Nyopdaget hjemmeside
Fra : Erik Andersen

Dato : 21-11-01 23:00

Har lige opdaget siden www.tagryggen.dk.
Jeg syntes at der er mange interessante artikler - bl.a. den om 5
advarselstegn på en usund menighed.
Hilsen
Erik

Fra : Live4Him

Dato : 22-11-01 00:01

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> wrote in message
> Har lige opdaget siden www.tagryggen.dk.
> Jeg syntes at der er mange interessante artikler - bl.a. den om 5
> advarselstegn på en usund menighed.
> Hilsen
> Erik
~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeg synes nu det var mere spændende at læse om de overnaturlige ting der
sker i forbindelse med Lord Maitreya. Ham har jeg aldrig hørt om før - hvis
han virkelig er den falske profet som åbenbaringen taler om, så er antikrist
ikke langt efter.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-01 12:50

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [ ... ] Lord Maitreya. Ham har jeg aldrig hørt om
> før - hvis han virkelig er den falske profet [ ... ]

Jeg tror næppe du behøver at spørge "hvis han ..."

Sammenholder du det der står i linket om Lord Maitreya, er der da
ingen tvivl om at det er en falsk profet der udbreder et falskt
evangelium - det har ikke meget med Bibelens Kristus at gøre, selv om
de påstår det!

Læg også mærke til, at der er omtalt at nogle af disse 40 mestre er
sådanne som apostlen Johannes og Peter der ligesom genindtræder i
denne verden. Deres lære er således tydeligt infiltreret med
spiritisme. Og det er blandt andet for at undgå den slags falsk lære,
at Bibelens lære er så klar og tydelig om at sjælen ikke er udødelig!

Du skrev i et andet indlæg:

> Iøvrigt findes der 3 former for lignelser:
> 1. Ægte lignelse.
> 2. Similitude.
> 3. Epigram.

Hvortil jeg så spurgte:

> Da jeg ikke er så god til dette med de fine ord (og der
> er sikkert andre end mig), kunne du så ikke ganske
> kort beskrive hvad disse tre begreber dækker over.
> Dette ville gøre det lettere at afgøre om vi taler om
> de samme ting, eller om vi uforskyldt kommer til at
> tale forbi hinanden.

Jeg kunne godt tænke mig svar på dette!

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Sådan tror jeg" - http://www.sda-net.dk/~tror/

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 22-11-01 13:52

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Guds søn og alle helbredelser sker ved Jesus og ikke ved ham selv jeg kender
ikke meget til ham , men ved at se hans Internet side er det jo et rod af
nyreligiøse ting og sager jeg vil holde mig væk fra ham.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen der er fra Viborg
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-01 15:53

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:9tiscv$lr$1@sunsite.dk...
> [...]

> ikke ved ham selv jeg kender ikke meget til ham , men ved
> at se hans Internet side er det jo et rod af nyreligiøse ting

Absolut enig!

Fra : /arcana

Dato : 23-11-01 01:00

> Absolut enig!

Nu ved jeg ikke om denne "Lord" er en nulevende person, for i så fald må jeg
erklære mig enig. Maitreya er nemlig Buddha Sakyamunis næste fysiske
inkarnation, som endnu ikke har manifesteret sig.

/arcana

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 23-11-01 01:25

"/arcana" <kangoroo@bungee.jmp> mælte sligt:

>Nu ved jeg ikke om denne "Lord" er en nulevende person, for i så fald må jeg
>erklære mig enig. Maitreya er nemlig Buddha Sakyamunis næste fysiske
>inkarnation, som endnu ikke har manifesteret sig.

Ja, men denne gruppe, der knapt er til at skelne fra alt det andet
nyreligiøse religionssammenkog, har altså udpeget en decideret nulevende
person som Maitreya. Han er i øvrigt samtidig kåret som Muhammed og
Jesus, så der er rigeligt at vælge af. Dette har selvfølgelig
forsvindende lidt med den klassiske buddhistiske tro på den kommende
Buddha Maitreya.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Der er to menneskearter i verden, Homokristus som af Gud har fået
øjnene åbnet for den visdom der fører til livet. Homoserpien som er

Fra : /arcana

Dato : 24-11-01 18:09

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> person som Maitreya. Han er i øvrigt samtidig kåret som Muhammed og
> Jesus, så der er rigeligt at vælge af. Dette har selvfølgelig

Yeah, right.

> forsvindende lidt med den klassiske buddhistiske tro på den kommende
> Buddha Maitreya.

Det kan vi vist kun være 100% enige om.

/arcana

Fra : E.Dalgas

Dato : 23-11-01 20:04

Erik Andersen <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bfc232f$0$779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Har lige opdaget siden www.tagryggen.dk.
> Jeg syntes at der er mange interessante artikler - bl.a. den om 5
> advarselstegn på en usund menighed.

Ja mange intresante, helt sikkert. Men det jeg lagde mest mærke til, var dog
at siden synger med i det kor der kritisere Benny Hinn på det groveste.

