Tv-out spørgsmål
Fra : MicJen

Dato : 22-11-01 11:59

Hej!

Lige et par spørgsmål.

1) Når jeg ser skifter fra monitor til tv, sker der det at monitoren går i
sort. Er det ikke muligt at se både på monitor og tv samtidig. Det er nemlig
ret upraktisk at rende frem og tilbage...
Er det grafikkortet det er "galt" med eller kan det løses via software?

2) Det er nogle gange som om at lyden kommer ud af synkronisering med
billedet, hvad skyldes det? Er det pga. hardwaren, eller er der et andet
problem, evt. software?

Grafikkortet er Diamond Viper 550 med tv-out(!)
Forbundet til tvet via et supervhs-scart kabel
Celly 566@850 med 448 MB ram.
MediaPlayer 7.0

Når der afspilles er alle andre programmer lukket ned...

Mvh
Michael
Århus

Fra : MicJen

Dato : 22-11-01 12:11

Lige et tillægsspørgsmål: Hvad er forskellen på PAL B og PAL G?

Fra : Allan Henriksen

Dato : 22-11-01 17:57

1.: Du kan ikke både se på monitor og tv samtidig, det er enten eller.

2.: Kan jeg ikke svare på, for din maskine skulle være stor nok.

3.: Jeg ved ikke hvad forskellen med PAL B og PAL G, men jeg ved at jeg
altid kører med PAL B, da jeg ikke får farver på tv'et med PAL G.

Allan Henriksen

Fra : Nicolai

Dato : 22-11-01 18:18

"Allan Henriksen" <allanh@mail.ikasths.dk> wrote in message

> 1.: Du kan ikke både se på monitor og tv samtidig, det er enten eller.

> Allan Henriksen

Det kan man da på mit kort. Men det er også et andet et. Men som jeg forstår
det, så er det muligt med det rigtige program, at køre dual-view.

Nicolai

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 22-11-01 20:07

> Det kan man da på mit kort. Men det er også et andet et.

Jeg har et Asus V3400 som også er et tnt1-kort (ligesom viper 550).
Det kan godt køre med dual, altså både på tv og skærm - eller
dvs. jeg _har_haft_ det til at virke. Jeg har kun haft en driver der
kunne få dual-view frem og det var en eller anden betadriver fra
Asus.

/Jakob