Under gulv Gips eller Finer
Fra : Anders Grønne

Dato : 24-11-01 18:02

Jeg skal til at udnytte vores første sal på et gammelt bondehus, der skal
laves er badeværelse, et soveværelse og en opholdsstue.
Der skal være gulvvarme over det hele, derfor blive der forskallet på tværs
af bjælkerne med 1", her på varme fordelingsplader og så gulvpap. Og så skal
der jo en under gulv, dels til fliserne i badeværelset og dels ti
trægulv/tæppe i værelserne.

Mit spørgsmål er så hvilket undergulv Gips eller traditionel krydsfiner ?

Jeg har hørt nogen gode udtagelser om gips, især til badeværelset hvor der
gerne skulle fliser på skulle det være godt da det skulle give et mere
stabilt gulv ? Men det skulle også dæmpe trin lyde ?

Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette eller er der nogen der har
gode/dårlige erfaringer.

Fra : Finn Jensen

Dato : 24-11-01 18:28

"Anders Grønne" <anders@spejderweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stabilt gulv ? Men det skulle også dæmpe trin lyde ?
>
> Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette eller er der nogen der har

Prøv at kigge her :
http://www.dendek.dk/diskuss/view.asp?id=576

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : johan Myhre Andersen

Dato : 27-11-01 01:58

"Anders Grønne" wrote:

> Mit spørgsmål er så hvilket undergulv Gips eller traditionel krydsfiner ?

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken, men jeg mener ikke at det er
tilladt at bruge træbaserede plader til gulv og væg i vådrum.
Der findes specielle imprægnerede vådrumsgipsplader til vægge. Men om
der også findes specielle _gulvplader_ til vådrum ved jeg ikke.

Er der nogen, der kan fortælle om alle gulvgipsplader kan bruges i
vådrum?

--Johan