Kristi menighed - Hvor?????
Fra : Ben Buch

Dato : 24-11-01 16:46

Der findes over 3000 forskellige kirker, trossamfund,sekter og
organisationer, som alle kalder sig kristne.

Hver for sig siger de, at de er de sande kristne, og alle de andre kristne
er falske.!!

Er kristi menighed delt i flere tusinde? Eller har Kristus kun en menighed?

Hvad mener I.......Lad mig få et bud på det spørgsmål.

Hilsen
Ben

Fra : Live4Him

Dato : 24-11-01 17:28

"Ben Buch" <benbuch@esenet.dk> wrote in message

> Er kristi menighed delt i flere tusinde? Eller har Kristus kun en
menighed?

> Hvad mener I.......Lad mig få et bud på det spørgsmål.
~~~~~~~~~~
Kristus har kun en`menighed, og den består af alle dem som har taget imod
Ham og som nu er guds børn. Disse genfødte og åndsfyldte kristne kan findes
i mange forskellige kirkesamfund; den katolske, folkekirken, pinsekirken,
frelsens hær, etc.

Det som afgør om man tilhører guds menighed, (også kaldet bruden), er om man
er født påny, retfærdiggjort ved tro og beseglet med Helligånden. De som
ikke har Guds Ånd hører Ham ikke til.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-11-01 17:54

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Ben Buch" <benbuch@esenet.dk> wrote in message

[ ... ]
> Det som afgør om man tilhører guds menighed, (også kaldet
> bruden), er om man er født påny, retfærdiggjort ved tro og
> beseglet med Helligånden. De som ikke har Guds Ånd hører
> Ham ikke til.

Amen!

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 25-11-01 20:12

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [ ... ]

Det er dem der har tvættet deres klæder ----- JohÅb 7 v 14

Salig er de som har tvættet deres klæder ---- JohÅb 22 v 14

Hele vejen gennem Moseloven er det påbudt at vaske sine klæder
og bade sig. Læs 3 Mos kap. 11, 13, 14, 15, 16, 17.

I Kristendommen behøver vi kun bade os 1 gang, som det er
befalet ApG 2 v 38

Vil du være ren Vask dig;-

Erik L

Fra : Erik Larsen

Dato : 25-11-01 17:56

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
findes
> i mange forskellige kirkesamfund; den katolske, folkekirken, pinsekirken,

Så er vi alle frelste, Halleluja?? For alle har modtaget frelsen i
"barne"dåbsgave,
det forkynder sognepræster.

Frelserens hær er ikke en menighed, men en samenslutning af socialt
arbejdende
kristne. (Ingen dåbshandling)

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-11-01 19:01

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tohpu$265$1@sunsite.dk...
> [...]
findes
> i mange forskellige kirkesamfund; den katolske, folkekirken, pinsekirken,

Kan man være et lem (del af) på legemet (menigheden), uden Helligåndens dåb
?

> Det som afgør om man tilhører guds menighed, (også kaldet bruden)

Hvor kalder Bibelen den kristne menighed for "bruden" ? Er det ikke Kristi
Legeme som betegner den kristne menighed ?

>, er om man
> er født påny, retfærdiggjort ved tro og beseglet med Helligånden. De som
> ikke har Guds Ånd hører Ham ikke til.

Jo, men spiller åndsdåben ikke en afgørende rolle i det at have Guds Ånd ?

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 25-11-01 20:14

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> wrote in message

> [...]
> findes
>
> Kan man være et lem (del af) på legemet (menigheden), uden Helligåndens

Det er de usædvanligt mange der tror!!!

Erik L

Fra : Ben Buch

Dato : 25-11-01 10:31

> [...]
man
> er født påny, retfærdiggjort ved tro og beseglet med Helligånden. De som

Jeg er enig med dig!
Men en dag vil der lyde et råb til dem som befinder sig
i de forskellige kirker og trossamfund.
"Drag ud fra hende, mit folk, for ikke at deltage i
hendes synder og blive ramt af hendes plager".
Åb.18:4.

Hilsen
Ben

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-01 11:20

"Ben Buch" <benbuch@esenet.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> i de forskellige kirker og trossamfund.
> "Drag ud fra hende, mit folk, for ikke at deltage i
> hendes synder og blive ramt af hendes plager".

Det lyder spændende, fortæl mere!

Fra : Ben Buch

Dato : 25-11-01 13:34

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse
> "Ben Buch" <benbuch@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
For mig at se...ser det ud til, at de 10 konger og Antikrist vil
tilintetgøre kirkerne og de forskellige trossamfund, se Åb.17:12-13, 16-17.
Og læg mærke til, at det er Gud som indgiver dem at gøre hans vilje, så de
alle får samme tanke. Statskirkerne og de forskellige organisationer er
uhelbredelige, og moder kirken har i den grad blod på sine hænder.Åb.17:6.
Antikrist og de 10 konger skal gøre det af med kirkerne, og bagefter vil
menneskene tilbede Antikrist, da Antikrist selv vil ophøje sig til
Gud.Åb.13:8.

Men frygt ikke....Gud Søn kommer og frelser os.Åb.19:20-21. 2 Thess.2:8.

Hilsen
Ben

Fra : E.Dalgas

Dato : 25-11-01 18:14

Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tqgkt$d28$1@egon.worldonline.dk...
> "Ben Buch" <benbuch@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Det lyder spændende, fortæl mere!

Denne artikkel/traktat, tager netop udgangspunkt i Åb.18,4.
http://home.no.net/amennu/artikler/frafald/vaek_advarsel.html

--

************
E. Dalgas

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-01 18:55

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

[ ... ]

> Denne artikkel/traktat, tager netop udgangspunkt i Åb.18,4.

Og her kan du finde en hel række af artikler, der yderligere uddyber
dette emne:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-042.htm

Min TEST-side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!

Fra : Willy Brochs

Dato : 25-11-01 23:32

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i melding
> "Ben Buch" <benbuch@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]

Vil det gjelde uansett hvilken menighet (trossamfunn) man er medlem av?
Hilsen
Willy Brochs

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-01 23:33

"Willy Brochs" <wbrochs@online.no> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i melding

> Vil det gjelde uansett hvilken menighet (trossamfunn)
> man er medlem av?

Ja!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-11-01 12:32

> [...]

> i de forskellige kirker og trossamfund.
> "Drag ud fra hende, mit folk, for ikke at deltage i
> hendes synder og blive ramt af hendes plager".

Lige netop, og Paulus har skrevet det til Romerne 16,17-18

Erik L

Fra : Erik Larsen

Dato : 25-11-01 17:52

> [...]
> er falske.!!
>
> Er kristi menighed delt i flere tusinde? Eller har Kristus kun en

Efeserbrevet kap 4 v 1-6, siger 2999 af dine 3000 ikke har ret.

> Hvad mener I.......Lad mig få et bud på det spørgsmål.

Det er slemt, så slemt at man de sidste mange år har lavet en ny kristendom
for at samle alle forskellige kirkesamfund i en kirke. Man har ligefrem haft
store møder om samlægningen af alle menighederne, fra Lima-dukomentets
tilblivelse, til Nyborg-aftalen, Økumeniske foreninger og fældeskirklige
sammenslutninger.

det evangelium der udebliver ved samlægningerne er som regel dåbes lære
og forkyndelsen. Det nye der afløser det sande evangelium er alle de
åndelige
fornyelser der følger falsklærens forkyndelse. Men Satan er snu, han kan få
det til at lyde som den ægte vare, dog uden frelsen er tilstede.

Erik L

Fra : Atte André Jensen

Dato : 24-11-01 19:43

In article <TyQL7.107$V7.3371@news.get2net.dk>, "Erik Larsen"
<erik-larsen@get2net.dk> wrote:

> Men Satan er snu, han kan
> få det til at lyde som den ægte vare, dog uden frelsen er tilstede.

Så er det velnok dejligt vi har dig til at advare os...
--
Atte

Fra : Erik Larsen

Dato : 25-11-01 20:36

"Atte André Jensen" <atte@wanadoo.nl> wrote in message

> Så er det velnok dejligt vi har dig til at advare os...

Advarsel er et stort ord, han kommer og ingen fældeskirkelig aftale
kan stoppe ham, hvor dejligt det kan være ved jeg ikke 2 Tess 2,4.

JohÅb 3v 14-22 se engang på den sidste menighed, den er hverken
kold eller varm, den er en Økumenisk sammenblanding af alle kirker
en lunken sammenspist forkyndelse der ikke frelser en sjæl.

Erik L

Fra : claus

Dato : 24-11-01 19:20

Ben Buch skrev i meddelelsen
> [...]
>organisationer, som alle kalder sig kristne.
>
>Hver for sig siger de, at de er de sande kristne, og alle de andre

Det siger de vist ikke. Tværdigmod anderkender langt de fleste hinanden

>Er kristi menighed delt i flere tusinde? Eller har Kristus kun en
menighed?

>Hvad mener I.......Lad mig få et bud på det spørgsmål.

Hvis jeg skal være ærlig tror jeg det ender med at jeg selv konverterer
til budismen. Så jeg burde måske ikke svare på den slags. Men: Hvorfor
skulle Jesus begrænse sig til kun en menighed? Se blot hvor forskellige
menigheder paulus besøgte.

Hilsen Claus.

Fra : Hermann Krieger

Dato : 25-11-01 15:46

> [...]
menighed?

> Hvad mener I.......Lad mig få et bud på det spørgsmål.

hvad med JV eller mormonerne tilhører de sande kristne eller hvad ?
og hvis ikke hvad er da kriterieret.

H.K.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-01 16:00

"Hermann Krieger" <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> hvad med JV eller mormonerne tilhører de sande kristne
> eller hvad ? og hvis ikke hvad er da kriterieret.

Forkynder de et rent bibelsk budskab? Det må vel være kriteriet!

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 25-11-01 16:23

Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tr11h$lnk$1@egon.worldonline.dk...
> "Hermann Krieger" <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Forkynder de et rent bibelsk budskab? Det må vel være kriteriet!

Nej -kriteriet må være om de elsker Gud af hele deres hjerte. I alle
trossamfund kan der være virkelige kristne, som er havnet der ved et
