Refresh af skrivebordet
Fra : P.L.

Dato : 24-11-01 01:23

Hej NG

Hvis man danner en mappe på Skrivebordet i forbindelse med afvikling af sit program, har jeg
bemærket, at mappen ikke aftid kommer frem før man trykker på [F5].

Er der en af jer, som ved hvordan man man laver en kode, som kan genopfriske Skrivebordet.

Vær hilset I gode Folk.

PL

Fra : Yngve Damgaard

Dato : 26-11-01 10:42

Hej
Du kan anvende SHChangeNotify, som du kan finde mere om i win32.hlp

Dette eks. skulle have samme virkning som Skrivebord -->
højreklik -->Opdater
Husk uses ShlObj.

SHChangeNotify(SHCNE_ASSOCCHANGED, SHCNF_IDLIST, Nil, Nil);

Yngve

Fra : P.L.

Dato : 29-11-01 22:09

hej Yngve

Tak for dit svar, det virkede squ'

PL

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 30-11-01 15:25

Der er også en anden mulighed, såfremt du bruger
Active Desktop :

var
ActiveDesktop: IActiveDesktop;
begin
ActiveDesktop := CreateComObject(CLSID_ActiveDesktop) as ActiveDesktop;
try
ActiveDesktop.ApplyChanges(AD_APPLY_ALL or AD_APPLY_FORCE);
except on Exception do

end;

Gunnar Martensen

Fra : FreeAll

Dato : 01-12-01 11:29

Hvem bruger det?

Det er nok det mest mislykkede forsøg på at integrere ens desktop med
internettet. 99% til grin

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 03-12-01 20:43

Spar os for din Karl Smart attitude.

Hvis du ikke har noget kvalitativt at sige om mit indlæg, så hold
dig diskret i baggrunden.

Det var iøvrigt ikke dig, jeg tilbød min assistance.

Gunnar Martensen