--

************
E. Dalgas

Fra : Live4Him

Dato : 23-11-01 21:00

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> wrote in message

> Ja mange intresante, helt sikkert. Men det jeg lagde mest mærke til, var
dog
> at siden synger med i det kor der kritisere Benny Hinn på det groveste.
~~~~~~~~
BH lærer efter min vurdering flere forkerte ting. Spørgsmålet er vel ikke om
han skal kritiseres, men om graden af denne.

jørgen.

Fra : E.Dalgas

Dato : 23-11-01 23:09

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tm9sv$deb$1@sunsite.dk...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> wrote in message

> dog
> ~~~~~~~~
> BH lærer efter min vurdering flere forkerte ting.

Vis mig èn af de mere markante amerikanske skikkelser i kristendommen " over
there ", som ikke, på et eller andet plan både kan og er blevet kraftigt
kritiseret for deres liv og forkyndelse. Jeg har læst en del af ham, set tv
udsendelser og film som beskriver hans person, forkyndelse og tjeneste, hørt
vidnesbyrd fra personer jeg personligt kender og agter, som selv har været
tilstede ved en benny Hinn kampagne og jeg har ikke til dato, hørt eller set
noget som berettiger de beskyldninger der føres frem mod ham.

> Spørgsmålet er vel ikke om
> han skal kritiseres, men om graden af denne.

Helt rigtigt, Jørgen. Og graden af kritikken, som hviler over Benny Hinns
person og tjeneste, er efter min opfattelse kørt helt af sporet.

--

************
E. Dalgas

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 23-11-01 23:40

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
eller set
> noget som berettiger de beskyldninger der føres frem mod ham.

Vi fyrer alle noget vrøvl af nogle gange i vores liv, men heldigvis er
vi ikke kendte så vi får det smidt i hovedet mange år efter .. BH er
ikke anderledes end andre kendte evangelister..

> Helt rigtigt, Jørgen. Og graden af kritikken, som hviler over Benny
Hinns
> person og tjeneste, er efter min opfattelse kørt helt af sporet.

Enig.

På den anden side, skal der advares hvis der er noget at advare om.

Niels

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-11-01 13:52

Rengøringsassistenten <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2aCL7.162$Yj6.7896@news.get2net.dk...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Hinns
>
> Enig.
>
> På den anden side, skal der advares hvis der er noget at advare om.

Ja, men problemet i at advare mod en mand som Benny Hinn, lægger i at man så
meget hurtigt må gå over i en gennerel advarsel mod den kristendoms
opfattelse han står for. hvor emner som, helbredelse, Åndsdåb, tungetale,
personlig sejr over synd, åndelig autoritet, sunde leveregler, økonomiske
principper......osv, er faste bestandele og repræsentere en
kristendomsopfattelse som er dybt inkarneret i en stor del af de amerikanske
kristne.

Benny Hinn er ikke Bibel lære i ordets forstand, han er evangelist. Men i
kraft af hans forstander tjeneste i en stor menighed, har han bevæget sig
over i læretjenesten, med det resultat at han "måske" flirter lidt for meget
med kontroversielle områder og "måske" er kommet til at gabe over lidt for
meget på en gang. Mao, hans åndelig autoritet og virke, har taget om sig og
mange mennesker tror blindt på det han siger og lære. (rissikabelt)

For år tilbage, tog han kraftigt afstand fra tro`s bevægelsen, men lad os
huske at tro`s bevægelsen ikke har taget afstand fra Benny Hinn. Tværtimod,
for de vil selvfølgelig gerne identificeres med den vel nok største og mest
effektive tjeneste denne verden iøjeblikket ser. Derfor sværmer der mange
personer omkring Benny Hinn, nogle er ægte venner, men mange venter bare på
chansen til at profilere sig selv, eller også at føre kniven i ryggen på
ham.

--

************
E. Dalgas

Fra : Live4Him

Dato : 24-11-01 16:24

> [...]

> principper......osv, er faste bestandele og repræsentere en
> kristendomsopfattelse som er dybt inkarneret i en stor del af de
~~~~~~~~~~~~
Her kan man læse nogle af BH's undervisning

http://www.bennyhinn.org/0008_01.asp

jørgen.

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-11-01 19:26

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9toe2n$n6o$1@sunsite.dk...

> [...]
> amerikanske
> ~~~~~~~~~~~~
> Her kan man læse nogle af BH's undervisning

Den artikkel som linket viser til - The Established Heart - Er der noget i
den undervisning, du mener er forkert Jørgen, eller måske enda, direkte
falskt ?

--

************
E. Dalgas

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-11-01 21:34

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Men det jeg lagde mest mærke til, var dog
> at siden synger med i det kor der kritisere
> Benny Hinn på det groveste.

Du mener måske Benny Hinn's forkyndelse er i overensstemmelse med
Bibelen?

Fra : E.Dalgas

Dato : 23-11-01 23:20

Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tmbt2$c5d$1@egon.worldonline.dk...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener måske Benny Hinn's forkyndelse er i overensstemmelse med
> Bibelen?

Er din det, Andreas ? Benny Hinn er en Amerikansk evangelist, hvilket siger
og forklare en hel del om ham. At han også begår fejl, er jeg ikke i tvivl
om, men det berettiger ikke de fuldstændig latterlige angreb der køres frem
mod ham. Jeg kan ligeså godt melde rent ud. Mit KLARE INDTRYK er, at de
personer der fører an i kampen mod Benny Hinn og det han står for, er
modstandere af fundamentalistisk kristendom i forvejen. Folk som
benægter Helligåndens virke også idag og det både i tale og manifestation.
Søger du information på nettet, vil du hurtigt blive klar over sandheden i
det jeg skriver her.