tilfælde - uanset om selve bevægelsen måske forkynder at Jesus var det
første menneske på månen!

På samme måde kan der være mennekser i den mest bibeltro menighed som aldrig
har troet på Gud, men kun er der af gammel vane. Kun Gud kender hjerterne.

Marina

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-01 16:28

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3c010c76$0$226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nej -kriteriet må være om de elsker Gud af hele deres hjerte.

Det kommer jo så an på hvad det er for en Gud de elsker. For at vide
om det nu er den sande Gud, må deres lære ikke være en falsk lære! -
Så jeg ser ingen konflikt mellem at elske den sande Gud og forkynde et
rent bibelsk budskab. De to begreber er uadskillige i min verden.
Forkynder du en ren og sand lære om Gud, kan du heller ikke andet end
at elske Ham.

Og har du, eller andre, en kommentar, eller konstruktiv kritik, til
layout'et på min test-side, er I velkommen til at fremkomme dermed!

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 25-11-01 17:04

Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tr2ls$mkr$1@egon.worldonline.dk...
> [...]
> om det nu er den sande Gud, må deres lære ikke være en falsk lære! -
> Så jeg ser ingen konflikt mellem at elske den sande Gud og forkynde et

Jeg ser heller ikke at et rent bibelsk budskab nødvendigvis vil være en
forhindring for at elske de sande Gud. Og heller ikke at det nødvendigvis er
nemmere at elske Gud i en kirke som forkynder det rene vås.

Det jeg siger er, at troen ligger i hjerterne på den enkelte - og temmeligt
uafhængigt af hvad kirken forkynder og mener. Mange folkekirkemedlemmer
kender ikke ret meget til det lutherske tankegods - og mange som kommer i en
frikirke, har heller ikke taget stilling til deres egen kirkes lære, men
kommer der fordi, de ikke ønsker at flakke rundt mellem trossamfund.

De to begreber er uadskillige i min verden.
> Forkynder du en ren og sand lære om Gud, kan du heller ikke andet end
> at elske Ham.

I kirken sidder man jo mest og lytter - det er ikke ret mange steder man som
individ har lov at få større indflydelse på prædikenes indhold. De fleste
magter at bære over med en dårlig prædiken i ny og næ - ligeså tror jeg
mange ser igennem fingre med mindre fine ting i deres kirkes lære.

> Og har du, eller andre, en kommentar, eller konstruktiv kritik, til
> layout'et på min test-side, er I velkommen til at fremkomme dermed!

Ov - den er flot!
Jeg synes teksterne er lidt vel lange - og måske ville jeg gerne have lidt
billieder på (du ved de flotte fra Scandinavias postkort)
Kunne du ikke lægge nogle flotte naurbillieder under bibelcitaterne?

Hels og lykke med siden!
Marina

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-01 18:55

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3c011632$0$74712$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

> være en forhindring for at elske de sande Gud. Og heller ikke
> at det nødvendigvis er nemmere at elske Gud i en kirke som

[ ... klip en masse mere, som vi stort set er enige om ... ]

Det er jo stort set det samme vi siger, blot på hver vores måde!

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 25-11-01 19:27

Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9trb94$raq$1@egon.worldonline.dk...
> "Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:3c011632$0$74712$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er jo stort set det samme vi siger, blot på hver vores måde!

Det er fint Andreas!
Jeg arbejder videre med et nyt indlæg.

Marina

Fra : Live4Him

Dato : 25-11-01 19:35

> Og har du, eller andre, en kommentar, eller konstruktiv kritik, til
> layout'et på min test-side, er I velkommen til at fremkomme dermed!
> [...]
Overskriften "det evige evangelium" er for stor. Jeg har 800x600 opløsning.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-01 20:09

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote:

[ ... ]
> ~~~~~~~~~~
> Overskriften "det evige evangelium" er for stor. Jeg har
> 800x600 opløsning.

Tak for din kommentar Jørgen. Jeg sætter altid stor pris på dine
kommentarer og bemærkninger, - også på de områder hvor vi ikke er helt
enige. Dine bemærkninger tager jeg altid med i mine overvejelser.

Det er forsøgt rettet nu, selv om det ikke er helt godt. Jeg skal
åbenbart have lært lidt mere kode, men det må jeg jo nok bruge en
anden gruppe til

Hvordan mener du navigationssystemet vil komme til at virke (og jeg
ved godt at der endnu kun er et par af punkterne i menuen der virker)?

Hvad med farvevalg?

Fra : Live4Him

Dato : 25-11-01 23:25

> Hvordan mener du navigationssystemet vil komme til at virke (og jeg
> ved godt at der endnu kun er et par af punkterne i menuen der virker)?
~~~~~~~~
Det synes jeg er godt - bedre og mere overskueligt end det tidligere.

