Den sure computer på IIsi
Fra : Henrik Krogh

Dato : 22-11-01 18:39

En veninde er kommet med sin gamle Mac IIsi som ikke kan starte op mere,
hun får den her sure mac mand.
Er der et sted på nettet jeg kan hente et system (et gammelt) så jeg kan
lave en startdiskette på en disk og komme ind i hendes - mac - og få
reddet nogle af hendes filer.
Er der andet at gøre?
Hjælp mig til at bevare et skær af at jeg ved hvad jeg skal gøre...
vh
Henrik.krogh@bigfoot.com

Fra : Niels Larsen

Dato : 22-11-01 21:21

Hej Henrik.
Jeg har nogle start disketter til min gamle pf460, det kan være de kan
hjælpe.
Da jeg skal i sommerhus i weekenden, har jeg mulighed for at tage dem med
hjem, da min gamle mac står der.
Jeg tror ikke man kan hente noget til at lave opstarts disketter med, hos
apple, men man kan hente et eller andet til sys 6.0
Men du kan evt. tjekke deres ftp.

MVH Niels

Henrik Krogh <henrik.krogh@bigfoot.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1f3ae69.8ycl4zu2cn5iN%henrik.krogh@bigfoot.com...

Fra : macsteen

Dato : 22-11-01 22:00

in article m6dL7.601$TN1.89052@news000.worldonline.dk, Niels Larsen at
nekl0401@worldonline.dk wrote on 22.11.2001 21:20:

> [...]
> Jeg tror ikke man kan hente noget til at lave opstarts disketter med, hos
> apple, men man kan hente et eller andet til sys 6.0

Hvis du har en anden Mac med SCSI er det nemmeste måske at tage disken og
sætte den på en anden maskine?

Den sure mand! Er han på sort baggrund med lyd? For jeg mener da at en
beskadiget harddisk med manglende systemmappe skulle resultere i et
blinkende floppy-symbol. Jeg kan tage fejl det er noget siden.

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-01 22:09

In article <B82325CC.D576%macsteen@remove.yahoo.com>,
macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> Den sure mand! Er han på sort baggrund med lyd? For jeg mener da at en
> beskadiget harddisk med manglende systemmappe skulle resultere i et
> blinkende floppy-symbol. Jeg kan tage fejl det er noget siden.

Et beskadiget system kan også lede til den kede Mac.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Krogh

Dato : 23-11-01 10:31

> [...]

> beskadiget harddisk med manglende systemmappe skulle resultere i et
> blinkende floppy-symbol. Jeg kan tage fejl det er noget siden.

Ja det er en sort baggrund med lyd og så står der under den suiire mac
0000000F
00007FFF
Men jeg har fået den startet op fra en diskette jeg fandt nu skal jeg
bare ha' repereret systemet - den kan klare op til system 7.6 - ja det
er meget gamle dage vi snakker om....

Fra : Henrik Krogh

Dato : 23-11-01 10:31

Tak Niels - jeg fandt i gemmerne en gammel hjælpediskette som jeg kunne
starte op med ved at holde "c" nede (selvom der ikke er et CD drev!!?!)
Nu har jeg hevet hendes dokumenter over på min eksterne harddisk så nu
er de redet nu skal jeg så bare se om jeg kan rette op på systemet

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-11-01 10:38

In article <1f3blxb.snqtgle4ajsyN%henrik.krogh@bigfoot.com>,
henrik.krogh@bigfoot.com (Henrik Krogh) wrote:

> Tak Niels - jeg fandt i gemmerne en gammel hjælpediskette som jeg kunne
> starte op med ved at holde "c" nede (selvom der ikke er et CD drev!!?!)

Den starter op på en diskette ligemeget hvad du holder nede (undtagen
museknappen), hvis disketten sidder i når du sparker liv i dyret.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Krogh

Dato : 23-11-01 10:57

Ja... prøvede det lige - det er helt nostalgisk at se de gamle 7.01
symboler igen det var dengang JEG kunne overskue hvad der var i maskinen
og hvad deres funktion var.

Fra : thorkild nielsen

Dato : 22-11-01 22:56

Man plejer at kunne hente System 7.1 gratis hos Apple på supportsiderne.

--
------
Venlig hilsen

Teksten "bortfjernes" og det efterfølgende punktum
skal slettes fra min e-mailadresse.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-11-01 03:59

Hej Thorkild

Nej, man kan kun hente System 7.01. System 7.1 er ikke på nogen af Apple
sites overhovedet.

thorkild nielsen wrote:

> Man plejer at kunne hente System 7.1 gratis hos Apple på supportsiderne.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-11-01 03:52

Hej henrik

Hvis hun har de originale systemdisketter liggende, så skal du bruge
disketten 'Hjælpefunktioner' evt. 'Hjælpefunktioner 2'. (Jeg går ud fra,
det er system 7.1, der ligger på den).

Hvis hun/du ikke har den diskette, så send mig en mail, og jeg kan sende
dig et diskettebillede til 'Hjælpefunktioner', så den burde kunne startes.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Krogh

Dato : 23-11-01 10:31

Jeg har fundet en hjælpefunktioner diskette i en gammel kasse som
starter maskinen op - jeg har reddet hendes dokumenter over på en
ekstern harddisk så langt så godt - nu er spørgsmålet bare hvordan jeg
får repareret systemet og om jeg kan få den til at køre igen?
--
Henrik Krogh