Kan man købe en MZ uden afgift her i DK ??~
Fra : Moller

Dato : 23-11-01 00:04

Heysa...

Jeg står og overvejer at købe mig en MZ 301 uden afgift... eftersom den
vil jo være go som reservedele... og så er delende jo nye.

Men men... kan man købe sådan en fætter uden afgift, nu man alligevel
ikke skal ha plader eller noget på den ???

Og vil det bedre kunne svare sig at købe en i tyskland uden afgift ???

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251
Suzuki GT-380

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-11-01 01:00

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> Heysa...
>
> Jeg står og overvejer at købe mig en MZ 301 uden afgift... eftersom
den
> vil jo være go som reservedele... og så er delende jo nye.

Ja. !

Thore Jensen

Fra : Moller

Dato : 23-11-01 11:22

"SmaRTrxxv" <smartrxxv@hotmail.com> wrote in message

> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> den
> >
> Ja. !

Nu skriver du bare Ja... hva sagde du så Ja til ? at den var go som
reservedele, og at de var nye ? eller at man kunne købe den i DK uden afgift
??

Men nu du så siger Ja, hvor kan man så købe sådan en fætter ??? og er
der nogen der ved hva prisen er uden afgift ???

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251
Suzuki GT-380

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-11-01 15:53

> Men nu du så siger Ja, hvor kan man så købe sådan en fætter ??? og er
> der nogen der ved hva prisen er uden afgift ???

Jeg svarede ja til at man kan købe en MZ uden afgift (din overskrift) Hvis
du køber en ny kan du vel købe en uden afgift ved enhver MZ forhandler. Se
bare hvor man andre MC'er der kører rundt på prøveplader !

Mn kan vist sågar købe en brugt MC og kræve afgiftenilbage, i.f.t. den
nyværende værdi. Den kan så bare ikke indregistreres igen før der er betalt
afgift påny, men det var vist heller ikke hensigten......

Jeg håber at dette svar er mere fyldestgørende.....

Thore Jensen

Fra : origo@earthling.net

Dato : 23-11-01 16:16

> Mn kan vist sågar købe en brugt MC og kræve afgiftenilbage, i.f.t. den
> nyværende værdi.
Nei, det kan man ikke.

JS

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-11-01 18:01

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9tlp98$566$1@sunsite.dk...

> "SmaRTrxxv" <smartrxxv@hotmail.com> wrote in message
> Nei, det kan man ikke.

Og de japanske cykler kan man ganske vist godt købe uden afgift, men i DK
lægger importørerne så en stak 1000 kr sedler på prisen, fordi de jo ikke
kan tjene hjem på reservedelene, hvad de satte til på nyprisen (nypriser
uden afgift er kunstigt lave i DK pga. vores høje afgifter).

Men en MZ? Man kan jo spørge hos en forhandler.

Rittig

Fra : origo@earthling.net

Dato : 23-11-01 18:48

> [...]
> kan tjene hjem på reservedelene, hvad de satte til på nyprisen (nypriser
> uden afgift er kunstigt lave i DK pga. vores høje afgifter).

Eh, hvor er sammenhengen til spørsmålet om man kan kreve avgift tilbake?

JS

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-11-01 11:27

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9tm25m$kld$1@sunsite.dk...

> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
den

DK

> Eh, hvor er sammenhengen til spørsmålet om man kan kreve avgift tilbake?

Eh.... Væk?

Jeg er en af dem amerikanerne omtaler som persons with a short attention
span...

Men det jeg ville have sagt, hvis jeg ikke var faldet i søvn midt i
sætningen var: Man kan ALDRIG få afgift tilbage på nogetsomhelst!

Rittig

Fra : Allan Bojesen

Dato : 25-11-01 11:42

> Men det jeg ville have sagt, hvis jeg ikke var faldet i søvn midt i
> sætningen var: Man kan ALDRIG få afgift tilbage på nogetsomhelst!
>
> Rittig

Korrekt - men til sommer træder en EU regel i kraft, der betyder at vi kan
få den forholdsvise afgift tilbage i forbindelse med salg af et køretøj til
et andet EU-land.

Gad vide hvor mange tyskere og franskmænd der vil købe min CB 7½,-)

Allan Bojesen
CB 750 F2 -78

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-11-01 19:22

> [...]
betalt
> afgift påny, men det var vist heller ikke hensigten......
>
> Jeg håber at dette svar er mere fyldestgørende.....

Der skulle naturligvis have stået den nuværende værdi og ikke "nyværende"
værdi.

Beklager

Thore Jensen