> Hvad med farvevalg?
~~~~~~~~~~
Farverne er også gode og læsevenlige.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-01 23:29

> [...]

> ~~~~~~~~
> Det synes jeg er godt - bedre og mere overskueligt

Takker for din interesse!

Er logo'et blevet bedre efter at jeg har justeret lidt på det?
Jeg ved godt at det ikke er helt optimalt på en skærm med 800x600, men
er det brugbart?

Da dette vel er lidt offtopic her i denne gruppe, er du meget
velkommen til at svare mig på min private mailadresse!

Fra : Atte André Jensen

Dato : 26-11-01 08:24

In article <9tr2ls$mkr$1@egon.worldonline.dk>, "Andreas Falck"
<Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote:

> Og har du, eller andre, en kommentar, eller konstruktiv kritik, til
> layout'et på min test-side, er I velkommen til at fremkomme dermed!

Jeg synes farverne er fine, måske skal du ændre farven i
java-script-menuen (som jeg ellers ret rigtig godt kan lide!) til den
samme som overskriften - blå stikker lidt ud. Personligt synes jeg *meget*
lidt om bannere og gif'er over det hele, det er pænere og mere stilfuldt når alt
grafikken er der fordi det er nødvendigt.

Og så må jeg desværre fortælle dig at din side, selvom den kommer lige ud
af front-page ikke er korrekt html. Det er ikke din skyld, ikke engang at
du ikke ved det, for man regner jo med at et stort og fint (?) firma som
Microsoft ikke laver en webeditor som genererer ukorrekt kode, men ikke
desdo mindre. Så hvis du vil være sikker på at din(e) side(r) bliver vist
korrekt sørger du for at validere den, se fx http://validator.w3.org/

Fortsat go' vind med siden!

--
Atte

Fra : Live4Him

Dato : 25-11-01 16:06

"Hermann Krieger" <pip160@hotmail.com> wrote in message

> hvad med JV eller mormonerne tilhører de sande kristne eller hvad ?
> og hvis ikke hvad er da kriterieret.
~~~~~~~~~~
En afgørende ting som JV og SDH har tilfælles, er at de afviser de andre
eksisterende kirkesamfund som værende falske. Dette burde være nok til at få
nogen alarm-klokker til at ringe.

