politi mc i kbh orientering
Fra : Bo Thomsen

Dato : 22-11-01 16:26

jeg ved ikk om det har været nævnt før herinde?
men der kører en yamaha GTS 1000
i civile farver rundt med meget små rotorblink på.
så til de få hastighedsoverskridene gale mennesker
der er herinde er det relevant.
alle jer der overholder fart grænsen bør se bort
fra denne medd.
mvh
bo thomsen

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 22-11-01 16:39

> [...]
> så til de få hastighedsoverskridene gale mennesker
> der er herinde er det relevant.
> alle jer der overholder fart grænsen bør se bort

....og hvordan har du så stiftet bekendtskab med ham????
.....for du hører vist til den første gruppe ikke

--
Jacob

Fra : Thomas Makro

Dato : 22-11-01 17:27

On Thu, 22 Nov 2001 16:39:19 +0100, "Jacob Stegelmann"
<stegelmann@privat.dk> wrote:

>...og hvordan har du så stiftet bekendtskab med ham????
>....for du hører vist til den første gruppe ikke

Det gør alle trafikanter - det er bare ikke alle trafikanter der vil
indrømme det

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : Bo Thomsen

Dato : 22-11-01 19:55

> ...og hvordan har du så stiftet bekendtskab med ham????
> ....for du hører vist til den første gruppe ikke
jeg fik af vide af nogle venner at der kørte en civil mc rundt mellem
kbh og ringsted, for en uge siden.
jeg er i øjeblikket på et lastbilkørekursus, og igår havde vi
en mc-betjent ( i bil ) fra glostrup på besøg,
så spurgte jeg jo til noget andet mc-relateret og kom lidt efter ind
på hvad det var for en civil mc der kørte rundt, og så sagde han det.
han sage bl.a. også at der kun var en betjent der var godkendt at køre på
den,
fordi at politi køretøjer skal havde abs bremser og det har denne mod. ikke.
jeg fik også lokket ham til at fortælle at en bmw k75 kan køre 219 ægte og
260 på speedoet med tasker osv.
og grunden til at mc-betjente ikke hilser er fordi at der er mange civile
der ikk hilser igen, og så gider de jo heller ikk.
men er der en der hilser så kan de da også hilse igen.
mvh
bo thomsen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 23-11-01 01:02

> [...]
> der ikk hilser igen, og så gider de jo heller ikk.
> men er der en der hilser så kan de da også hilse igen.

Jeg hilser konsekvent alle på mc. Og betjentene hilser normalt igen.
Det er nu sjovest at hilse til en modkørende betjent på motorvejen, når man
har maven lagt godt ned over tanken...

Fra : Robert

Dato : 23-11-01 11:09

"Henrik Steen Larsen" <hsl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg hilser konsekvent alle på mc. Og betjentene hilser normalt igen.
> Det er nu sjovest at hilse til en modkørende betjent på motorvejen, når
man
> har maven lagt godt ned over tanken...

Hilser også alle, incl. betjentene - det er trods alt ikke "fjender" .. vel
?

Robert

Fra : Kasper

Dato : 23-11-01 14:21

"Henrik Steen Larsen" skrev d. 23-11-01 01:02 dette indlæg :

> Jeg hilser konsekvent alle på mc. Og betjentene hilser normalt igen.
> Det er nu sjovest at hilse til en modkørende betjent på motorvejen,
når man
> har maven lagt godt ned over tanken...

Bare sørg for, at det ikke sker lige efter du har passeret en frakørsel,
og MC-betjenten så kan nå at tage den samme afkørsel, vende og køre i
samme retning som dig....selvom der nok ville gå et stykke tid førend
han nåede dig.......hvis han gjorde..

Politibetjente bliver _ret_ afvisende overfor muligheden af at snakke
sig til rette med dem, hvis man først har kørt fra dem én gang på
motorvejen......også selvom man ikke gjorde det med vilje...

Mvh,
Kasper
Super Blackbird (der er ret glad for, at den første måling ikke blev til
noget..)

http://www.kandu.dk/

Fra : RpR

Dato : 22-11-01 19:51

> [...]
> så til de få hastighedsoverskridene gale mennesker
> der er herinde er det relevant.
> alle jer der overholder fart grænsen bør se bort

Hmm, bordeax rød?

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Bo Thomsen

Dato : 22-11-01 20:21

> Hmm, bordeax rød?
ja det skulle jeg mene da det vist nok er den farve den kom i, i dk
bo thomsen

Fra : RpR

Dato : 22-11-01 22:33

> ja det skulle jeg mene da det vist nok er den farve den kom i, i dk

Kan ske det var sådan en jeg så på Politigården i Sønderborg, var ellers
stensikker på at det var en BMW, men en BMW er rigtig nok ikke særlig smal i
det.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 23-11-01 08:04

jeg tog mit kort derinde inde ved kørekort kontoret i havnen i kbh hvor der
stod en masse politi cykler.....bla. 2 stk blå store(nye)bimmere, med alt
udstyr..video osv....lige inden jeg skulle trække mit kort...hoppede der 2
betjente op på cyklerne i ganske civilt farvede dragter, deres tasker var
sorte, men ellers var udstyret hvad der nu sidder på dem alle sammen...