--
************
E. Dalgas

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-11-01 15:18

> Er din det, Andreas ?

Ja, helt afgjort, - men kan du ikke gå efter bolden og ikke manden?

> Benny Hinn er en Amerikansk evangelist, hvilket siger
> og forklare en hel del om ham.

Skulle det være en kvalitet i sig selv?

> At han også begår fejl, er jeg ikke i tvivl om, men det berettiger
> ikke de fuldstændig latterlige angreb der køres frem mod ham.

En påpegelse af hvor han ikke er i overensstemmelse med Bibelen, er
det latterligt?

> Jeg kan ligeså godt melde rent ud. Mit KLARE INDTRYK er,
> at de personer der fører an i kampen mod Benny Hinn og det
> han står for, er modstandere af fundamentalistisk kristendom
> i forvejen.

Står Benny Hinn for fundamentalistisk kristendom?

> Folk som benægter Helligåndens virke også idag og det
> både i tale og manifestation.

Disse "folk", hvem er det du mere konkret hentyder til?

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-11-01 16:19

Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9toabo$q95$1@egon.worldonline.dk...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i

> Ja, helt afgjort, -

Ligesom der er folk der er imod Benny Hinn og mener han føre en forkert
lære, sådan er der også dem (bla mig) der mener at du Andreas, føre en
forkert lære.

>men kan du ikke gå efter bolden og ikke manden?

Det gør jeg skam også.

> Skulle det være en kvalitet i sig selv?

Nej, tværtimod.

> En påpegelse af hvor han ikke er i overensstemmelse med Bibelen, er
> det latterligt?

Bagvendte budskaber, påstande om at han tilbeder og påkalder satan, det er
latterligt.

> Står Benny Hinn for fundamentalistisk kristendom?

Ja det gør han da. Han tror på og forkynder udfra den opfattelse at hele
Guds ord, er en ufejlbarlig og åndsinspireret tekst.

> Disse "folk", hvem er det du mere konkret hentyder til?

Hvis jeg vidste hvem de var, behøvede jeg jo ikke at skrive "disse folk".
Men mit indtryk er at det er modstandere af en bestemt strømning i
kristendommen, som føre an i angrebet på Benny Hinn.

--

************
E. Dalgas

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-01 12:44

> Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9toabo$q95$1@egon.worldonline.dk...

[ ... ]

> Ligesom der er folk der er imod Benny Hinn og mener han
> føre en forkert lære, sådan er der også dem (bla mig) der
> mener at du Andreas, føre en forkert lære.

Tja, men du har jo bare ikke været i stand til tilnærmelsesvis at
nærme dig en bevisførelse for hvor jeg fører en forkert lære!

[ ... ]

> Bagvendte budskaber, påstande om at han tilbeder og påkalder
> satan, det er latterligt.

HVIS det nu er rigtigt, så er det vel ikke latterligt?

Fra : E.Dalgas

Dato : 25-11-01 21:21

Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tqlia$fgr$1@egon.worldonline.dk...
> [...]
>
> Tja, men du har jo bare ikke været i stand til tilnærmelsesvis at
> nærme dig en bevisførelse for hvor jeg fører en forkert lære!

Det ved du da ikke noget om. At du selv derimod, vender det døve øre til,
hvergang du konfronteres med ting fra din "godte pose" , ja det umuliggøre
jo at nogen kan trænge ind i det læremæssige univers der rotere omkring
Andreas Falck.

> [ ... ]

> HVIS det nu er rigtigt, så er det vel ikke latterligt?

Er du da fuldstændig fra den, menneske ! Hvis det er rigtigt ? Det er ikke
rigtigt, men en direkte og ondsindet løgn. Har du forøvrigt HØRT det
påståede bevis, latterligt !

--

************
E. Dalgas

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-01 21:55

> Er du da fuldstændig fra den, menneske ! Hvis det er rigtigt ? Det
er ikke
> rigtigt, men en direkte og ondsindet løgn. Har du forøvrigt HØRT det
> påståede bevis, latterligt !

Er dette om Benny Hinn latterligt:
<citat start/>
Det er naturlig å begynne med denne mannen, siden han i skrivende
stund vel er den mest populære. Hans TV-show når omtrent alle land. I
Norge sendes de på TV-2. Opptil 20.000 - 40.000 samles i store
kongresshaller for å lytte når han kommer på scenen. I USA påstås det
at hans regelmessige sendinger når ca. 16 millioner seere. Benny Hinn
forteller sine tilhørere at store grupper med avdøde mennesker
oppsøker ham, blant annet den døde trosforkynneren og healeren Kathryn
Kuhlman. Benny Hinn besøker også ofte hennes grav for å motta en ny
salvelse fra hennes ånd, som svever over den dødes skjelett. Benny
Hinn er spiritist, og mottar budskap fra onde ånder som utgir seg for
å være døde mennesker. Likevel er han hjertelig velkommen som
gjestetaler og inspirator på trosbevegelsens samlinger i Norge, og
hans show sendes på norsk TV i regi av kjente lokale trosmenigheter,
som derved er med på å normalisere at onde ånders manifestasjoner
erklæres å være bevis på Guds Ånds nærvær.
På en kassett kalt Benny Hinn, Personal testimony, juli 1987,
lydkassett AO71987, fra Orlando Christian Center, sier Benny Hinn at
han ofte møter Jesus ansikt til ansikt. Ved en slik anledning sto
Jesus rett foran ham, og når Benny beveget en arm gjorde Jesus
nøyaktig det samme. Når han beveget foten, gjorde Jesus det samme.
Slik fortsatte det inntil de vandret sammen, Benny og Jesus, og
smeltet sammen til å bli èn person. Benny Jehovah!"
<citat slut/>