jørgen.

Fra : Ben Buch

Dato : 25-11-01 17:39

> [...]

> nogen alarm-klokker til at ringe.
>
> jørgen.
>
> Ja ifølge JV, så er der kun en organisation her på jorden som Gud taler
igennem.....nemlig Vagttårnsselskabet. Alle andre kirker og trossamfund
tilhøre Satans organisation.

Og ifølge SDH, så er du nødtil at anerkende, at Joseph Smith var en sand
Guds profet....som modtog tolv guldplader med Guds ord taget fra Nephis
plader!
Pladerne findes ikke mere...sjovt nok : )

Hilsen
Ben

Fra : claus

Dato : 25-11-01 19:39

Ben Buch skrev i meddelelsen
<3c011e72$0$74720$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>igennem.....nemlig Vagttårnsselskabet. Alle andre kirker og trossamfund
>tilhøre Satans organisation.

Hvilket giver lidt troværdighedsproblemer alt den stund at JV hævdede at
jorden ville gå under i 75.

Den oplysning kom åbenbart ikke fra Gud.

Hilsen Claus.

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-11-01 21:08

> [...]
> plader!
> Pladerne findes ikke mere...sjovt nok : )

Bodil har da elles lige sendt billeder af Guldpladerne (også Træpladerne)

Erik L

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 25-11-01 21:32

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message news:MfcM7.170

> Bodil har da elles lige sendt billeder af Guldpladerne (også Træpladerne)
>
> Erik L

Det er dog utroligt, som du ikke kan læse.
Jeg sendte dig - og teksten stod tydeligt nedenfor -
et billede af guldplader fundet i Persien 1961.
Disse plader stammer fra Darius d. II's tid
(4. årh.f.Kr.) og har omtrent samme størrelse,
som de plader Joseph Smith oversatte, og som
nu kan læses i Mormons Bog.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-11-01 15:02

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Disse plader stammer fra Darius d. II's tid
> (4. årh.f.Kr.) og har omtrent samme størrelse,
> som de plader Joseph Smith oversatte, og som

Det der er utroligt er; ingen har bevist at Guldpladerne og
de mønter, landene og menneskerne som Gulspladerne
omtaler (efter jeres beretning) eksistere. Alt er opstået
af rendyrket fantasier i JS religiøse trang til at blive til
Gud, lige som Elohim først var menneske og derefter
blev han til Gud.

Spørgsmål; - Kan en kvinde også blive til Gud i SDH??

Erik L

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 25-11-01 20:30

> [...]
menighed?

> Hvad mener I.......Lad mig få et bud på det spørgsmål.

Så er krigen blandt de såkaldte kristne igen brudt ud.................

Hvem er I, at I tør bedømme andres kristenhed?
Søg splinten I jeres egne øjne - så kan I se klart.

Med venlig hilsen
Bodil - medlem af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-01 20:30

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:9trgmd$bmd$1@sunsite.dk...

[ ... ]
> Så er krigen blandt de såkaldte kristne igen brudt ud.....

Jeg ser da ikke umiddelbart nogen krig her. Det kunne jo også være at
spørgeren stiller sit spørgsmål af seriøs interesse, ikke sandt?

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 25-11-01 21:34

> Jeg ser da ikke umiddelbart nogen krig her. Det kunne jo også være at
> spørgeren stiller sit spørgsmål af seriøs interesse, ikke sandt?

Hvis du læser ovenfor i samme spørgsmål, vil du se,
at der er krig i ng'en igen.

Og ja, jeg er ikke i tvivl om, at spørgeren stiller sit spørgsmål
af seriøs interesse. Når jeg ikke har svaret, skyldes det udelukkende
det giftige klima i denne gruppe.

Med venlig hilsen
Bodil.