På fr-sunds vejen skulle der drøne en rød audi 100 rundt.

på motorvejen mellem solrød og ringsted står de på rastepladserne, eller bag
bropiller...kun en enkelt gang har de stået på broerne (når det gælder
laser), ellers hænger de på tilkørslerne og venter.... så brug bakspejlet.

på lyngby vejen drøner en sort opel (på størrelse med en golf ?? ) gti med
spoiler og tonede ruder rundt ....der er også video og det hele ombord
(taler her af bitter erfaring

Lasse
CBR1000f (indtil i morgen med mindre.....)

Fra : RpR

Dato : 23-11-01 15:15

> på lyngby vejen drøner en sort opel (på størrelse med en golf ?? ) gti med
> spoiler og tonede ruder rundt ....der er også video og det hele ombord
> (taler her af bitter erfaring

Lusket at camouflere sig som dem de normalt er ude efter, men har da set
civil biler i Århus med cykelstativ og cykler bagpå.
Hvis de en dag kommer kørende med en campingvogn, så skal det udnyttes

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-11-01 11:11

> Hvis de en dag kommer kørende med en campingvogn, så skal det udnyttes

Tror du så de byder på en sid-ned og en kop kaffe, mens du kviterer for
bødeforlægget

/A

Fra : RpR

Dato : 26-11-01 18:40

> Tror du så de byder på en sid-ned og en kop kaffe, mens du kviterer for
> bødeforlægget

Hvis det nu endeligt var at man drillede dem tror jeg nu nok de skal få
læsset den vogn af i en fart =)

Fra : Bo Thomsen

Dato : 23-11-01 21:41

> På fr-sunds vejen skulle der drøne en rød audi 100 rundt.

jeg har i dag set en grøn peogeot 406 hvori der sad en man og så sig selv på
video.
det var på motorvejen mellem høje tåstrup og lyngby.

men det er nok umuligt at lave en liste da der er ved at være fandens mange
af dem.
jeg og nogle jeg lige er begyndt at kende, er alle enige om at der er kommet
utroligt mange civile politi biler på motorvejene omkring kbh sidst på
sommeren,
og teorien er at det er fordi de har fået frigjort en masse personel pga.
fotovognene
mvh
bo thomsen

Fra : Sachmann

Dato : 23-11-01 16:38

Jeg har fra personlig side fået oplyst, at der i København
kører civile BMW K1100 LT 'er rundt. Bl.a. en bordauxrød som nævnt.

Jeg har selv den samme røde BMW og har oplevet, at flere MC betjente hilser,
endog med "store"
armbevægelser / vink. Mon de tror, jeg er deres civile kollega !!, det er
jeg ikke.

mhv.
Bent

Fra : RpR

Dato : 23-11-01 23:50

> [...]
> endog med "store"
> armbevægelser / vink. Mon de tror, jeg er deres civile kollega !!, det er

Tror nu generelt de hilser på de fleste MC'ister, omend diskret. Sågår på
min Derbi GPR 50R har de vinket ;)

Fra : KB

Dato : 26-11-01 00:06

Og jeg har set en bilist (en kvinde) der så meget trist ud efter at have
ramt førnævnte civilemotorcykel med sin bil. Hun skulle svinge til venstre
og betjenten var på i modsat retning og blev overset. - Herefter tog det ca.
30 sekunder og 2 "reklamebiler" var tilstede.

Kig efter spiral ledning mellem hjelm og cykel - det kan være indikator for
at det er en betjent på civil mc. (og ja, - jeg ved godt at dette tip ikke
kan bruges til bakspejlet på motorvejen, men eventuelt inden en "kraftig
accelleration" ved lyskryds i bymæssig bebyggelse)

/Kim

Fra : RpR

Dato : 26-11-01 06:47

> [...]
> kan bruges til bakspejlet på motorvejen, men eventuelt inden en "kraftig
> accelleration" ved lyskryds i bymæssig bebyggelse)

Kan så småt heller ikke bruges længere, da de har det med at sætte kablet
fast tæt på kroppen nu :/
De er efterhånden ved at fjerne alle former for generaliseringer af civil
køretøjerne.
En der dog stadigvæk lader til at holde stik er den at civil bilerne aldrig
har nogen form for reklame på. F.eks fra "Ringe Biler" eller et DK skilt.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-11-01 00:59

RpR wrote:
> F.eks fra "Ringe Biler"

Gad nok vide om der er en forhandler, der er dum nok til ligefrem at
reklamere med det
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-11-01 01:23

Jes Vestervang wrote:

> Gad nok vide om der er en forhandler, der er dum nok til ligefrem at
> reklamere med det

Til dem der ikke lige fangede idéen i min posting, så er der jo en by der
hedder Ringe

Fra : RpR

Dato : 30-11-01 06:55

>Til dem der ikke lige fangede idéen i min posting, så er der jo en by der
>hedder Ringe

Nemlig det min pointe gik ud på =)
Ved ikke om der findes Ringe Biler, men Ringe Pølser findes

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-11-01 16:01

RpR wrote:

> Nemlig det min pointe gik ud på =)
> Ved ikke om der findes Ringe Biler, men Ringe Pølser findes

Viel spass

Fra : RpR

Dato : 30-11-01 15:26

> Viel spass

Hmm, hvad med Ringe Klokker?

Fra : Anders Vinther

Dato : 30-11-01 18:03

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> Hmm, hvad med Ringe Klokker?

Stakkels fyr

Mvh.
Anders V.

Fra : RpR

Dato : 30-11-01 20:29

> Stakkels fyr

GNÆK
Jeg tænkte nu mere på butikken, ikke klokkespillet ;]