Benny Hinn og Jesus smeltet sammen til en person "Benny Jehovah"! - og
så vil du have at vi skal tage denne okkulte spiritist alvorlig?
aldrig i livet!

Læs mere her:
http://www.barukmedia.com/mvv/mvv30/avslort.htm
http://www.barukmedia.com/mvv/mvv30/vit.htm
http://www.barukmedia.com/mvv/mvv30/metodikk.htm
http://www.barukmedia.com/mvv/mvv28/saksen28.htm
http://www.barukmedia.com/mvv/mvv5/falske.htm

Men når du åbenbart er tilhænger af og forsvarer for Benny Hinn's
hedenske spiritistiske okkultisme, ja så er det jo ikke noget at sige
til, at man slet ikke kan råbe fornuften op hos dig!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
Min TEST-side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!

Fra : E.Dalgas

Dato : 25-11-01 23:09

> [...]
> hedenske spiritistiske okkultisme, ja så er det jo ikke noget at sige
> til, at man slet ikke kan råbe fornuften op hos dig!

Hvad har du gang i ? Jeg kan umuligt tage stilling til den bredside af
påstande om Benny Hinn som du poster. Men det jeg kan er det jeg allerede
har gjort. Nemlig at vidne om det jeg PERSONTLIGT kender til ham. Fra bøger,
artikler, tv, film.....osv. Samt fra den ene jeg kender, der rent faktisk
har været tilstede i en Benny Hinn kampagne. Udfra dette, har jeg taget den
stilling at langt de fleste og særligt de værste påstande der florere om
Benny Hinns påståede falskhed, vil jeg afvise, da de ikke samstemmer med den
person og den lære, jeg udfra dette, mit personlige kendskab, har.

Hvis alt det du og andre påstår om Benny Hinn virkelig er rigtigt, hvorfor
har jeg så ikke stødt på det i de mange sammenhænge man kan få et kendskab
til Benny Hinn på. Det er da underligt at så store og uhyrlige påstande,
ikke er kendt af en der rent faktisk har intreseret sig for Benny Hinns
tjeneste og undervisning i flere år. Men jeg vil gerne opfordre dig til at
besøge Benny Hinns hjemmeside og så diskutere dette udfra den undervisning
der findes der. For der har vi jo noget konkret at forholde os til begge to.

http://www.bennyhinn.org/

--

************
E. Dalgas

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-01 23:15

> Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev

> Hvad har du gang i ? Jeg kan umuligt tage stilling til den
> bredside af påstande om Benny Hinn som du poster.

Nej, det er jeg klar over. Fakta vil du aldrig tage stilling til! ;-(

Fra : E.Dalgas

Dato : 25-11-01 23:55

Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9trqgm$41j$1@egon.worldonline.dk...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er jeg klar over. Fakta vil du aldrig tage stilling til! ;-(

Det her burde gøre dig glad igen
http://www.amc-aalborg.dk/amc-aalborg.dk/artikler/visarkiv.asp?navn=81

--

************
E. Dalgas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-11-01 00:58

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> writes:

> Nej, det er jeg klar over. Fakta vil du aldrig tage stilling til! ;-(

Er dette løgn?

Andreas Falck skriver på adskillige danske Usenet-grupper om alle
mulige emner. Han har et potentielt publikum på millioner af
læsere. Han fortæller disse, at han får sin viden fra et Ouija-board og
han besøger tit H.C. Andersens grav for at danse can-can på denne. I
virkeligheden er han en oksefrø med en ubændig trang til at stikke
nåle gennem sin underlæbe. Han dyrker voodoo ved festlige lejligheder,
og har i øvrigt en tendens til at bøje bibelvers efter hvad han nu
lige mener.

Andreas: Hvem som helst kan påstå hvad som helst om hvem som helst når
som helst. Mange mennesker, endda folk, der kalder sig kristne, finder
det fuldstændig i orden at overdrive uhæmmet ud fra udokumenterede
tredjehåndsberetninger, når bare det skaber mistro til de folk, som de
mener er galt på den.

Skal du kaste mudder efter Benny Hinn eller andre, så må du i det
mindste levere nogle verificerbare kilder.

Jeg kender ikke noget særligt til Hinn og har aldrig hørt noget af
hans forkyndelse, så jeg kan ikke udtale mig om hans lære, men jeg ved
da, at han selv for omkring 10 år siden anerkendte at have udbredt
vranglære og ryddede op i sin forkyndelse. Er det du skriver om fra
før eller efter dette?

