ARRRGGGGHHHH system 8.6 og defekt word dok~
Fra : Jakob H K

Dato : 22-11-01 16:05

Ja så er jeg og min defekte mac tilbage igen med endnu en krisemeddelse.

Da jeg var igang med at arbejde på et word 98 dokumentet gik svinet
endnu engang ned. Denne gang fik det den effekt at når jeg nu forsøger
at åbne dokumentet lukker det ned 1 sek efter det er åbnet med fejl 1..
Jeg har prøvet at starte maskinen op med sys 8.5 - 9.1 og lige lidt
hjælper det.

Jeg har også prøvet at åbne dokumentet via pc, men her lukker word også
ned hurtigt.

Er der nogen der har en ide til hvordan et sådant korrupt dokument kan
åbnes. Jeg er bare interesseret i at få fat i teksten..

Generelt vil jeg gerne vide om der er et problem i at have forskellige
systemer liggende på forskellige partitioner. Herudover har jeg
programmer liggende på en partition og dokumenter på en anden. Da jeg
har haft usandsynligt mange problemer med maskinen på det sidste har jeg
eksperimenteret med forskellige systemer på forskellige partitioner. Er
det et problem at programmerne er installeret før systemerne ? Jeg
kopierer selvfølgelig alle indstillingsfilerne over i de forskellige
systemmapper. Office pakken installerer så vidt jeg kan se selv det der
mangler.

Bør jeg installere et system, for derefter at installere de relevante
programmer ?

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er andre der har erfaringer med
pm 4400 og os 8.5 eller 8.6, for sådan som det kører hos mig er det
ubrugeligt. Enden på det hele bliver nok en geninstallering af 9.1 (og
indkøb af en billig pc når pengene er der

Hygge

Jakob H K

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-11-01 16:18

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> [...]
> ubrugeligt. Enden på det hele bliver nok en geninstallering af 9.1 (og
> indkøb af en billig pc når pengene er der

Rolig nu Jakob - med tanken på alle de indlæg du har om din 4400, kommer
jeg altså til at tænke på en fejl 40 ))))))

Jeg mener bestemt at min far kører Mac OS 8.6 på sin 4400 og har har
stort set ingen problemer.

Han bruger AppleWorks, FileMaker Pro & Netscape 4.7X

Kan du ikke åbne Word dokumentet i BBEdit ??

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jakob H K

Dato : 22-11-01 17:01

> Kan du ikke åbne Word dokumentet i BBEdit

Nej det har jeg prøvet, det var en masse underlige tegn.

Og med hensyn til fejl 40 Hvis et system ikke virker uden at man
skal kende en ordentlig håndfuld finter, så er det sgu et råddent system
efter min mening. Jeg har ikke en masse underlige programmer og
udvidelser.

Hygge

Jakob H K

Hygge

Jakob H K

Fra : Jakob H K

Dato : 22-11-01 17:05

Men har du et bud på om der skulle være problemer i at have flere
styresystemer liggende, og bruge dem med de samme programmer ?

Hygge

jakob H K

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-11-01 16:58

ingen@email.dk (Jakob H K) writes:

> Er der nogen der har en ide til hvordan et sådant korrupt dokument
> kan åbnes. Jeg er bare interesseret i at få fat i teksten..

En mulighed er at (prøve at) åbne det i en almindelig teksteditor og
fjerne formatteringstegmn og køre søg/erstat på evt. skævvredne
tegn. En anden mulighed er at se, om det kan lade sig gøre at køre det
igennem et konverteringsprogram så som Antiword eller wv på en
Unix. Ingen af metodere er sikre, men et forsøg værd. Send
evt. dokumentet til mig. Vil godt bruge 10 min. på det.

-j

--
Velkommen til et nyt og endnu mere fremmedfjendsk Danmark.
Welcome to a new and even more xenophobic Denmark

Fra : Jakob H K

Dato : 22-11-01 17:04

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Unix. Ingen af metodere er sikre, men et forsøg værd. Send
> evt. dokumentet til mig. Vil godt bruge 10 min. på det.

Mange tak for tilbuddet, men det var et forholdsvis kort dokument som
jeg er igang med at genskabe ud fra hukommelsen. Jeg blev bare så
forbandet da jeg ikke har andet end problemer med den maskine

Hygge

Jakob H K

Fra : walther

Dato : 22-11-01 17:41

In article <m3u1vm4x2s.fsf@mymlan.netcetera.dk>, Janus Sandsgaard
<janus@netcetera.dk> wrote:

> En mulighed er at (prøve at) åbne det i en almindelig teksteditor....

