Israel
Fra : Børge Jensen der bo~

Dato : 24-11-01 15:38

Jeg fandt denne på presse meddelelse på http://www.watchman.dk/

KÆRTER FOR ISRAEL
ISRAELS PLADS I KØBENHAVN
Søndag d. 2. december kl. 16.30

Den giftige antisemitiske sky spreder sig mere og mere i Europa - her
i Danmark desværre godt hjulpet på vej af vores egen udenrigsminister, som i
Israel kaldes for Europas mest anti-israelske udenrigsminister.

Igen og igen arrangerer muslimske organisationer anti-israelske
demonstrationer, der som regel bakkes op af danske politikere.

Jihad-råbene lyder klarere og klarere: Israel er en besættermagt -
jøderne er mordere - dræb jøderne - udslet Israel - o.s.v.

Læs Johny Noers artikel "Den sorte Fredag".

Har jøderne i dag venner blandt de danske kristne? Hvem tør stå
offentligt frem og vedkende sig Guds gamle ejendomsfolk, som Han aldrig har
forkastet?

Søndag d. 2. december er første søndag i advent. På den dag, hvor vi
hastigt nærmer os årets korteste og mørkeste dag, vil vi tænde KÆRTER FOR
ISRAEL.

Vi vil tænde lysene i en stor 7-armet lysestage. Både jøder og kristne
grupper vil synge og spille. Der vil blive talt opmuntrende og trøstende ord
til Israel.

Lyset vil skinne i det antisemitiske mørke - og mørket vil ikke få
bugt med lyset.

Kom og vær med - FRA HELE LANDET. Husk din kærte for Israel.

Menigheder og bedegrupper: Gør denne dag til en højtidsrejse for
Herren og drag sammen til Israels Plads for at vise jeres støtte og
solidaritet til et mere og mere isoleret og trængt Israel.

HERREN SELV VIL VÆRE DER OG MØDE OS!

Shalom og på gensyn!

Signe Walsøe, Johny Noer og Moses Hansen.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen der er fra Viborg
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Kim Petersen

Dato : 24-11-01 17:58

"Børge Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> writes:

Jeg kunne ikke lade være med at svare på denne - også selvom mit svar
egentlig er off-topic her.

> KÆRTER FOR ISRAEL
> ISRAELS PLADS I KØBENHAVN
> Søndag d. 2. december kl. 16.30

Fin ide

> [...]
> her i Danmark desværre godt hjulpet på vej af vores egen udenrigs-
> minister, som i Israel kaldes for Europas mest anti-israelske uden-

Hmm, anti-Israelsk fordi han kritiserede hvordan Israel håndterede freds-
processen [læs: stoppede].

> Igen og igen arrangerer muslimske organisationer anti-israelske
> demonstrationer, der som regel bakkes op af danske politikere.

Det er vel deres Demokratiske ret.

> Jihad-råbene lyder klarere og klarere: Israel er en besættermagt -
> jøderne er mordere - dræb jøderne - udslet Israel - o.s.v.

Uanset hvordan man udlægger Israel-Palæstina sagen så er en ting klart
Israel *er* en besættelses magt. [Vestbredden].

> Læs Johny Noers artikel "Den sorte Fredag".

Hvor finder jeg denne?

> Har jøderne i dag venner blandt de danske kristne? Hvem tør stå
> offentligt frem og vedkende sig Guds gamle ejendomsfolk, som Han aldrig
> har forkastet?

Selvfølgelig har de det.

> ... (klip) ...
> Lyset vil skinne i det antisemitiske mørke - og mørket vil ikke få
> bugt med lyset.

Jeg synes antisemitisk bliver brugt _for_ meget af Jøder - det er vig-
tigt at påpege problematikker - og Jøder har efter 2nd Verdenskrig været
en stålsat bekæmper af uretfærdighed vedr. diskrimination - *men* det er
meget vigtigt at man ikke misbruger dette ord i utide... Ellers ender vi
med "Peter og Ulven".

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle

Fra : Børge Jensen der bo~

Dato : 24-11-01 22:23

"Kim Petersen" <kim@vindinggaard.dk> skrev i en meddelelse

> "> Prøv at nærlæse følgende links