jeg er en smule ny herinde...
Fra : Martin

Dato : 24-11-01 01:13

hey

det er første gang jeg er her... så bær over med mig... =)

nogen der har erfaring omkring det at løbe... ?

hver dag løber jeg 1-1½ time (ca 13-15km) og tager 100 armbøjninger og 200
mavebøjninger...

det har jeg gjort i 2 uger nu, men kan ikke se nogen resultat, hvornår
kan man se det ?

ps. hvis det har noget at gøre med alder, så er jeg 15..

vh. martin

Fra : Quarter

Dato : 24-11-01 12:13

Hvor er det at du ikke kan se resultater?

Hvis det er på vægten, så er der en god grund til det...

Den gode gamle "muskler vejer mere end fedt" er ikke bare en skrøne...

Jeg har selv i en periode på 10 uger været med i et rimeligt heftigt
motionsprogram i forbindelse med en undersøgelse, og jeg har heller ikke
tabt mig på vægten, men derimod fået en meget bedre kondition (fra kondital
39 til 52)...

Effekterne af denne motion, har været større overskud i hverdagen, glæden
ved at kunne gøre ting uden nødvendigvis at blive forpustet, viljen til at
fortsætte med at motionere osv osv...

Dette har for mig bevist at motion alene ikke kan få vægten ned, men det er
en skide god start. Når du efter et stykke tid har dyrket regelmæssig
motion, har du opbygget et overskud til måske at kigge nærmere på kosten for
at opbygge en slank og veltrimmet krop. Prøv igen at tage et kig i spejlet
og spørg dig selv om du ikke har ændret "form" og kiloene måske sidder et
andet sted nu?

Når du dyrker så meget motion som du gør( og fortsæt med det), er det
vigtigt at du får nok energi fra maden, som du kan forbrænde under
løbeturen. Så spis masser af mad! Tricket er bare at man spiser fornuftigt,
dvs masser af de sunde kulhydrater(ris, pasta, kartofler, frugt, grønt) og
lad så de usunde vaner ligge(slik, cola, chips og lignende) og tag istedet
et stykke frugt, juice eller noget andet sundt slik.

Så mit råd er : fortsæt som minimum med motionen, og tag så efterhånden
maden med ind i billedet, uden selvfølgelig at overdrive. Brug de råd om
kost jeg har givet, og de generelle kost råd som man kan læse overalt.

Hilsen kenneth

Fra : Webwoman

Dato : 25-11-01 22:55

Kig ind på www.run4fun.dk hvis du vil i kontakt med løbere.

> hver dag løber jeg 1-1½ time (ca 13-15km)

Tag en pause hver anden dag og varier i øvrigt både tiden, afstanden og
hastigheden du løber med!

Der er i øvrigt ikke nogen grund til at løbe SÅ meget - og du øger risikoen
for skader, hvis du træner for meget.

Jeg har i øvrigt løbet et år uden at tabe mig. Det vil sige... folk tror,
jeg har tabt mig, fordi min krop ser helt anderledes ud, end den gjorde for
et år siden. Det ser ud som om jeg har tabt ret meget endda - og der er
sandsynligvis smuttet omkring fem kilo fedt af min krop? Men vægten har ikke
rokket sig ud af stedet det seneste år *S*

Derfor - vær varsom med, hvordan du måler resultatet af dine anstrengelser!

> det har jeg gjort i 2 uger nu, men kan ikke se nogen resultat, hvornår
> kan man se det ?

Hvordan forsøger du at måle effekten? På vægten. Konditionen, Pulsen? Dit
fysiske velbefindende? Dit psykiske velbefindende. Hastigheden du kan løbe
med. Afstanden du kan tilbagelægge? Der er mange måder resultatet kan vise
sig på....

Mvh. Lisbeth