Prøv i den forbindelese at bemærke noget sjovt:

clipboardet kan også findes i filen, dvs. ting man har klippet ud af
teksten, og som ikke skal med i dokumentet! Tænk lige over det næste
gang du sender et Word dokument...

En anden knap så sjov detalje er at clipboardet fra et _andet_ Word
dokument også kan optræde!!!!

Dette gælder i hvertfald for en gammel version af Word jeg brugte, men
det må selvfølgelige være rettet nu. Prøv selv at checke.

mvh,
Walther

(for nyligt skiftet til LaTeX, som jeg også hader, men af to onder...)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-11-01 19:18

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Dette gælder i hvertfald for en gammel version af Word jeg brugte, men
> det må selvfølgelige være rettet nu. Prøv selv at checke.

det var en fejl i OLE som både omfattede windows og Mac versionerne - IP
adressen blev også gemt. Det er siden hen rettet, i al fald i Mac
versionen af OLE.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-11-01 17:22

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Generelt vil jeg gerne vide om der er et problem i at have forskellige
> systemer liggende på forskellige partitioner.

Nej

> [...]
> sidste har jeg eksperimenteret med forskellige systemer på forskellige
> partitioner. Er det et problem at programmerne er installeret før

Nej

> Jeg kopierer selvfølgelig alle indstillingsfilerne over i de forskellige
> systemmapper. Office pakken installerer så vidt jeg kan se selv det der
> mangler.

Du har vel opdaterert din Office med de nødvendige rettelser til 8.6?

> Bør jeg installere et system, for derefter at installere de relevante
> programmer ?

det er ligegyldigt

> [...]
> ubrugeligt. Enden på det hele bliver nok en geninstallering af 9.1 (og
> indkøb af en billig pc når pengene er der

Hvad med at poste en liste over hvad du har i din systemmappe, som jeg
tidligere har opfordret dig til?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-11-01 18:44

> Hvad med at poste en liste over hvad du har i din systemmappe, som jeg
> tidligere har opfordret dig til?

God ide. Gå ind Apple System Profiler og gem som ASP og post den til
Morten.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-11-01 19:18

> God ide. Gå ind Apple System Profiler og gem som ASP og post den til
> Morten.

jeg vil hellere have en komplet liste over systemmappen,
udvidelsesmappen (_inkl._ undermapper), og kontolpanelmappen, da en
række emner ikke registreres i systemprofil og udvidelseskontrol

Fra : Jakob H K

Dato : 22-11-01 19:41

> jeg vil hellere have en komplet liste over systemmappen,
> udvidelsesmappen (_inkl._ undermapper), og kontolpanelmappen, da en
> række emner ikke registreres i systemprofil og udvidelseskontrol

Hej

Jeg skal nok lave en sådan liste inden længe, jeg har bare en deadline
på en opgave (hvori det ødelagte dokument indgår ) så det må lige
vente lidt.

Nu kører jeg på 9.1 systemet, det virker mere stabilt (og mere sløvt).

MHT 8.6 opdateringerne. Jeg har opdateret java, og carbon, men ikke
nogen office komponenter. Er der nogen du tænker specielt på ? Hvis jeg
installere nogen 8.6 office opdateringer vil det så indvirke negativt
når jeg bruger sys. 9.1 ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Michael Jack

Dato : 22-11-01 20:26

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Jeg skal nok lave en sådan liste inden længe

Hvis du har BBEdit installeret, så tager det ikke mange sekunder: drop
System mappen oven på et tomt dokument i BBEdit (d.v.s. ikke oven på
selve BBEdit programmet), så laver programmet automagisk en liste over
alle filer i mappen, inklusive filer undermapper. Ryd op efter behov.

Mvh. Michael

--
Michael Jack, Copenhagen, Denmark

Fra : J. C. Voss

Dato : 22-11-01 20:33

Michael Jack <michjack@spamfilter.dk> wrote:

> drop System mappen oven på et tomt dokument i BBEdit (d.v.s. ikke oven på
> selve BBEdit programmet), så laver programmet automagisk en liste over
> alle filer i mappen, inklusive filer undermapper.

Hold k*ft hvor tjekket!!!

Det program er da fantastiskt - Go BareBones!

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://verture.subnet.dk/blog/> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-11-01 20:37

> [...]

> selve BBEdit programmet), så laver programmet automagisk en liste over
> alle filer i mappen, inklusive filer undermapper.

Hold kæft, hvor smart. Den fidus kendte jeg ikke!
Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-01 21:36

In article <1f3ajw7.6d5jzj15yie72N%martinmarius@petersen.mail.dk>,
martinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) wrote:

> Hold kæft, hvor smart. Den fidus kendte jeg ikke!