--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-11-01 08:52

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Skal du kaste mudder efter Benny Hinn eller andre, så
> må du i det mindste levere nogle verificerbare kilder.

De er faktisk tilstede i de link jeg henviste til, og det ville du
have bemærket såfremt du havde gjort dig den ulejlighed at kigge lidt
i dem. Derudover var der rent faktisk også en direkte og verificerbar
kildehenvisning direkte i mit indlæg! Så kom ikke her og bli' væk.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-11-01 10:48

> [...]

> i dem. Derudover var der rent faktisk også en direkte og verificerbar
> kildehenvisning direkte i mit indlæg! Så kom ikke her og bli' væk.

Der henvises til et kassettebånd som jeg næsten vil sætte penge på, at
du ikke selv har hørt. Og formuleringen er tilpas løs til at jeg vil
æde min hat på, at det kun er en enkelt af påstandene, der med lidt
god vilje kan verificeres vha. dette bånd.

Jeg har svært ved at tro, at manden er dum nok til vitterligt at sige
de ting, som der påstås, at han har sagt. Jeg har endnu sværere ved at
tro på, at han skulle blive betragtet som noget som helst, der er værd
at samle på derefter.

Og så sprang du elefant hen over det med Benny Hinn's indrømmelse af
vranglære...

--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-11-01 15:06

> Der henvises til et kassettebånd [ ... ]

I de link jeg gav, er der masser af tilgængelig let verificerbar
kildemateriale!

At du ikke gider beskæftige dig med den dokumentation der bliver
serveret på et sølvfad for dig, viser klart hvor lavt din seriøsitet
befinder sig i denne tråd!

Normalt er din seriøsitet på et helt andet niveau.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-11-01 19:30

> I de link jeg gav, er der masser af tilgængelig let verificerbar
> kildemateriale!

Er det det her du kalder kildemateriale?

[...]

Det er selvrefererende sludder, mestendels.

Se for eksempel den her (et tilfældigt eksempel ved at søge på "Hinn"
fra link nr. 2 ovenfor. Jeg gider ikke læse side op og side ned af den
slags personjagt, som barukmedia åbenbart står for):

Benny Hinn har for vane å være spesielt aggressiv, og her er et par av
uttalelsene hans: «Jeg leter stadig etter et vers i Bibelen, men jeg
kan ikke finne det, verset som sier at: Hvis du ikke liker dem, så
drep dem! Jeg ønsker virkelig at jeg kunne finne det
skriftstedet. Noen ganger ønsker jeg at Gud ville gi meg et
Hellig-Ånd-maskingevær. Da hadde jeg blåst av hodet ditt.» (Dave Hunt,
Signs of the times, CIB Bulletin. Januar 1992)

Jeg morer mig over den sarkastiske udtalelse, men det er tydeligt at
barukmedia går ind og læser den bogstaveligt med det klare formål at
nedgøre Hinn.

Det er for plat.

Hinn gør jo netop helt, helt klart, at der er dem han ville ønske at
han bare kunne dræbe og slippe af med, men at Bibelen ikke siger, at
det er vejen.

Oversat til simple ord: "Som menneske ville jeg ønske, at jeg bare
kunne vende dem ryggen eller stege dem over en sagte ild, men det
ønsker Gud ikke, så det kan jeg ikke."

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Mr. D

Dato : 26-11-01 22:22

Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9trlr2$1ek$1@egon.worldonline.dk...

> Er dette om Benny Hinn latterligt:

Ja, det er det. Jeg er ikke selv specielt Hinn-fan, men der må være måde med
kritikken. Og meget af dette er absolut ikke seriøst.

> [...]
> kongresshaller for å lytte når han kommer på scenen. I USA påstås det
> at hans regelmessige sendinger når ca. 16 millioner seere.

Så langt, så godt

> Benny Hinn
> forteller sine tilhørere at store grupper med avdøde mennesker
> oppsøker ham,

Det kunne være spændende at få dette i den rette sammenhæng. Kan du ikke
give os det?

> blant annet den døde trosforkynneren og healeren Kathryn
> Kuhlman. Benny Hinn besøker også ofte hennes grav for å motta en ny
> salvelse fra hennes ånd, som svever over den dødes skjelett.

Det er sandt nok, at Benny Hinn påstår at have set KK efter hendes død, hvor
hun var sendt med et budskab til ham. KK betød meget for Benny Hinn, både
personligt og i tjenesten. Han ser sit forhold til KK lidt på samme måde som
det var med Elias og Elisa. Man kan være uenig med Hinn i opfattelsen af
dødes mulighed for at være sendebud fra Gud (hvilket jeg selv er), men i
hans fremstilling af det skete ligger han ikke så langt fra f.eks.
katolikkernes opfattelse af tingene.

1) Det er ikke sandt, at Hinn ofte besøger KKs grav
2) Det er ikke sandt, at han gør det for at modtage ny salvelse fra KKs ånd.
3) Det er ikke sandt, når det fremstilles her som noget okkult, spiritisk,
at der skulle være en speciel salvelse i forbindelse med en død ånd, der
svæver over et skelet. Det er ikke Hinns opfattelse.

