Andet multimedie
bentjuul 3670
Animering i Imageready - hvad gør jeg fork~
Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-11-01 13:48

Jeg har lavet en lille banner (den gule på www.radionyt.com) og den
skulle egentlig have bestået af to billeder. Men jeg kan ikke finde ud
af hvad jeg har gjort galt.

Den skal have to billeder og automatisk skifte mellem de to. Og jeg
kan godt få den til at skifte, men jeg kan ikke få det første billede
til at forsvinde når billede 2 ses. Hvad gør jeg galt??

Min PSD-fil har jeg lagt i dk.binaer under navnet banner-003-test.psd

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : PunisherOlsen

Dato : 23-11-01 14:03

Here goes => I animationsmenuen laver du to frames. Du klikker på frame 1 og
går dernæst over i layerspaletten hvor du "åbner" det lille øjeikon på det
lag du ønsker som start frame og lukker øjet (klikker på det) for nr. 2 lag.
Du trykker nu på frame 2 i animpaletten, over i layers hvor du nu lukker
billede 1 og derimod åbner billede 2.
I animationspaletten kan du trykke <play> som vil afspille din animation.
Husk at gemme som GIF under Save For Web.

P.S Jeg kigger lige på psd'en og sender den til dig.

/Rasmus

Fra : PunisherOlsen

Dato : 23-11-01 14:25

Jeg har både uploaded GIF samt færdig PSD i dk.binaer under "ATT => Karsten
Jensen - Bannerhjælp"

Forrsten slog jeg antialiasing til og lavede lidt tweak. (du må dog selv
centrere din tekst)

/Rasmus

Fra : PunisherOlsen

Dato : 24-11-01 18:53

....et enkelt "tak" ville være dejligt!

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-11-01 13:30

On Sat, 24 Nov 2001 18:53:10 +0100, "PunisherOlsen"
<PunisherOlsen@Mail1.Stofanet.dk> wrote:

>...et enkelt "tak" ville være dejligt!

Naturligvis - jeg har bare ikke lige været herinde siden. Sorry. Har
først haft tid til at kigge på det i dag. Mange tak...

Jeg har i dk.binær uppet et screenshot af din psd - og jeg forstår
ikke hvorfor lagene blandes sådan sammen. Klikker jeg i det øverste
lag kan jeg ikke fjerne det igen med mindre jeg fjerner det i layers
menu - klikke på øjet.

Nu vil jeg lige prøve din fremgangs måde til at lave den samme på.

Tak igen.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-11-01 14:22

On Sat, 24 Nov 2001 18:53:10 +0100, "PunisherOlsen"
<PunisherOlsen@Mail1.Stofanet.dk> wrote:

>...et enkelt "tak" ville være dejligt!

Nu tror jeg sgu jeg har fundet melodien.... Tak for din hjælp....
Kigger videre på det i aften og lader dig se det endelig resultat.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk