Sur oplevelse med Outlook Express...
Fra : Lars H. Fischer

Dato : 23-11-01 12:52

Hej Alle

Jeg vil lige dele en sur oplevelse med jer alle.

Når man modtager en vedhæftet fil f.eks. et Excel dokument og åbner
dette indefra Outlook Express og arbejder på det, så vil man opleve at
når man trykker Æble+S, så saver den fint.

Problemet er at den gemmer dokumentet i Outlook Express Temp mappen,
hvilket medfører at når mam quitter Outlook Express....puufff..... så
forsvinder alt i Outlook Express Temp mappen og det man lige har
tilføjet / ændret i dokumentet......!!!!

Er der andre herude der kan fremtvinge denne fejl / bug...?

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-11-01 13:13

Lars H. Fischer <newsgroup@nospam.dk> wrote:

> [...]
> tilføjet / ændret i dokumentet......!!!!
>
> Er der andre herude der kan fremtvinge denne fejl / bug...?

det er ingen bug, det er "uhensigtsmessig adfærd"

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 23-11-01 14:05

"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote in message

> det er ingen bug, det er "uhensigtsmessig adfærd"

Man kunne også kalde det en "feature" ligesom i Windåse

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : GH

Dato : 24-11-01 15:31

"Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote in message

> Man kunne også kalde det en "feature" ligesom i Windåse

Men det hedder nu snarere "et temmeligt højt rangeret punkt på listen over
ting man ikke skal gøre på nogen platform".

vh
Gunnar

Fra : Jesper

Dato : 24-11-01 09:43

> [...]

> tilføjet / ændret i dokumentet......!!!!
>
> Er der andre herude der kan fremtvinge denne fejl / bug...?

Som sagt, det er ikke en bug, men en feature. Attachement ligger alle
ASCII kodet, some er kildeformatet i OEs mailarkiv. Når du dobbetklikker
på det vedhæftede dokument i OE afkodes filen og lægges i OE Temp
mappen. Hvis ikke den slettede hvergang man quitter OE kunne man få sig
en meget stor samling af attachment med tiden der ville fylde urimligt
meget på harddisken. Hvis man åbner et dokument direkte i OE for at
arbejde med det så husk at lave "Gem Som" i stedet for "Gem".

Er ulykken ude kan dokumentet reddes med Norton UnErase (Del af Norton
Utilities)
--
Jesper.

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 25-11-01 09:42

"Jesper" <triton@titancity.com> wrote in message
> [...]
> arbejde med det så husk at lave "Gem Som" i stedet for "Gem".
>
> Er ulykken ude kan dokumentet reddes med Norton UnErase (Del af Norton

Det er sgu ik' særlig brugervenligt, at den gemmer som standard i en
Temp mappe, der slettes efter quit af programmet. Det må simpelthen være
en "bug" eller forglemmelse, at den ikke lige popper op med samme vindue
som ved "Gem som"....

Nu var det heldigvis ikke mig selv, der var udsat for denne feature, men
en bekendt der mistede en dags arbejde. Desværre kunne Norton ikke redde
dokumentet pga. computeren havde været brugt intensivt siden.... Så let
that be a lesson

Hilsen
Lars H. Fischer