Matrox dualhead eller ??
Fra : Allan Skov

Dato : 24-11-01 15:08

Jeg er kommet i den situation at mit TNT2 kort tilsyneladende ikke kan ret
godt sammen med min nye AMD computer, derfor skal jeg have et nyt, men er
lidt i tvivl om hvilket jeg skal købe.

Matrox G550 er jeg ret vild med fordi det har dualhead, og jeg vil gerne
have to analoge monitorer tilsluttet og jeg vil også gerne bruge TV ud, men
nu jeg har læst lidt om det, og jeg er lidt skuffet over dens 3d preformance
(ikke at det betyder så meget, men der er jo nermest ikke sket noget siden
G400max), derfor:

Hvis jeg ønsker at kunne bruge 2 monitore (og have TV-ud) på een PC, hvilket
graffikkort bør jeg så købe? Matrox, eller er de andre dual-view NVIDIA kort
lige så gode (og billige).

mvh Allan Skov

ps: hvis nogle ønsker at byde på mit Asus TNT2 Ultra Deluxe, 32MB SG-ram
kort med TV IN/OUT + 3d briller, så er i velkomne!

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-11-01 21:46

On Sat, 24 Nov 2001 15:08:10 +0100, Allan Skov wrote:

> [...]
>graffikkort bør jeg så købe? Matrox, eller er de andre dual-view NVIDIA kort

DualHead er stadig den bedste Splitscreen implementation -
period, hver kan Twinview eller hvad det hedder ikke følge med
.... G550 er lidt speciel....det er en let udvidelse af
G450...dvs at der er smidt en ekstra pipeline ind hvilket giver
lidt ekstra spark i støvlen og så er der noget faceanimation
optimering...men det er ikke en ny generation..

Jeg benytter selv et G400 DH og det kører generelt ret pletfrit!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I shall return! - (D. McArthur)

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 24-11-01 21:11

Peter Jespersen wrote:

<snip>
> DualHead er stadig den bedste Splitscreen implementation -
> period, hver kan Twinview eller hvad det hedder ikke følge med
<snip>

ATIs Dual-løsning er nu altså ikke helt skidt.

> Jeg benytter selv et G400 DH og det kører generelt ret
> pletfrit!

Dejligt kort, for de der ikke spiller 3D-spil - hvilket snart
inkluderer mig selv (suk, jeg er vist ved at blive gammel...)

<snip>
> Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
> flywheel@illogical.dk
> http://www.illogical.dk
> I shall return! - (D. McArthur)

Peter, jeg tror din .sig-adskiller er defekt (ellers er det min
KNode...).

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Anders R. Hansen

Dato : 25-11-01 00:16

> ATIs Dual-løsning er nu altså ikke helt skidt.

Det er også hvad jeg har læst mig frem til, men kan man stadig få et kort
med den løsning har i landet?
Ser man på edbpriser er det kun SHG-data der har det og der er det ikke
engang på lager! Jeg skrev et indlæg om det tidligere, men der er ikke
kommet nogen svar!

Mvh.
Anders

Fra : Allan Skov

Dato : 25-11-01 12:43

Tak for svarene, jeg vil lige høre om der er nogle kort som understøtter at
man bruger 2 skærme OG et tv-out, således at jeg ikke skal bytte om på
stikkene hver gang jeg vil se en film på tv'et. Jeg tror ikke matrox kan,
der skal man vidst skifte et stik, men hvad med ATI eller noget?

mvh Allan

Fra : Anders R. Hansen

Dato : 25-11-01 13:10

Jeg håber du siger til hvis du finder noget!

Mvh.

Fra : Morten Joergensen

Dato : 26-11-01 14:10

Jeg har lige købt et VE kort ved compumail.dk

" ATI Radeon VE OEM AGP 64 MB Dualhead/TV-Out"
det koster 599,- plus 50,- i forsendelse og kom dagen efter jeg bestilte.

Det kører fint med to skærme. Der mangler dog HydraVision softwaren
som giver nogle ekstra funktioner, så hvis der nogle der ligger inde med den
er jeg meget interreseret.

Mvh. Morten