Forslag til grafikkort.
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 23-11-01 18:27

Jeg har bestilt en PC via SHG's saml-selv løsning. Jeg valgte et ATI Radeon
8500 grafikkort. SHG har derefter ringet til mig og fortalt, at
leveringssituationen for ATI kortet er usikkert. De foreslog et pointofview
( http://www.pointofview-online.com ) grafikkort med en ATI Radeon 8500 Chip
på. De sagde, den næsten var magen til ATIs kort. Så jeg slog til. Var det
dumt af mig? Er den næsten magen til? Ville det være klogere, at få et andet
kort i stedet for.

Jeg skal hovedsaglig bruge computeren til internet, kontorprogrammer og lidt
spil en gang imellem. Den må gerne have både analog og DVI, da jeg skal
bruge den med en fladskærm, der har begge dele. Computeren har en AMD Athlon
XP 1800 Chip og 512 MB DDR-RAM.

Mvh

Peter

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 23-11-01 19:53

Det kort du får er mere eller mindre identisk med ATI's egen kort - Det
svarer til det kort ATI kalder Radeon 8500 LE - det har en lidt lave core +
ram frekvens, 250/250 istedet for de oprindelige 275/275. Det betyder INTET
for almideligt kontor arbejde, film osv. I spil vil der nok være en hvis
forskel - men ikke voldsomt meget.

Umiddelbart ville jeg beholde Point of View kortet hvis det ellers opfylder
dine krav om tilslutningsmuligheder.

U.

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 23-11-01 21:54

"Uffe S. Callesen" <usc@mail.dk> wrote in message
> [...]
> forskel - men ikke voldsomt meget.
>
> Umiddelbart ville jeg beholde Point of View kortet hvis det ellers

Min nervøsitet gælder bl.a. drivere. Jeg har set deres hjemmside - det er en
meget dårlig side, med få informationer. Jeg er nervøs for, at deres drivere
ikke bliver opdateret.

Hvordan med DVD afspilning, vil det være optimalt?

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 24-11-01 12:06

Drivere er bestemt ikke noget problem længere ! ATI havde for et års tid
siden et dårligt ry hvad drivere angik - men det er langtfra et problem
mere - Nye drivere (beta) mindst 2 gange pr. måned !

Og hvad DVD angår har ATI altid været de bedste på markedet - pga. deres
Rage Theather TV-out chip får du et LANGT bedre billede end du kender det
fra størstedelen af nVidia's kort !

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 24-11-01 12:31

> [...]
> Rage Theather TV-out chip får du et LANGT bedre billede end du kender det

Det jeg tænkte på, bruger Point of view ATIs drivere. For de har ikke nogen
på deres egen hjemmeside, som mildest talt er dårlig. Jeg er ikke bange for
at købe ATI, men derimod Point of view, hvis der ikke er en ordentlig driver
opdatering.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 24-11-01 14:19

Vil tro PoV kortet er baseret på et reference design ligesom vi kender det
fra Nvidia kort - og at du derfor bare kan bruge ATI's drivere 8)