P.S. Hvis spørgeren er interesseret, er han velkommen til
at maile privat til mig.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 05-12-01 02:23

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message

> Hvis du læser ovenfor i samme spørgsmål, vil du se,
> at der er krig i ng'en igen.

Jep

> Og ja, jeg er ikke i tvivl om, at spørgeren stiller sit spørgsmål
> af seriøs interesse. Når jeg ikke har svaret, skyldes det udelukkende
> det giftige klima i denne gruppe.

Meget enig..!

Kenn L. Schjødt
Dansk side om Jesu Kristi Kirke af SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-11-01 21:11

> Hvem er I, at I tør bedømme andres kristenhed?
> Søg splinten I jeres egne øjne - så kan I se klart.

Kristne der bedømmer dem der ikke er kristne, ikke andre!

Erik L

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 25-11-01 21:29

> "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message

> Kristne der bedømmer dem der ikke er kristne, ikke andre!
>
> Erik L

??????????
Et komma eller to ville måske fremme forståelsen af, hvad
du egentlig mener.

Mvh. Bodil.

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-11-01 15:09

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> ??????????
> Et komma eller to ville måske fremme forståelsen af, hvad
> du egentlig mener.

At det er en BEFALING at bedømme hvem der er kristne
eller ikke kristne, og at BEDØMME har ikke noger med en
splint i øjet at gøre. 1 Joh 4 v 1-6

Derudover ved vi udmærket hvem der ikke ønsker at blive
bedømt og hvem der åbenlyst giver sig tilkende.

