Links i en button og target=blank
Fra : Christian Ringbæk

Dato : 22-11-01 16:11

Hej NG!

(håber det er den rette=

Er der en der ved hvordan man kan følgende :

1) Lave en button til et link (er gjort i nedenstående, men er det en
korrekt måde?)

2) Ved klik åbne den linkede side i nyt vindue (kan jeg ikke hitte ud af)

Her er en button der virker som link :
<input type=button class=button value=cherita onfocus="this.blur()"
onClick="document.location = ''>http://pol.dk'">

mvh Christian
www.cherita.dk

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 22-11-01 20:22

"Christian Ringbæk" wrote:
> [...]
>
> Her er en button der virker som link :
> <input type=button class=button value=cherita onfocus="this.blur()"

Dit eksempel bruger JavaScript - det forhinder bl.a. blinde og andre som
brugere oplæsningsprogrammer i at bruge siden.

Sådan får man en knap til at åbne et link i nyt vindue uden brug af
JavaScript:

<form method="get" action="http://pol.dk" target="_blank">
<input type="submit" value="Tryk her"/>
</form>