ATI Radeon 8500 AIW eller erstatning for d~
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-11-01 09:43

Nu er jeg på den!
Pengene er kommet. Dankortet ladet op og markedet minutiøst afsøgt for den
hardware, jeg lige netop bare skal ha.
MEN!
Jeg har valgt en maskine, ud fra at den skulle kunne lave vidiocapture,
grabbe tvsignaler og rippe DVD om nødvendigt.
Spil er der ikke taget nævneværdigt højde for.
Derfor havde jeg blikket rettet stift imod ATI radeon 8500 All In Wonder,
som svaret på alle mine ønsker.
Men det er jo ikke på markedet endnu, og onde tunger påstår, at det er
muligt/sandsynligt, at det slet ikke kommer, at ATI vil trække sig ud af
produktionen af Grafikkort og nøjes med at producere chipsets istedet.

Har det noget på sig?

Skal jeg vente på ATI-kortet?
Har I noget bud på et godt alternativ, der dækker mit behov?
Jeg gamer næsten ikke og skal som sagt bruge maskinen til
tv-capture/videograbbing og evt. lidt DVD ripping.
Hvis det er en god ide at vente, kan I så anbefale et fornuftigt ikke alt
for dyrt grafikkort med TV/out og gode egenskaber, når det gælder afspilning
af DVD. (jeg kan så flytte det kort over i min anden maskine, når/hvis ATI
radeonkortet kommer på markedet.)

Maskinen, det skal sidde i bliver en dual AMD MP 1600+ på Tyan Tiger MoBo og
1 Gb Crucial ECC DDR ram, 3 - måske 4 Barracuda IV 40 Gb diske i RAID,
(eller hvad jeg nu finder ud af), promise raid controller Plextor 24x
brænder, Asus DVD, creative Audigy player lydkort alt sammen pakket pænt ind
i et Antec SX 1040 b kabinet.

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 23-11-01 14:01

Jesper Nielsen wrote:

> [...]
> muligt/sandsynligt, at det slet ikke kommer, at ATI vil trække sig ud af
> produktionen af Grafikkort og nøjes med at producere chipsets istedet.

Det lyder som noget sludder en nvIdiot har fundet på. Rygtet har formodentlig
udgangspunkt i at ATI for første gang lader andre produre kort for sig - det
drejer sig vistnok om OEM versionerne af Radeon 7500.

> Skal jeg vente på ATI-kortet?

Måske, men hvis du ikke spiller så er der måske ingen grund til at vente.

> Har I noget bud på et godt alternativ, der dækker mit behov?

Hvad med et alm. Radeon AIW?

Mvh

Bruno