Prøv også at drop en clipping-fil på BBEdit.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 22-11-01 21:07

> System mappen oven på et tomt dokument i BBEdit (d.v.s. ikke oven på
> selve BBEdit programmet), så laver programmet automagisk en liste over
> alle filer i mappen, inklusive filer undermapper. Ryd op efter behov.

Fuck hvor er det smart, et killer-tips . Det var manglen på sådan en
funktion der bremsede mig sidst jeg skulle lave en liste Den ryger
afsted til Hr. Reippuert med det samme

Hygge

Jakob H K

Fra : Jakob H K

Dato : 23-11-01 00:11

> vente lidt.
>
> Nu kører jeg på 9.1 systemet, det virker mere stabilt (og mere sløvt).

Det glemte jeg vist lige at sige 7-9-13. To gange i aften er "finder
stoppet uventet" hvorefter maskinen er gået ned. JEg er ved at være
bange for at det må være noget hardware mæssigt der er på spil

Hygge

jakob h k

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-11-01 00:36

In article <1f3atrc.1ow3z32bbhjzsN%ingen@email.dk>,
ingen@email.dk (Jakob H K) wrote:

> JEg er ved at være
> bange for at det må være noget hardware mæssigt der er på spil

Det er nok din 64Mb klods der er synderen. Jeg kan bytte den til en 16Mb
klods....

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 23-11-01 00:43

> Det er nok din 64Mb klods der er synderen. Jeg kan bytte den til en 16Mb
> klods....

tihi

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-11-01 00:57

In article <1f3avak.g9whra8eznooN%ingen@email.dk>,

> tihi

Øv, du var altså ikke den sidste idiot der blev født

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-11-01 04:20

Hej Jakob

- Det kan nu godt være, at Martin er inde på noget af det rigtige, men
ligefrem at prøve at lokke dig til at give ham din 64'er for en 16'er....-))

Nå men spøg til side... Har du RAM af forskellig type og fabrikat
installeret? - Hvor meget fysisk RAM har du i den? - Hvad sker der med den,
hvis du piller den 64mb blok ud?

Hvordan har du din RAM monteret? - Har du sat en 64mb i den første sokkel? -
For hvis du har det, så kan det være problemet, da sokkel nr. 1 kun kan
bruges med RAM blokke op til 32mb (3,3v EDO DIMM) mens både nr. 2 og 3 kan
bruge 64mb blokke - stadig kun 3,3v EDO DIMM, så hvis du har både en 32mb +
1-2 64mb blokke, så _skal_ 32mb blokken sidde i nr. 1.

Jakob H K wrote:

> tihi

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-11-01 04:42

In article <3BFDC047.A458C4B6@mail1.stofanet.dk>,

> - Det kan nu godt være, at Martin er inde på noget af det rigtige, men
> ligefrem at prøve at lokke dig til at give ham din 64'er for en 16'er....-))

Hey, GDSGD.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 23-11-01 10:12

> Nå men spøg til side... Har du RAM af forskellig type og fabrikat
> installeret? - Hvor meget fysisk RAM har du i den? - Hvad sker der med den,
> hvis du piller den 64mb blok ud?

Så har jeg 32 tilbage .

Jeg kender ikke fabrikatet af den 64 mb klods. Jeg købte den brugt for
et par år siden. jeg har ikke lige tid til at pille den ud de første
dage, men senere kan jeg gøre eksperimentet. Jeg har ialt 96 mb ram.

Jeg ved faktisk heller ikke hvordan de er monteret, men jeg undersøgte
hvordan de skulle sættes i dengang jeg købte det. Jeg vil undersøge det
når jeg får tid.

Hvis jeg skal undersøge min maskine hvilken udgave at tech tool skal jeg
bruge ? Den undersøger også rammen ikke sandt ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-11-01 18:03

Hej Jakob

Ja, brug BBEdit Lite. Den kan åbne hvadsomhelst (næsten da...)

Fra : Jakob H K

Dato : 22-11-01 19:41

> Hej Jakob
>
> Ja, brug BBEdit Lite. Den kan åbne hvadsomhelst (næsten da...)

BBedit kunne ikke åbne filen.

Hygge

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-01 20:01

In article <1f3ah7z.6goe211kawn5sN%ingen@email.dk>,
ingen@email.dk (Jakob H K) wrote:

> BBedit kunne ikke åbne filen.

Lyder underligt. BBEdit åbner selv programmer.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 22-11-01 20:46

> Lyder underligt. BBEdit åbner selv programmer.

????????

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-01 21:32

In article <1f3akbw.fbd02d1kslyoyN%ingen@email.dk>,