Erik L

Fra : Live4Him

Dato : 25-11-01 23:56

> Så er krigen blandt de såkaldte kristne igen brudt ud.................
>
> Hvem er I, at I tør bedømme andres kristenhed?
> Søg splinten I jeres egne øjne - så kan I se klart.
~~~~~~~~~~
Lad nu være at overdramatisere. For det første, når SDH's lære er til debat,
om den kan kaldes kristen eller ej, så handler det ikke om *du* (eller Kenn
for den sags skyld) er kristne - det er ikke til debat.
Så du behøver ikke tage det personligt.

Når SDH's lære kommer til debat, er det ejheller fordi der er et par stykker
herinde som synes det bare er SÅ sjovt hele tiden at "hakke" på jer stakler.
Nej, Når SDH's lære kommer til debat er simpelthed fordi at der faktisk ER
stor forskel på SDH's doktriner og kristendommens doktriner - ingen krig,
ingen mudderkastning, kun facts.

Så prøv at vær lidt objektiv, lidt saglig, fremfor straks at skrige
"MUDDERKASTNING" hver gang sandheden kommer frem i lyset.

SDH tror Jesus var skabt og ikke har eksisteret altid - hvordan hænger det
sammen med den grundlæggende kristne doktrin der lærer at Jesus er fuldt, og
helt, og 100 % Gud ?

jørgen.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-11-01 19:21

> [...]

> sammen med den grundlæggende kristne doktrin der lærer at Jesus er fuldt,

Mon ikke du har fået noget galt i halsen?

Vi tror, at Jesus er Gud søn. Og vi tror, at han er
en del af Guddommen, på samme måde som
Helligånden er det.

Vi tror også, at Jesus er den del af Guddommen,
som i GT kaldes Jahve = Jehova, og som sådan var
han den del af Guddommen, som skabte Jorden.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-11-01 19:49

> [...]
>
> Vi tror også, at Jesus er den del af Guddommen,
> som i GT kaldes Jahve = Jehova, og som sådan var
> han den del af Guddommen, som skabte Jorden.

Det vil altså sammenlagt blive en 3 personer, Faderen,
Sønnen og Helligånden, Treenigheden.

Kan du ikke forklare denne SDH treenighedslærer for os??

Erik L

Fra : Live4Him

Dato : 26-11-01 21:44

> [...]
>
> Vi tror også, at Jesus er den del af Guddommen,
> som i GT kaldes Jahve = Jehova, og som sådan var
> han den del af Guddommen, som skabte Jorden.
Ja. men tror i at Jesus = Gud ?

jørgen.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 05-12-01 02:22

> [...]

> stor forskel på SDH's doktriner og kristendommens doktriner - ingen krig,

Når du og andre bringer links med beviseligt forkerte påstande om vores tro
er det IKKE fakta men fiktion.

> Så prøv at vær lidt objektiv, lidt saglig, fremfor straks at skrige
> "MUDDERKASTNING" hver gang sandheden kommer frem i lyset.

Hmmm....var det ikke dig der reagerede meget hårdt, blot fordi jeg bragte en
link med lignende indhold i forhold til det du bragte om os, men blot om
kristne fundamentalister som et eksempel. Der var du hverken objektiv,
saglig eller blot noget der ligner det....!

> [...]
> sammen med den grundlæggende kristne doktrin der lærer at Jesus er fuldt,

Jeg tror nu Bodil og jeg er bedre til at præsentere hvad vi tror på, end
forsimplede udsagn fra 3parter...!

Desværre har Bodil og jeg mere travlt med at tilbagevise usandheder, end med
at fortælle hvad det i virkeligheden er vi tror på.

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-12-01 08:07

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern-for-email@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:3c0d751a$0$25397$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

[ ... ]
> Når du og andre bringer links med beviseligt forkerte
> påstande om vores tro er det IKKE fakta men fiktion.

Men jeg har bragt nogle links, som du lovede at vente tilbage til, -
det har du ikke glemt vel, for du lovede faktisk at du ville se på
det? Men nu er jeg bortrejst til mandag, så du har lidt tid til at
følge op derpå!

Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 05-12-01 18:30

"Andreas Falck" <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote in message

> [...]
> det har du ikke glemt vel, for du lovede faktisk at du ville se på
> det? Men nu er jeg bortrejst til mandag, så du har lidt tid til at

Næh, jeg har haft dig i tankerne, men som sagt har jeg haft særdeles travlt
den sidste måneds tid. Et stort projekt på arbejdet (som er veloverstået på
fredag), to af mine børns fødselsdage, min egen fødselsdag og et par stykker
i familien osv.

Håber du har en god tur

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-12-01 17:27

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern-for-email@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:3c0e5944$0$7914$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Næh, jeg har haft dig i tankerne, [ ... ]

Vil det sige at jeg nu kan forvente en respons på de link jeg sendte?

> Håber du har en god tur

Det var en god tur, trods alt. Nu var formålet først og fremmest at
samles med familien, og det blev det sandelig også til, - at der så
skete et uventet dødsfald, så det blev til begravelse i stedet for
familiefest, tja sådan kan det jo gå her i denne verden!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-11-01 21:24

"Ben Buch" <benbuch@esenet.dk> writes:

> Der findes over 3000 forskellige kirker, trossamfund,sekter og
> organisationer, som alle kalder sig kristne.

Det skal nok passe.

> Hver for sig siger de, at de er de sande kristne, og alle de andre kristne
> er falske.!!

Det er til gengæld ikke sandt.

> Er kristi menighed delt i flere tusinde? Eller har Kristus kun en menighed?

Kun en.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Willy Brochs

Dato : 25-11-01 23:29

"Ben Buch" <benbuch@esenet.dk> skrev i melding
> [...]
menighed?

> Hvad mener I.......Lad mig få et bud på det spørgsmål.

Kristus har bare en menighet, men den er ikke knyttet til noe bestemt
trossamfunn. Kristi menighet kan ikke identifiseres med noen av navnene på
reggistrerte trosamfunn.
Hva er så den sanne Kristi menighet?
Kristi menighet består av ulike mennesker fra mange forskjellige
trossamfunn. Kristi menighet består av mennesker som først og fremst har sin
lojalitet mot Jesus Kristus, som har full tillit til de Guds løfter som
Kristus er oppfyllelsen av, at vi blir frelst på grunn av det Jesus har
gjort, og ikke ved noe vi selv kan gjøre:
Rom 5:19 "Thi ligesom ved det ene Menneskes Ulydighed de mange bleve til
Syndere, så skulle også ved den enes Lydighed de mange blive til
retfærdige."

Hilsen
Willy Brochs

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-01 23:32

"Willy Brochs" <wbrochs@online.no> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> Guds løfter som Kristus er oppfyllelsen av, at vi blir frelst
> på grunn av det Jesus har gjort, og ikke ved noe vi selv

Amen broder.

Fra : Mr. D

Dato : 27-11-01 22:55

Her!