Hvad er disse engelske mc fag udtryk på da~
Fra : Lasse Madsen

Dato : 22-11-01 00:29

Hej

Jeg er ikke særlig kyndig med navnene på reservedele til MC så jeg forklarer
lige på børnehave sprog med fare for at blive komplet til grin.

Det hus hvor man fylder bremse væske i og hvor grebet til forbremsen (skive)
går ind i er utæt på min MC (Honda CB250RS) jeg var nede ved den lokale "MC
pusher" og han ville næsten have det samme for de reservedele som en ny mc
.... så var det at jeg havde hørt om Davidsilverspares og tænkte på at kigge
der ... og .. what the ... deres priser er næsten 150% billigere end min
"pushers" (godt nok vidste jeg at han var dyr men alligevel !)

på dette link har jeg fundet min model osv.
<
http://www.davidsilverspares.co.uk/cgi-bin/browse-no-frames.cgi?session=6019
1997&view=group&group=sCB250RS >

Jeg har renoveret kaliberen med nye pakinger,klodser, stempel osv.. så den
fejler ikke noget .... men så er spørgsmålet jo bare om det jeg skal bruge
til "huset" på styret er Brake Master cylender repair kit ?

Jeg håber at i lige kan forstå hvad jeg mener fordi jeg er ikke så god til
at forklare.

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 22-11-01 00:32

det er et Brake Master cylinder repair kit du skal bruge
Brake = bremse
master = hoved
cylinder = cylinder
repair = reperations
kit = kit
det hedder stortset det samme på dansk...

hvordan kan du sparer 150% i UK ???????

får du penge tilbage ?
så skal jeg ihvertfald have mig en Honda

Daniel

Fra : Lasse Madsen

Dato : 22-11-01 17:59

Først vil jeg lige sige tak til jer alle sammen også for de extra udtryk

> hvordan kan du sparer 150% i UK ???????
fordi prisen her i danmark hos min forhandler er ca 150% dyrere end
davidsilverparts pris.

m.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Pein

Dato : 22-11-01 18:18

"Lasse Madsen" wrote ...

[Daniel]

[Lasse]
> fordi prisen her i danmark hos min forhandler er ca 150% dyrere
> end davidsilverparts pris.

Nu snakker vi jo motorcykler her, og ikke hverken stavning eller
matematik, men alligevel:
Hvis man sparer 100% så er varen gratis. Sparer man 150% så får man et
eller andet beløb med hjem fra butikken når man køber varen. Fedest!

Hvis en vare koster 100 kr. hos Allan, og 150 kr. hos Bent, så er Bent 50%
dyrere. Hans pris er 150% af Allans pris, hvilket er 50% oveni.
Allans pris er ca. 67% af Bents pris, så der er altså sparet ca. 33% hos
Allan i forhold til prisen hos Bent.

Så hvis det er 50% dyrere hos B end hos A, så er det 33% billigere hos A
end hos B. Sådan er det der procentregning.

/Pein

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 22-11-01 18:27

*lol*

Fra : Lasse Madsen

Dato : 22-11-01 22:14

<pein>
> [...]
> Så hvis det er 50% dyrere hos B end hos A, så er det 33% billigere hos A
> end hos B. Sådan er det der procentregning.

Forklar mig så lige hvordan told og skat kan tage afgifter over 100% ...
fordi det jeg skrev gav total mening altså hvis det hos davidsilverspares
koster 100kr koster det i dk 100kr + 150%.

Det er også procent regning ... eller forklar mig hvorfor moms ikke er 25%
når man trækker fra og lægger til igen ... fordi det er vækst tal (eller
hvad det nu hedder) ....

deduktiv logik for burhøns - også alligevel

m.v.h
L. Madsen

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 23-11-01 08:10

Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tjpq2$1egn$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> hvad det nu hedder) ....
>
> deduktiv logik for burhøns - også alligevel

hvis du ligger 25 til 100 kroner få du 125......trækker du 25% fra 125 får
93,75 altså ikke 100 som du startede med....

hvis du har en pris...lad os sige 100,-
for at sparer 150% er det føsrt trække 100 fra (som er de med 100%) og siden
50 (de sidste 50) og derved ender vi på -50,-...altså 50 kroner tilbage
hvis du ligger 150% til
så først 100 (de 100% ) og de 50 (50%) så får vi 250 ,-

så at ligge mere end 100% til betyder blot det dobbelte....at trække 100%
fra betyder blot tage alt...

MVH
Daniel

Fra : Jakob Barfod

Dato : 23-11-01 09:33

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> Forklar mig så lige hvordan told og skat kan tage afgifter over 100% ...
> fordi det jeg skrev gav total mening altså hvis det hos davidsilverspares
> koster 100kr koster det i dk 100kr + 150%.

Nemlig: Hvis den danske så koster 250,- og den engelske 100,-, så er:

Den danske (250-100)/100 = 150% dyrere end den engelske, og
Den engelske (250-100)/250 = 60% billigere end den danske.

Du kom nemlig til at bytte rundt og påstå, at den engelske var 150%
billigere. Og DET sker sjældent.