Dette er nok til at fortælle mig, at artiklen er fuld af løgn. Kritik er
udemærket, men ikke al kritik er i orden, bare fordi det er kritik. Det
findes efterhånden en del af disse sider, hvor man hurtigt kan se, at
webmasterens IQ og motiv er på højde med sølet i en svinesti.

I dette tilfælde lader man Hinn give udtryk for noget, han slet ikke mener -
med andre ord, man skaber et uhyre, hvorefter, man går på manden. Hvis disse
"kritikere" var interesserede, var det langt bedre at sætte sig og snakke om
tingene, som her i gruppen. Så ville man dels finde ud af, at man nok ikke
var helt så uenige om mange ting, og man ville også finde ud af, hvad man
*var* uenige om - og det kunne man så tage op. Dette er ikke blot
nederdrægtigt, det er ikke engang seriøst.

> Benny
> Hinn er spiritist, og mottar budskap fra onde ånder som utgir seg for
> å være døde mennesker.

Et soleklart eksempel på det, jeg mener. Hinn er ikke spiritist, udgiver sig
ikke for at være spiritist, taler endda imod spiritisme. At han er spiritist
er ene og alene "kritikerens" påstand. Og den påstand går vel at mærke imod
Hinns eget vidnesbyrd. der ville ikke være nogen forskel på dette, og så
hvis jeg påstår, at Andreas er spiritist. Han kan slå sig i tøjret alt det
han vil og benægte. Jeg laver alligevel en hjemmeside og skriver, at han er
spiritist.

> [...]
> som derved er med på å normalisere at onde ånders manifestasjoner
> erklæres å være bevis på Guds Ånds nærvær.

Der er ikke i denne artikel ført bevis for, at Hinn kommunikerer med onde
ånder. Alligevel når man - uden mellemled - frem til denne konklusion, og
serverer den bramfrit som om, der slet ikke er noget at diskutere. "Onde
ånders manifestationer" bliver hæftet på Hinn, uden at man ser sig nødsaget
til at føre blot et minimum af bevis for påstanden. De manifestationer, som
kommer til udtryk på hinns møder, siger Hinn selv er fra Gud. Disse
"kritikere" siger, at det er onde ånder, men hvor er beviserne?

Skulle beviset være falsk lære? Jeg er dybt uenig med Hinn i meget, men hans
lære ligger meget tættere på almen pinsekristendom og megen karismatisk
forkyndelse, end f.eks. adventisternes. Ud fra dette måtte min konklusion
være, at der er meget større sandsynlighed for, at f.eks. Ellen G. White var
styret af dæmoner i hendes syner og åbenbarelser, fordi hendes lære ligger
så meget længere fra det jeg tror på, og vel også fra almen tænkning inden
for kristendommen i det hele taget.

> [...]
> Slik fortsatte det inntil de vandret sammen, Benny og Jesus, og
> smeltet sammen til å bli èn person. Benny Jehovah!"

Det virker også som taget totalt ud af sammenhængen. Man sidder med en
fornemmelse at den, der har redigeret dette er mere forskruet end den person
vedkommende gerne vil fremstille som forskruet.

> Benny Hinn og Jesus smeltet sammen til en person "Benny Jehovah"! - og
> så vil du have at vi skal tage denne okkulte spiritist alvorlig?
> aldrig i livet!

Er dette dine egne ord eller er de fra artiklen? Hvis det er dine, så
mangler vi stadig et bevis fra dig for at Hinn er

1) Okkult
2) Spiritist
3) Mener at han er Gud Jehovah

> Læs mere her:
> http://www.barukmedia.com/mvv/mvv30/avslort.htm

Et bevis på useriøsiteten:
1) Påstand om at Hinn og trosbevægelsen er den falske profet, uden at
henvise til hvor i Bibelen det eksakte bevis for dette er.
2) Udokumenteret påstand om spiritisme
3) Udokumenteret påstand om brug af hypnose
4) Udokumenteret påstand om, at trosbevægelsens rødder er okkulte og
gnostiske
5) Udokumenteret påstand om, at trosbevægseln har samme udgangspunkt som
Chr. science m.v.
6) Man kan være uenig med Wimber (hvilket jeg selv er) i nedprioriteringen
af forkyndelsen og læren, men at sætte ham sammen om okkultisme og
spiritisme er bevis på, at websidens forfatter er mere syg i hovedet end
Wimber
7) Om menneskets opbygning og bekendelsens kraft ser det ud til at siden for
en gangs skyld er gået til kilden selv i stedet for blot at opfinde
angrebspunkter.
8) At dyret fra jorden skulle være USA, der ledes videre til amerikansk
kristendom og derfra endnu videre til Hinn himself er søgt og uden bibelsk
grundlag. Det er grebet lige ud af den blå luft
9) Udokumenteret påstand om at Hinn bruger mesmerisme-teknikker
10) Hinns måde at bruge musik og sang er ikke ulig andre pinse- og
karismatiske kirker og forsamlinger. Han er endda slet ikke så "løssluppen"
som mange andre er.
11) Påstanden om at "vi er guder" er mig meget imod. Jeg vil også til enhver
tid kalde denne opfattelse for falsk, og ser en stor forskel på at være "en
lille gud" og så at have fået del i guddommelig natur. Men jeg ved ikke,
hvad Hinn mener om dette idag. meget belejligt er eneste dokumentation for
dette taget far slutningen af firserne og lige i den spæde begyndelse af
halvfemserne.
12) Et gammelt billede af en seance placeres på en side om en
kristenbevægelse. Det er dybt useriøst.

