Arbejdstilsynet
Fra : claus

Dato : 24-11-01 15:06

Jeg er så en af dem der er blevet påbudt en tilsyn af arbejdstilsynet.
Det er Ole Stavad der står bag det. Der er ca 12 brancher og alle
firmaer inderfor dem skal have et besøg. Vi skal selv betale det. 1800
kr i timen. Jeg skal min. af med 5400 kr til dem. Hvis de finder
anledning til genbesøg skal jeg betale x gange 1800 kr. Det vil fremover
komme en gang imellem. Jeg skal betale hvergang.

Jeg håber da inderligt den nye "frelser" den nye regering vil se på den
absurde situation. Det er da kun en Stavad der kan udtænke den slags
nedrigheder. Dejligt, nej, pragtfuldt at de tabte valget. Jeg vil bede
om en samlet indsigelse på dette til den nye erhvervsminister. Er der
andre der har fået samme påbud her i gruppen som vil i med 99% sikkerhed
finde det vanvittigt og vil gøre noget ved det. Vi må have det stoppet .
Vi må sørge for at det bliver hørt at den nye erhvervsminister. Send
brevet til ham. Jeg hører gerne fra andre i samme situation.

Hilsen Claus.

Fra : Zacho

Dato : 24-11-01 15:17

"claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> wrote in message

> Jeg er så en af dem der er blevet påbudt en tilsyn af arbejdstilsynet.
> Det er Ole Stavad der står bag det. Der er ca 12 brancher og alle
>KLIP

Det lyder da helt vanvittigt...hvilken branche er du i ?

Fra : claus

Dato : 24-11-01 15:26

Zacho skrev i meddelelsen
<3bffabb6$0$89833$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>"claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> wrote in message

arbejdstilsynet.

>Det lyder da helt vanvittigt...hvilken branche er du i ?

Rengøring.

Vi er 12 brancher der skal undersøges til bunds for 1800 kr i timen.

Jeg er meget positiv overfor at forbedre arbejdsmiljø. Men det her er
intet andet end en ekstraskat. Arbejdstilsynets timepris er simpelthen
åger. Jeg tvivler på det er lovligt.

Hilsen Claus.

Fra : Peter G C

Dato : 24-11-01 15:46

"claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> wrote in message

[klip]

> Jeg tvivler på det er lovligt.

Hvad baserer du det på?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/
Nyt juridisk, elektonisk og gratis tidsskrift på http://www.rettid.dk

Fra : claus

Dato : 24-11-01 15:58

Peter G C skrev i meddelelsen
<3bffb2b6$0$11604$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
>"claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> wrote in message
>
>[klip]

>Hvad baserer du det på?

Den fastsatte timepris. Jeg mener at de reelle udgifter skal afspejle
timeprisen ved en offentlig pris. Jeg er dog rimelig sikker på at en
borgerlig erhvervsminister vil være rede til at se på denne sag. Som jeg
har forstået det er også restauranterne ramt.

Hilsen Claus.

Fra : Peter G C

Dato : 24-11-01 16:18

"claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> wrote in message

[klip]

> Den fastsatte timepris. Jeg mener at de reelle udgifter skal afspejle
> timeprisen ved en offentlig pris.

Det er en misforståelse.

I Pasgebyrsagen U 1993.757 H (Højesteretsdom fra 1993) fik forvaltningen
fik "et betydeligt spillerum" og kunne uden udtrykkelig hjemmel kræve
betaling også for udgifter, der skulle gå til udgifter af mere generel art,
f.eks. vedligeholdelsen af politiets biler.

/Peter

Fra : Zacho

Dato : 24-11-01 21:08

> [...]
> borgerlig erhvervsminister vil være rede til at se på denne sag. Som jeg
> har forstået det er også restauranterne ramt.

Kender du årsagen til at nogle betemte brencher er omfatet af loven...?
Jeg er selv inden for byggebranchen hvor der er flest srbejdsskader
og har aldrig hørt om denne lov.

Ja...lad os håber at den kommende minister vil få ryddet lidt op i alle
disse tåbelige regler/love.

Heldigvis slipper vi nu for flere grønne afgiter...(i denne omgang) :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-11-01 23:39

"Zacho" <no@email.com> skrev :

>Heldigvis slipper vi nu for flere grønne afgiter...(i denne omgang) :)

Nåehh - du glemmer resterne af pinsepakken der træder i kraft 1-1

--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Fra : claus

Dato : 25-11-01 10:47

Zacho skrev i meddelelsen
<3bfffe2e$0$726$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]

>Kender du årsagen til at nogle betemte brencher er omfatet af loven...?
>Jeg er selv inden for byggebranchen hvor der er flest srbejdsskader

Der står i brevet at: Almen rengøringsbranchen er blevet udvalgt, fordi
omfattende dokumentation viser, at mange virksomheder i denne branche
kæmper med mange og meget alvorlige arbejdsmiljøproblemer. 11 andre
brancher er også blevet udvalgt og vil tilsvarende blive undersøgt.

Jeg siger: Hvis arbejdstilsynet er så dyre som 1800 kr i timen så
trænger det område til liberalisering. Arbejdstilsynet må lide under "og
kæmpe med" alvorlig ineffektivitet.

En timepris på 300 må være rimelig til det.

Hilsen Claus.

>Ja...lad os håber at den kommende minister vil få ryddet lidt op i alle
>disse tåbelige regler/love.
>
>Heldigvis slipper vi nu for flere grønne afgiter...(i denne omgang)
:)

Fra : Erik Christensen

Dato : 25-11-01 00:45

"claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> anledning til genbesøg skal jeg betale x gange 1800 kr. Det vil fremover
> komme en gang imellem. Jeg skal betale hvergang.

Jeg betaler 8400 kr. for mindre end en times miljøsyn om året.
Altid blevet godkendt uden bemærkninger, brokker mig over
prisen hver gang.

Mvh
Erik
Sandblæser