3000 omdr.i tomgang - hjælp
Fra : Kim Nielsen

Dato : 22-11-01 21:23

Hej Ng

Jeg håber der er en her der har en ide til et problem jeg har fået med min
xj600.
2 gange på det sidste har motoren efter overhalinger med kortvarige men
forholdsvis
høje omdrejninger ikke villet falde til under ca.3000 omdr.igen.Efter første
gang skiftede
jeg gaskabel og smurte de bevægelige dele på karburatorene.Så skete det igen
idag,
efter ca.1000km.Tilsyneladende er der ikke noget der sidder fast i
forbindelse med kablet.
Omdrejningerne falder af sig selv efter ca.5min.

Mvh Kim

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 23-11-01 10:58

jeg havde samme problem på min gamle kawasaki, det var godt nok kablerne...
ikke fordi de var rustne eller gamle og skulle skiftes....men fordi jeg slap
gassen forhurtigt after megen acceleration..
så skete der det at ved kablets yderkant hængte sig på "indgangen" på
karburatoren, og derfor kom wiren i kalet til at sidde for højt.
jeg kørte vel nok 5-10 før de ville give slip og indtil da måtte man jo bare
følge med.
jeg fik aldrig rigtigt løst problemet, men jeg lærte ikke slippe gassen for
stærkt.

MVH
Daniel

Fra : Armand

Dato : 23-11-01 16:44

Daniel Nielsen <d992157@student.dtu.dk> skrev i en
> [...]
> så skete der det at ved kablets yderkant hængte sig på "indgangen" på
> karburatoren, og derfor kom wiren i kalet til at sidde for højt.

På min gamle 900'er Ninja kunne et af karburatorspjældene finde på at
hænge og derved holde tomgangen oppe, når den havde været krudtet af for
fuld roulade!
Et spak med en hæl, eller anden gok-virkning, på karburator-batteriet
fik det på plads igen!

--
Armand.