I stedet for at proppe dig med disse upålidelige hjemmesider, Andreas, så
var det bedre /(og det eneste rigtige) at du tog dig den tid, der skal til,
og begyndte at læse noget af det, Hinn selv skriver. Når du - hvis du er
seriøs - har studeret hans forfatterskab grundigt, så kan du begynde at
udvælge det, du er uenig i, for så ved du, hvad manden selv mener.

Helt klart kommer det hele til at stå, når man opdager at siden er
adventistisk. Så ved vi, hvor vi er, og hvorfor vi er her. Aldrig har en
såkaldt "kirke" med så falske læresætninger som den, forført af en
"profetinde" med "overnaturlige" spiritistiske åbenbaringer efter en
hjerneskade, anklaget så mange for meget i så lang lang tid som netop den.

Når dette er sagt - og det, der er sagt er, at dette er så dybt godnat, som
noget kan være - så vil jeg også sige, at jeg ikke skriver dette som et
forsvar. Jeg er absolut uenig med Trosbevægelsen, og mener også at de på
mange punkter fører vild og er direkte falske. Jeg er heller ikke Hinn fan.
Men ret skal være ret og kritik skal være seriøs.

> Men når du åbenbart er tilhænger af og forsvarer for Benny Hinn's
> hedenske spiritistiske okkultisme, ja så er det jo ikke noget at sige
> til, at man slet ikke kan råbe fornuften op hos dig

Fornuften? Der er jo intet fornuftigt i det, du her skriver. Meget kan man
anklage Hinn for, men ikke hedenskab, spiritisme og okkultisme.

Mr. D
www.amen.nu

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-11-01 20:56

> Ja, helt afgjort,

.... I hvert fald så længe man drejer Bibelen til at passe med din
opfattelse.

"Sandelig siger jeg dig i dag", indeed.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-01 21:21

> ... I hvert fald så længe man drejer Bibelen til at
> passe med din opfattelse.
>
> "Sandelig siger jeg dig i dag", indeed.

Som jeg også har skrevet, er begge tegnsætningsmodeller lige rigtig,
set ud fra en isoleret tekstlæsning. Tages Bibelens øvrige tekster om
emnet med i betragtninge, hvilket de jo skal, er det da helt korrekt
at der kun findes en korrekt måde at lave tegnsætningen på, nemlig:
"Sandelig siger jeg dig i dag: Du skal være med mig ...".

Så der er helt klart tale om kraftig forvridning for at få den
tegnsætning der i dag findes i DA48 og DA92 oversættelserne.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 25-11-01 23:58

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> mælte sligt:

> [...]
>at der kun findes en korrekt måde at lave tegnsætningen på, nemlig:
>"Sandelig siger jeg dig i dag: Du skal være med mig ...".

Øhh.... tja, man kunne jo også se på, hvordan det normalt forholder sig,
når Jesus siger "Sandelig siger jeg" osv. Da vil man finde, at han
bruger dette udtryk hele 81 gange udover dette ene sted, og ikke *en*
eneste gang knyttes der, som det foreslås her, et adverbielt led (i
morgen) til denne sætningsindledning. Alle de andre 81 gange hører alt
efterfølgende "siger jeg dig" til den efterfølgende bisætning og ikke
til selve denne sætningsindledende frase - eller sagt på en anden måde:
I alle de 81 gange, hvor frasen ellers forekommer, skal der (i
oversættelse) være komma efter "siger jeg dig" og ikke et eller flere
ord senere henne i verset. Når dette altså er tilfældet, da er det et
indicium på, at kommaet også her må antages at skulle være efter "siger
jeg dig".

>Så der er helt klart tale om kraftig forvridning for at få den
>tegnsætning der i dag findes i DA48 og DA92 oversættelserne.

Kraftig forvridning? Det er vel i så fald en "kraftig forvridning", der
på mystisk vis er blevet accepteret af praktisk talt alle
bibeloversættere overhovedet, med undtagelse af enkelte grupper, som
f.eks. Jehovas Vidner, hvis lære ikke tillader en sådan læsning.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
»"Star Træk", er ikke en UFO, Mr Pinnerup. Men om Jesus og Englene
bruger "UFOér" som transportmidel, Måske hvem ved??«

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-11-01 01:00

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> writes:

> Øhh.... tja, man kunne jo også se på, hvordan det normalt forholder sig,
> når Jesus siger "Sandelig siger jeg" osv.
[..]

Tak. Så slipper jeg for selv at skrive det. Igen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : /arcana

Dato : 24-11-01 18:11

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Er din det, Andreas ? Benny Hinn er en Amerikansk evangelist, hvilket
siger
> og forklare en hel del om ham.

Jeg troede det var ham den engelske falde-på-halen-humorist???

/arcana

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-11-01 19:15

/arcana <kangoroo@bungee.jmp> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bffd507$0$735$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> siger
>
> Jeg troede det var ham den engelske falde-på-halen-humorist???

Nej, ham du taler om her, har jeg set på tv, meget morsom mand. Desvære
husker jeg ikke hans navn, men Benny Hinn er det ikke.

