Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til slideshow?
Fra : Henrik Bonde

Dato : 23-11-01 19:14

Davs
Findes der et program der kan vise et slideshow, i den rigtige række
følge, ud fra filnavn (nummer).
Dem jeg har prøvet, viser de første 9 (nr 1 - 9) korrekt, for derefter
at vise nr 100 - 109, derefter nr 11, og nr 110 - 119 osv osv.......

Jeg har brug for at programmet selv kan sortere i korrekt nummerorden,
så jeg ikke skal sidde og angi' rækkefølge på 5 - 6000 billeder.

Bonden

Fra : Madsen

Dato : 23-11-01 19:30

"Henrik Bonde" <HBonde@mailme.dk> skrev:

> [...]
> Dem jeg har prøvet, viser de første 9 (nr 1 - 9) korrekt, for derefter
> at vise nr 100 - 109, derefter nr 11, og nr 110 - 119 osv osv.......

Et program som ACDSee kan.
<http://www.acdsystems.com/English/Products/ImagingProducts/ACDSee/index.htm>

> Jeg har brug for at programmet selv kan sortere i korrekt nummerorden,
> så jeg ikke skal sidde og angi' rækkefølge på 5 - 6000 billeder.

Omdøb dine filer til 0001 og op til 6000. Så vil de blive vist i den rigtige
rækkefølge. Omdøbe alle i et hug, kan du også gøre med ACDSee.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-11-01 19:35

Fri, 23 Nov 2001 19:14:26 +0100, skrev Henrik Bonde
<HBonde@mailme.dk>:

>Dem jeg har prøvet, viser de første 9 (nr 1 - 9) korrekt, for derefter
>at vise nr 100 - 109, derefter nr 11, og nr 110 - 119 osv osv.......

Det er der ikke noget program, der kan klare.
Du nummerer forkert.

Du skal nummerere
001
002
010
011
020
021
030
osv.

Jeg kan ikke rigtig lige forklare, hvorfor det er sådan, men det
må ligge i Windows opbygning.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-11-01 23:24

Jeg vil nu mene at Jasc Media center godt kan klare den opgave
(www.jasc.com)

Kim Larsen

Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 23-11-01 23:34

Henrik Bonde <HBonde@mailme.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har brug for at programmet selv kan sortere i korrekt nummerorden,
> så jeg ikke skal sidde og angi' rækkefølge på 5 - 6000 billeder.

hej Henrik.
Jeg ved ikke om der findes et sådant program, men det er vel bare at
sortere dine thumpnails selv så de ligger i den rigtige rækkefølge. Jeg
bruger iView men jeg vil tro at det er fælles for alle programmer?
Venlig hilsen Hans Jørgen Hvid