Hvilken browser er bedst til OS/2?
Fra : Jørgen Hansen

Dato : 22-11-01 01:34

Jeg ved der findes både Mozilla og Netscape, men hvilken er mest stabil?

Fra : Peter Jespersen

Dato : 22-11-01 23:00

On Thu, 22 Nov 2001 01:33:54 +0100, J rgen Hansen wrote:

>Jeg ved der findes både Mozilla og Netscape, men hvilken er mest stabil?

* Netscape er en gammel svend som PMShell har nogle problemer
med, hvilket kan resultere i at WPS'en fryser.
* WarpZilla er en ny svend og har mange bebyderligheder...0.9.5
er en ren WPS dræber, forhåbentlig vil 0,9,6 rette op på det.
* Opera/2 er en smart porteret browser, dvs at er afhængig af
Odin's Win32 emulering...Odin forandrer sig hver dag - ergo kan
Opera udvise en ret besynderlig opførsel med visse weekly builds
af Odin.
* Lynx er en textmode browser, nu med SSL understøttelse - er
det stabilitet du går efter er Lynx fremragende

Jeg foretrækker selv WarpZilla, på trods af den periodiske
ustabilitet - blandt andet pga det netop tilførte MDI interface,
der faktisk slår Opera på hjemmebane - prøv med 0.9.4, indtil vi
kan få set nærmere på 0.9.6... Den kan vise flere sider end
Netscape Communicator og Opera er et projekt med ret gode
udsigter, men der er langt igen... og Lynx....vel de fleste idag
regner ikke textmode browsere for noget, faktisk er der ikke ret
mange der gider at rette deres programmeringsfejl således at
andre end IE for Windows brugere kan benytte alle siden
faciliteter.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
It's OS/2, Jim, but not OS/2 as we know it.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 24-11-01 10:17

Peter Jespersen skrev:

> [...]
> * WarpZilla er en ny svend og har mange bebyderligheder...0.9.5
> er en ren WPS dræber, forhåbentlig vil 0,9,6 rette op på det.
Den er da ude den du skriver om.

[Mozilla]
Mozilla 0.9.6+
Mozilla/5.0 (OS/2; U; Warp 4; en-US; rv:0.9.6+) Gecko/20011123

Du følger da heller ikke med tiden
Kan du få java 1.1.8 til at virke i WarpZilla.

BN

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-11-01 20:44

On Sat, 24 Nov 2001 10:16:49 +0100, Bent Nielsen wrote:

<snip>

>Den er da ude den du skriver om.
>
>[Mozilla]
>Mozilla 0.9.6+
>Mozilla/5.0 (OS/2; U; Warp 4; en-US; rv:0.9.6+) Gecko/20011123
>
>Du følger da heller ikke med tiden

Nej - jeg har det med at falde i staver engang imel........

Nightly build ???

>Kan du få java 1.1.8 til at virke i WarpZilla.

Nope, har ej heller lagt de helst store kræfter i det

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
It takes a big man to cry, but it takes a bigger man to laugh at that man.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 24-11-01 19:48

Peter Jespersen skrev:

> Nej - jeg har det med at falde i staver engang imel........
>
> Nightly build ???

Ja det er det. jeg var ved at hente den som var før, men den var der
noget fejl i zip fieln, så den nående at blive en dag nyere. Den virker
hurtigere end IBM Browser, men det er lidt af et problem med der ikke er
jave.

> Nope, har ej heller lagt de helst store kræfter i det

BentN

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-11-01 22:07

On Sat, 24 Nov 2001 19:48:23 +0100, Bent Nielsen wrote:

> [...]
>noget fejl i zip fieln, så den nående at blive en dag nyere. Den virker
>hurtigere end IBM Browser, men det er lidt af et problem med der ikke er

VACPP ???
Gad vide hvorledes VACPP 4 har det med eCS...

Ifølge efterretninger skulle den næste Opera/2 understøtte
Java13, køre ret stabilt i forhold til beta1 og det
vederstyggelige Windy-look er væk...der er dog dukket plug-in
ustabiliteter op, så det varer et lille stykke tid før vi ser en
ny beta ... Og det er stadig 5.12 vi snakker om her - når 5.12
er klar til folket vil turen gå videre til 6.0

I gotta get me a new hat. - B. J. Moose

Fra : Thomas Lersey

Dato : 25-11-01 00:41

Der kommer en ny release IBM Browser inden udgangen af denne måned.
Den er baseret på 6.1 koden som kendes fra windows.
Nu må vi blot håbe at den bliver frigivet til tiden.

/Thomas

Fra : Allan

Dato : 23-11-01 08:05

On Thu, 22 Nov 2001 00:33:54 UTC, "J›rgen Hansen" <break86@hotmail.com> wrote:

> Jeg ved der findes både Mozilla og Netscape, men hvilken er mest stabil?

Man kan da osse få Opera til OS/2.

Stabilitet - tja, de er nok ligeværdige nu, vil jeg sige. Der er stadig ting, der kun
virker med Netscape; men der er osse mange nyere sider, som den ikke kan
vise. Alt i alt skal man vel bruge begge

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.