WAP problemer med R520/T39 ?
Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 23-11-01 23:31

Hej Alle

Jeg har et problem med min Wap-browser på R520'eren (erix), den siger alt
for ofte: "Your client is not allowed to access the requested object",
"requsted object not found" eller "An internal gateway error prevents the
gateway from fulfilling your request".
Godt nok kan man ikke bruge wap til meget, men nu hvor det for eksempel kan
bruges til noget på http://esato.com, f.eks. så er det sgu surt at man ikke
kan bruge det pga. så dårlig en browser i Erix's nye foner... Disse
fejlmedelser fik jeg da aldrig på min 7110 eller min Erix R320...

Men andre som har samme problem? Eller bedre endnu, en løsning? Jeg kører på
TDC, med GPRS, har ikke prøvet at se om fejlene kommer uden GPRS.

/Lasse

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 24-11-01 12:10

"Lasse Vestergaard" <lasse@iloveu.dk> wrote in message

> Men andre som har samme problem? Eller bedre endnu, en løsning? Jeg kører

> TDC, med GPRS, har ikke prøvet at se om fejlene kommer uden GPRS.

Jeg prøvede lige på min R520 med almindelig GSM-data via Sonofon. Samme
oplevelse, så det er næppe TDC eller GPRS, der har skylden. Det vil sige at
enten er det R520'eren eller osse er hos esato fejlen ligger.

Ebbe

Fra : alwresuihalert

Dato : 24-11-01 13:14

snip
> [...]
>
> Men andre som har samme problem? Eller bedre endnu, en løsning? Jeg kører

> TDC, med GPRS, har ikke prøvet at se om fejlene kommer uden GPRS.

Ja, med T68 med TDC normal GSM(ikke GPRS). Det ville være mærkeligt, hvis
esato overhovedet ikke virkede til T68, når de nu har logoer til den på WAP
siden.

Fra : alwresuihalert

Dato : 25-11-01 22:57

snip
> [...]
>
> Ja, med T68 med TDC normal GSM(ikke GPRS). Det ville være mærkeligt, hvis
> esato overhovedet ikke virkede til T68, når de nu har logoer til den på

Jeg prøvede igen i dag. Og det virkede fint. Mærkeligt. Det var helt sikkert
den samme adresse jeg brugte. Det er meget fedt med ringetoner og
farvelogoer direkte fra WAP.

Fra : KGB

Dato : 25-11-01 13:29

> Jeg har et problem med min Wap-browser på R520'eren (erix),

Hej Lasse. Har du oplevet problemer med fx at overføre billeder via din
ir-port til din fon ??
(Det har jeg)

KGB

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 25-11-01 17:43

Hej CIA

Nej jeg har ikke oplevet det problem, de par gange jeg har prøvet har det
kørt helt smertefrit!

Fra : KGB

Dato : 25-11-01 18:22

> Hej CIA
*G*

> Nej jeg har ikke oplevet det problem, de par gange jeg har prøvet har det
> kørt helt smertefrit!

Hmmmn øv, så er det vidst kun mig der lider her

(PS: Svar venligst under citatet)

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 25-11-01 22:46

Hvordan gør du?

Husker du at lave filen sådan her:

a.. The picture must be saved as a GIF file
a.. The picture should be 4-scale greyscale (black, white and 2 shades of
grey) or black and white
a.. Picture size must be 73 x 26 pixels or smaller for the T39
a.. Maximum file-size should be less than 600 byte

og til R520:

Picture size must be 73 x 39 pixels or smaller for the R520

.... for at kunne modtage skal du gå ind under
opsætning->display->baggrund->modtag>via IR
--- ellers vil den vist ikke modtage rigtigt...

hvis dette ikke virker -prøv at forklare hvad det er der går galt!

/Lasse

Fra : KGB

Dato : 25-11-01 23:13

> [...]
> og til R520:
> Picture size must be 73 x 39 pixels or smaller for the R520

Yup, det husker jeg !

> ... for at kunne modtage skal du gå ind under
> opsætning->display->baggrund->modtag>via IR
> --- ellers vil den vist ikke modtage rigtigt...
Det gør jeg ikke hver gang. Prøver lige igen og vender tilbage

(PS Bedste support jeg indtil videre har fået - tak. Erix support er under
al kritik !!!)

> hvis dette ikke virker -prøv at forklare hvad det er der går galt!
oki, normalt går der det galt at min pc åbner forbindelse til IR porten og
lader som om den begynder at sende til telefonen, men INTET sker, efter et
øjeblik siger den at den ikke kunne, og at der er fejl i dataerne. Men det
er der altså ikke. Jeg har både prøvet med billeder jeg selv har kreeret, og
billeder fra Erix, "my pictures".
IR porten virker ellers, for jeg kan synce, og den opdage straks telefonen
når den nærmer sig ir-porten. Den vil bare ikke sende noget til telefonen på
andre måder end via erix software-synkro-dims. Men den er så genialt
konstrueret, at man jo ikke kan sende filer/billeder med den

Men som sagt, jeg prøver lige ovenstående - igen Jeg har godnok prøvet det
før, men ikke med den nyeste softwarepakke som jeg lige har fået hældt i min
R520, og mistet en række af de sproglige features jeg havde før (

> /Lasse

KGB

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 26-11-01 19:36

Hej PET

Jeg har set du også er i warez NG, har du også fået dig WXP?

At dømme på din fejl beskrivelse lyder det som om der er noget galt med
filen!
Sådan præcis opfører min sig også, når filen fylder for meget, er med for
mange farver - eller på en anden måde er lavet forkert.... Grafikprogrammer
har det vist med at lave dem lidt for avancerede...

Så prøv dig frem, det gjorde jeg (og gør næsten hver gang jeg skal gemme et
billede)

/Lasse

Fra : KGB

Dato : 26-11-01 19:51

> Hej PET

> Jeg har set du også er i warez NG, har du også fået dig WXP?

Nix, WIN 2K

> At dømme på din fejl beskrivelse lyder det som om der er noget galt med
> filen!
Ja, det siger den jo, men den lader SLET IKKE til at sende ?!
Og når jeg bruger Erix' "my pictures" til R520, så kan jeg ikke helt se
hvordan der kan vær enoget galt !?

> [...]
Grafikprogrammer
> har det vist med at lave dem lidt for avancerede...

Hmmn

> Så prøv dig frem, det gjorde jeg (og gør næsten hver gang jeg skal gemme
et
> billede)

Men jeg vil leje lidt mere... når jeg engang får lov til at komme til pc'en
(den blærbare altså).

> /Lasse

KGB

Fra : KGB

Dato : 28-11-01 11:37

Hej Lasse og alle andre der hjalp mig her!!

> Så prøv dig ...

Fuck hvor vildt! Nu virkede det sku - sjovt nok !!!

Nu har jeg kun eeet problem tilbage med min fon. (Faktisk mere end et, men
kun et vi kan gøre noget ved her.)

Jeg har cybercity som udbyder, og har en datakonto til at modtage mails. Den
virker på min forn.
Derudover har jeg en .com adresse, hvorfra jeg ikke kan hente mails med den.
Når jeg sender/modtager logger den ikke ind på serveren - på linuxserveren
kommer der en fejlmeddelelse om at der er nogen der har prøvet at logge på
mailserveren med en forkert kode ... Og det ved vi jo ikke er tilfældet.
(Har prøvet at ændre koden til alt muligt, to bogstaver, kun tal - intet
hjælper) nogen der har noget ide om hvad man kan gøre ?

> /Lasse

KGB