XJ900
Fra : Per Juul Christensen

Dato : 22-11-01 16:47

Jeg tænker på at købe en XJ900 fra først i 80erne eller nyere.
Er der generelle fejl eller problemer med denne model?

Fra : Asger Steffensen

Dato : 22-11-01 18:32

"Per Juul Christensen" <pejuch@mail.dk> wrote in message
> Jeg tænker på at købe en XJ900 fra først i 80erne eller nyere.
> Er der generelle fejl eller problemer med denne model?

Ikke mig bekendt. Dog, den første model havde styrmonteret kåbe, og var vist
lidt mere vindfølsom. Jeg mener at den fra '85 kom med ca. 50 ccm større
motor, og et forbedret bundtræk. Så gå efter en af dem.
Generelt er modellen noget af det mest slidstærke man kan købe fra den tid.
Jeg har set eksemplarer med 150.000 på uret der ikke havde været
hovedrepareret.
Men husk, alt kan ødelægges, så en 15 år gammel kværn kan have fejl.

Asger
ZX-10

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 23-11-01 19:30

"Per Juul Christensen" <pejuch@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tænker på at købe en XJ900 fra først i 80erne eller nyere.
> Er der generelle fejl eller problemer med denne model?

Jeg har selv kørt XJ900 i 12 år og 100.000 km uden problemer, jeg har dog
skiftet lydpotter pga. tæring indefra men motoren har aldrig været åbnet
mere end for at justere ventiler og den brurte ved salg fer 3 år siden under
1 liter olie på 5000 km.

--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100 (det nærmeste bedre end XJ900)

Fra : pilgrim1@worldonline~

Dato : 23-11-01 03:08

> Jeg tænker på at købe en XJ900 fra først i 80erne eller nyere.
> Er der generelle fejl eller problemer med denne model?

hade selv en fra 86 for få år tilbage... aldrig problemer og kørte bare der
ud af... men pas på at bruge de rigtige tændrør...

Henrik Eg
RF900