--
Jakob

Fra : Armand

Dato : 23-11-01 16:45

Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
> <pein>
>
> Forklar mig så lige hvordan told og skat kan tage afgifter over 100%

Det kan man da sagtens!
En GSXR 2½'ers max-omdrejninger er f.eks også 1200% af
tomgangsomdrejningerne

T&S Tager rundt regnet 180% i afgift; men derfor er afgiften kun ca. 60%
af salgsprisen. Dette netop p.g.a.:

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 23-11-01 16:43

Pein <niels@pein.dk> skrev i en
> [...]
> Hvis man sparer 100% så er varen gratis. Sparer man 150% så får man et
> eller andet beløb med hjem fra butikken når man køber varen. Fedest!

Har du da aldrig hørt krejler-udtrykket: "gratis, minus 50%" ?

--
Armand.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 23-11-01 09:16

> Først vil jeg lige sige tak til jer alle sammen også for de extra udtryk

> fordi prisen her i danmark hos min forhandler er ca 150% dyrere end
> davidsilverparts pris.

Hæ. Så sparer du med andre ord 60% og ikke 150%. Hvis du sparede 150%,
skulle du jo have penge med, når du købte noget!

--
Jakob

Fra : Lasse Madsen

Dato : 24-11-01 17:42

> Hæ. Så sparer du med andre ord 60% og ikke 150%. Hvis du sparede 150%,
> skulle du jo have penge med, når du købte noget!

Jeg tror i misforstår det hele fra folkeskolen :)

Jeg sparer 150% fordi produktet er 100% (altså det dobbelte af orginal
prisen) + 50% (halvdelen af orginal prisen) dyrere ...

M.v.h.
L. Madsen

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 24-11-01 21:17

*lol*

er det OS der har misforstået noget ?????

hahahaha

*grine grine*

Daniel

Fra : Pein

Dato : 24-11-01 23:46

"Lasse Madsen" wrote ...

> Jeg sparer 150% fordi produktet er 100% (altså det dobbelte af
> orginal prisen) + 50% (halvdelen af orginal prisen) dyrere ...

Tænk at det er lykkedes nogen at bilde dig ind at du *sparer* ved at købe
et produkt der er *dyrere*.

Nej seriøst: Du kan sige at du sparer det beløb som produktet var dyrere
et andet sted, men din måde at omregne dette beløb til procent er altså
helt hen i vejret. Hvad enten du vil eller ej.

Mvh. Pein
PS. Kan det mon være alle os andre der tager fejl?

Fra : Foo Bar

Dato : 25-11-01 17:52

> Jeg tror i misforstår det hele fra folkeskolen :)

Hmmm... Nogen har i hvert tilfælde misforstået ét eller andet...

> Jeg sparer 150% fordi produktet er 100% (altså det dobbelte af orginal
> prisen) + 50% (halvdelen af orginal prisen) dyrere ...

Hvis forhandleren - i stærk modsætning til almindelig praksis! - skulle
finde på at *forære* dig produktet, så kan du vel ikke spare mere end 100% -
?

Så vidt jeg lige kan gennemskue, så er forvirringen centreret om begreberne
"større end" og "gange større end"... Koster en vare (A) f.eks. 15 kr, så er
den en halv gang (eller 50%) dyrere end en vare (B) til 10 kr - imens den er
halvanden gang så dyr som samme vare (B) til 10 kr. "Dyrere end" refererer
altså til forskellen på to priser i forhold til den billige pris, imens
"gange så dyr" kun refererer til forholdet imellem de to priser...

"Dyrere":
Forskellen er 15-10 = 5
Forholdet mellem forskellen og den billigste er 5/10 = 0.5 (50%)

"Så dyr som":
Forholdet er 15/10 = 1.5 (150%)

- Eller hva'?!

Claus - som *har* gået i skole engang for læææænge siden...

Fra : Armand

Dato : 26-11-01 00:58

Foo Bar <noone@nowhere.com> skrev i en

> Hmmm... Nogen har i hvert tilfælde misforstået ét eller andet...

Jeg tror at alle fattede meningen; men derfor behøver det jo ikke være
rigtigt skrevet.
At Lasse hopper på limpinden og spræller lystigt i (mobbe-)nettet, kan
jo kun give anledning til en længere tråd

--
Armand.
(der gerne gad få alskens tilbud á "gratis minus 50%")

Fra : ped

Dato : 22-11-01 01:21

Hej,

Ja, sådan som du beskriver det lyder det som om det er et "Brake Master Cylinder
Repair Kit" du skal have fat i.

Her er nogle udtryk, som måske er relevante hvis der følger en vejledning el.l.
med:

Front Master Cylinder (hele enheden)
Brake Lever (bremsegrebet)
Front Brake Light Switch (bremselyskontakten)
Clamp Bolts (de bolte hvormed man skruer hele enheden fast til styret)
Banjo Bolt (bolten der holder bremseslangen fast til hovedcylinderen)
Brake Fluid Reservoir (bremsevædskereservoiret - der hvor man hælder
bremsevædske i)
Reservoir Cap (låget på bremsevædskereservoiret)
Diaphram (gummimembranen oveni reservoiret)
Brake Hose (bremseslange)
Brake Hose Fitting (den "ring" der sidder på enden af bremseslangen, hvor Banjo
bolten går igennem)
Piston (stemplet (inde i cylinderen))
Circlip (låsering)
(Return) Spring ((retur)fjeder)
Cups (kopformede "dimser" (i forb. m. stemplet))

Ovennævnte er taget ud fra min Kawasaki Workshop Manual. Der kan sagtens være
andre udtryk for de samme dele i Honda manualen.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100