--

************
E. Dalgas

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-11-01 21:14

E.Dalgas <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9too1r$12mj$1@abnew01.sonofon.dk...
> [...]
>
> Nej, ham du taler om her, har jeg set på tv, meget morsom mand. Desvære
> husker jeg ikke hans navn, men Benny Hinn er det ikke.

Jeg kom pludselig i tanke om to personer, der hverisær kunne være ham du
taler om /arcana.

De er :

Jesse Duplantis
http://www.jdm.org/

Rodney Howard Brown
http://www.revival.com/rmi/about.asp

--
************
E. Dalgas

Fra : /arcana

Dato : 24-11-01 23:58

> Jeg kom pludselig i tanke om to personer, der hverisær kunne være ham du
> taler om /arcana.

Ja, de ser da også meget morsomme ud - men jeg må jo hellere "krybe til
korset" og tilstå, at jeg lavede en bevidst misforståelse. Kender du Benny
Hill? http://www.vgernet.net/tpelkey/bennyhill/

--
Med venlig hilsen - ogjeggørdetaldrigmer
/arcana

Fra : E.Dalgas

Dato : 25-11-01 00:44

/arcana <kangoroo@bungee.jmp> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c00264a$0$723$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> korset" og tilstå, at jeg lavede en bevidst misforståelse. Kender du Benny

He he, ja jeg kender godt Benny Hill Jeg skænkede ham dog ikke en tanke her,
men begyndte straks at tænke på kristne forkyndere, der bruger humor og får
deres tilhøre til at udbryde i ukontrolabel latter. (de findes faktisk,
ligesom begrebet "lattervækkelse" også findes)

--

************
E. Dalgas

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 25-11-01 04:03

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> mælte sligt:

>(de findes faktisk, ligesom begrebet "lattervækkelse" også findes)

Denne synes dog ikke umiddelbart at have noget med humor at gøre, eller
hur?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Ride the Walrus!"

Fra : E.Dalgas

Dato : 25-11-01 14:58

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:lqn00u490bt4k6176q42b99im5gcn8scn5@4ax.com...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> mælte sligt:

> Denne synes dog ikke umiddelbart at have noget med humor at gøre, eller
> hur?

Det kommer vel an på om man tror på fænomenets rent åndelige ægthed. De få
gange jeg hørt mennesker udbryde i "hellig latter" som de kalder det, er det
blevet stoppet af en ældste bror. Denne specielle "vækkelse" har bredt sig
og det er i den proces jeg har en mistanke om at humor spiller en væsentlig
rolle. Ser man på Rodney Howard Brown i et af hans tv møder, oplever man ham
entre scenen, vente, betragte, ikke et ord......så begynder først èn, så to
og pludselig er hele salen udbrudt i ukontrolabel latter. Når det har stået
på et stykke tid og lydstyrken har lagt sig lidt, begynder prædiken så, vel
og mærke mens der stadig høres sporadiske udbrud af høj latter og folk
stadig "småklukker" som om de aldrig stopper igen. Jeg har også hørt og set
dette i Århus kristne tv, men der var det tydeligt at det netop er humor der
trikker latteren og tydeligt at prædikanten bruger humor i forkyndelsen.

--

************
E. Dalgas

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 26-11-01 07:09

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev...

> Ser man på Rodney Howard Brown i et af hans tv møder, oplever man ham
> entre scenen, vente, betragte, ikke et ord......

Det er godt nok undtagelsen snarere end reglen for RHB. Han er en
særdeles morsom mand - så morsom, at folk tager til hans "shows" blot
for at more sig (uhellig latter, vel at mærke .

Et par eksempler:
"I'll read from The Amplified Bible, so if it comes out loud, it's
because it's amplified."
Howard-Browne, himself a Caucasian, born and raised in Africa, now
living in America, has come to the conclusion, "That makes me an
African-American."

Ind imellem er der i øvrigt også opvarmere på til møderne. Om de er
kristne forkyndere, ved jeg ikke, men de er i hvert fald også brugte
standupkomikere...

Christina

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 24-11-01 22:02

"/arcana" <kangoroo@bungee.jmp> mælte sligt:

>Jeg troede det var ham den engelske falde-på-halen-humorist???

Det var også min første indskydelse, da jeg først hørte om Benny Hinn,
men nej. Omtalte engelske slapstickhumorist hedder nemlig Benny Hill.
Close, but no cigar....

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Gud døde dengang mennesker fandt det fornødent at bevise hans existens,
han blev begravet da de opdagede, at der ikke var noget der talte mod

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-11-01 22:12

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hk200usrjesqdgfnj5l35cgfet6b2rhlj9@4ax.com...
> [...]
>
> Det var også min første indskydelse, da jeg først hørte om Benny Hinn,
> men nej. Omtalte engelske slapstickhumorist hedder nemlig Benny Hill.

Ja hvis det er Benny Hill som /arcana mente, må jeg sige at vi begge har
talt milevidt forbi hinanden

--

E. Dalgas

Fra : /arcana

Dato : 25-11-01 00:01

> Ja hvis det er Benny Hill som /arcana mente, må jeg sige at vi begge har
> talt milevidt forbi hinanden

/a