I Mesterens Lys
Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 22-11-01 19:14

Er der nogle i gruppen, som kender en god bog om Ole Skærbæk Madsens
gudstjenester; I Mesterens Lys?

Måske en enkelt Københavner som har dristet sig til at deltage i en kristen
meditations aften i Bethlehemskirken eller måske i Ansgar?

Jeg synes det er en spændende ide at lave crossover gudstjenester mellem de
nyreligiøse og de kristne, og ærgrer mig over, at der ikke findes lignende
tilbud i det jyske.

(Forresten har jeg også lidt tekniske problemer - og kan kun se et udsnit af
indlæggene i gruppen for tiden - Men jeg tør ikke driste mig til at skifte
udbyder eller browser, hvis jeg selv begynder at rode med maskinen, går det
måske RIGTIGT galt)

Marina

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-01 20:22

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3bfd4034$0$74823$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

[ ... ]
> Jeg synes det er en spændende ide at lave crossover gudstjenester
mellem de
> nyreligiøse og de kristne,

Hvordan er "nyreligiøse" defineret i denne sammenhæng? Newage-agtigt
eller hvad?

> [...]
skifte
> udbyder eller browser, hvis jeg selv begynder at rode med maskinen,

Det er jo blot endnu engang sket det at TDC's newsserver ikke længere
havde lyst til at betjene sine brugere.

Noget sådant er en af grundene til at jeg valgte Tiscali (ville
egentlig gerne være blevet hos get2net, men de tilbyder ikke adsl).

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Sådan tror jeg" - http://www.sda-net.dk/~tror/

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-01 20:25

> [...]

> måske RIGTIGT galt)

Det er jo blot endnu engang sket det at TDC's newsserver ikke længere

Hvis du nu sletter gruppen gruppen, lukker din OE ned, genstarter
maskinen, henter gruppen ind på ny, skulle langt de fleste af dine
problemer i den forbindelse være løst (har jeg ladet mig fortælle i en
af de tekniske grupper)!

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 22-11-01 21:36

Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tjjj2$flp$1@egon.worldonline.dk...
> [...]
>
> [ ... ]
>
> Hvordan er "nyreligiøse" defineret i denne sammenhæng?

Ja - nu kender jeg kun I Mesterens Lys gennem et foredrag af den meget
hyggelige og hjertevarme Ole Skærbæk Madsen, så jeg kan kun referere, hvad
jeg selv opfattede. Men det handler om at arbejde med kristendom sammen med
et dybtgående kendskab til hele newage miljøet. Dvs at farven på brochurerne
er afstemt efter en newage tankegang (lilla vistnok) og man bruger begreber
som hjertechakra o.lign. OSM fortalte at der findes mennesker i
newagemiljøet som gerne ville tilslutte sig kristendommen, men når de
opsøger kirken, genfinder de ikke kærligheden til Gud i den kristne retorik.
OSM beskrev nogle særlige bøn og meditationsgudstjenester, hvor man
mediterede over bibelen på samme måde som man gør over andre tekster i
newage sammenhæng.

Jeg synes det lød meget spændende - lidt i tråd med den katolske mystik, som
jeg holder meget af og pinsekirkernes bønnemøder, som jeg kender, og derfor
ville jeg gerne have lidt mere at vide.

> [...]
> maskinen, henter gruppen ind på ny, skulle langt de fleste af dine
> problemer i den forbindelse være løst (har jeg ladet mig fortælle i en

Uha - du skal bare vide hvad jeg har forsøgt. Først ville jeg nulstille
gruppen, men så opstod der en scriptfejl i min outlook express. Så jeg havde
et par dage uden mails - og en grim fornemmelse i maven af ulæste
mødeindkalderser og andet. Jeg var så i byen efter en ny TDC startdiskette
og nu har jeg indlæst oe igen - uden mavesår.

En anden gang giver jeg TDC en uge til selv at løse problemet - det går
faktisk fint igen nu.

Marina

Fra : Erik Andersen

Dato : 22-11-01 23:18

Se http://www.imesterenslys.dk/
med venlig hilsen
Erik

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 23-11-01 07:39

Erik Andersen <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bfd78ea$0$760$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Se http://www.imesterenslys.dk/
> med venlig hilsen
> Erik

Tusind tak Erik!

Jeg vender tilbage, når jeg har læst det!

Marina

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 23-11-01 00:00

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> mælte sligt:

>Jeg synes det er en spændende ide at lave crossover gudstjenester mellem de
>nyreligiøse og de kristne, og ærgrer mig over, at der ikke findes lignende
>tilbud i det jyske.

Hvis emnet interesserer dig, skulle du næsten prøve at kontakte IKON,
der er en forening, der drøfter kristendommens forhold til
nyreligiøsiteten og ønsker at møde denne i dens eget miljø. Nu ved jeg
ikke, hvor du bor, men den findes i hvert fald både i Århus og i
Padborg. Du kan læse mere på deres hjemmeside
<http://www.ikon-danmark.dk/>.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--