PageMaker 6.52 og 7.0
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-11-01 17:19

Er der nogen, der har gjort erfaringer med PageMaker 7.0, der kom for et
par uger siden?
Her er nogle:
i mangt og meget virker PM 7.0 som lapperi på 6.5. man har ikke gjort
sig den ulejlighed at give programmet den moderniserede åbn-, sæt ind-
og gemdialog, som andre programer har haft i flere år.
Printdialogen er stadig plaget af den langstrakte reaktionstid, som vist
ramte programmet, da det skulle til at leve under MacOS 9.
Denne træghed synes også at præge den nye pdf.-funktion, hvor dialogen
undertiden går helt død. I et dokument med mange billeder er eksporten
til pdf blevet en fiasko i flere forsøg. Så gemte jeg dokumentet som PM
6.5, som jeg heldigvis ikke har smidt ud. Her kørte eksporten
smertefrit.
Jeg har tidligere oplyst, at PM 7.0 i følge mediamac skulle kunne åbne
Publisher-filer. Det er næppe helt sandt, ihvertfald ikke i på Mac. Jeg
læser manualen således, at PM 7.0 Win kan åbne Publisher-filer.

Jeg har siden sommerferien ført en lang dialog med Adobe DK om problemer
i PageMaker 6.52 med at alfabetisere æ, ø, å i stikordsregister. Jeg har
nu fået et afsluttende svar, hvorfra jeg gerne vil citere:

"Vi har endelig fået Skotland til at teste Deres problem, De skulle bare
vide hvor tunge de er at danse med, vi har jo fra første samtale forsøgt
at få Skotland til at hjælpe os, men som De sikkert er klar over, så fik
vi hele tiden spørgsmål, som for både Dem og os virkede amatøragtige og
uforskammede, tilbage.

Nu har vi som sagt fået et svar og selv om det måske ikke var det svar
vi ville have, var det dog endelig en utvetydig tilbagemelding. Den
efterspurgte funktion som De har været i kontakt med os om, fungerer
ikke, og kommer ikke at kunne fungere. Det eneste lys som findes i
mørket er at version 7 er testet både her og i Skotland og den version
fungerer uden problem.
Jeg vil på den tekniske supports vegne dybt beklage den lange ventetid
som har gået forud for dette svar."

Det var så den delvise belønning for at være stædig.

Ove Steen Smidt

Fra : Morten Morales

Dato : 23-11-01 21:40

Hey Pagemaker Freak!

Du lader til at være vældig godt inde i programmet "pagemaker"!
Jeg arbejder selv som grafikker, og bruger pagemaker tilhverdag,
men det er nu kun fordi at mange af de opgaver jeg får kommer fra kunder,
som arbejder i pagemaker, HVIS JEG KUNNE BESTEMME, SKULLE ALLE
ARBEJDE I QUARK. Jeg er perfektionist til fingrerspidserne, og forventer det
samme af de applikationer jeg arbejder i. Og jeg må indrømme at pagemaker
mere end tusind gange har været genstand for min store irritation. Det er
uprofessionelt- uden præcision og finesse, "men det kan jeg uddybe en
anden gang"...
Med hensyn til om det ville være en god idé at opgradere til pagemaker 7,
så ville jeg nok vænte indtil de første opgraderinger er kommet, specielt
hvis dine publikationer skal bruges i prepress med udskydnings programmer
og køres ud på film. Jeg har selv pagemaker 7 til både pc og mac, men det
er stadig 6,5 jeg bruger hvis jeg skal være sikker på at slippe gennem
arbejdet uden alt for mange problemer...
Her til sidst vil jeg lige spørge:
Når nu du stiller så store krav til de programmer du bruger, hvorfor er du så
ikke gået over til Quark? Det er en ren fornøjelse, og top proffesionelt, og så
er den support du får helt i verdensklasse, hvis man løber ind i et problem
kan du altid ringe til din online support, og få svar på de spørgsmål du ikke
selv kan løse. "på dit eget sprog"
du kan gratis downloade quark 5 betaén på deres hjemmeside
"og den kører faktisk helt uden begrændsninger"

Prøv det! du bliver en lykkelig mand!!

--
Posted from 87.ppp1-5.worldonline.dk [212.54.73.215]

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 24-11-01 10:43

Morten Morales <mort@dog.com> wrote:

> [...]
> eget sprog" du kan gratis downloade quark 5 betaén på deres hjemmeside "og
> den kører faktisk helt uden begrændsninger"

Nej! Jeg er ikke i den grad vældig godt inde i PageMaker, at det
berettiger til at kalde mig "freak". Jeg er ikke professionel bruger. Og
mange af faciliteterne behersker jeg slet ikke. Jeg sidder hjemme og
laver publikationer i foreningssammenhæng. Jeg gør - som lærer - meget
ud af at fremstille mine egne materialer i en præsentabel form, hvor jeg
også kan give dem videre til andre i platformsuafhængigt pdf-format på
CD. Jeg har i en årrække haft samarbejde med et lille trykkeri, der
bruger Mac og PageMaker. Her har jeg fået inspirationen til at bruge
programmet samt en del tips. Jeg har aldrig haft grund til at være dybt
utilfreds med PageMaker. Aktuelt ser det imidlertid ud til, at at Adobe
har måttet erkende, at ikke alle kunderne var til sinds at opgive
Pagemaker til fordel for InDesign. 7.0 forekommer at være en sjusket og
halvhjertet imødekommelse af deres protester, der forhåbentlig følges op
af en ægte opdatering.

Men jeg prøver da gerne en gratis Quark. Hvad er adressen?

Ove Steen Smidt

Fra : Morten Morales

Dato : 24-11-01 12:19

Quark Downloads:
http://www.quark.com/products/xpress/beta/download.html

Rigtig God Arbejdslyst!

--
Posted from 104.ppp1-5.worldonline.dk [212.54.73.232]