IBM thinkPad og grafikkort driver problem
Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 23-11-01 19:14

Hej Alle

Jeg ved ikke og de bare er mig der er gået kold og ikke kan det elementære
mere eller og jeg virkelig har et problem.

Jeg har en IBM ThinkPad 600 hvor der har været NT 4 på og nu vil jeg gerne
have win 98 på den. Jeg har formateret HD og så installeret Win 98.

Der bliver instaleret en "standart PCI.grafikkort (VGA)" der kun kan klare
16 farver 640X480.

Jeg har en diskette med en dirver til NeoMagicMagicGraph 128ZV+/XD som den
brugte uden problemer under NT4 og jeg mener også tidligere under win 98.

Hvis jeg vil instalere denne driver instalere maskinen hele tiden "standart
PCI.grafikkort (VGA)". Jeg har prøvet "egenskaber for skærm" -
'indstillinger' - 'avanceret' - 'kort' - 'skift' og her kan jeg kun opdatere
driveren til "standart PCI.grafikkort (VGA)" hvilket jeg jo ikke ønsker.
Jeg har prøvet at grafikkort under "tilføj ny hardware"

Hvad er det jeg overser, som jeg nok har gjort føe uden at tænke over det.

Håber at nogen kan hjælpe mig.

Hilsen

Sten.

PS. Hvis der er nogen der har bedre drivere til deen maskine vil jeg også
gerne høre.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 23-11-01 19:25

Sten Sønderhousen wrote:

> Håber at nogen kan hjælpe mig.

Er du sikker på at driverne på disketten også passer til Windows 98?

Det kan også være at der ligger i driverinstallationsprogram på
disketten som du skal afvikle i stedet for din manøvre med "egenskaber
for skærm...."

Under alle omstændigheder så er jeg sikker du kan finde den rigtige
driver på IBM's hjemmeside ved blot at indtaste computerens serienummer
- for ikke så længe sinde fandt jeg SCSI driverne til en IBM PS/2 486 på
den facon. Selv den oprindelige IBM PC kan man sikkert finde drivere til.

Mvh

Bruno

Fra : Bear

Dato : 23-11-01 19:43

Du kan hente driveren på IBM's hjemeside eller skriv en mail til mig, så jeg
kan sende den til dig

--
Cheers

Bear
ICQ: 2745075
Remove .NOSPAM in email before replying by mail

Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 23-11-01 20:15

Hej

Jeg bukker og takker.

Jeg var åbenbart gået kold. Den fokerte diskette.
Det var ganske rigtig NT drivere. Har nu hentet 98 drivere og så virker det
jo.

Hilsen
Sten