Myndigheder
Fra : Live4Him

Dato : 21-11-01 22:15

Jeg læste lige dagens ord på jesusnet og studsede:

"Alle skal underordne sig de myndigheder, som står over dem, for der findes
ingen myndighed, som ikke er fra Gud." (Rom 13,1)

Hvordan skal det forstås ? Hvis vi var under nazi-riget, skulle vi så bare
underordne os ? Eller Taliban-styret ? Er ikke alle myndigheder er fra Gud,
eller hvad ? Hvordan skal Paulus formaning tolkes? Paulus bøjede sig jo
heller ikke selv, når han blev forbudt at tale - han fortsatte på trods.

jørgen.

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-11-01 00:01

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> eller hvad ? Hvordan skal Paulus formaning tolkes? Paulus bøjede sig jo
> heller ikke selv, når han blev forbudt at tale - han fortsatte på trods.

Teksten er klar. Der finnes ingen grun til fortolking.
Husk bare at det er Pauli ord. Så må du avgjera om du trur at alt Paulus
skreiv var direkte frå gud. Med andre ord, du blir utfordra til å tenkja
sjølv.

Harald Mossige

Fra : Live4Him

Dato : 21-11-01 23:11

"Harald Mossige" <hamoss@frisurf.no> wrote in message
> [...]
> Husk bare at det er Pauli ord. Så må du avgjera om du trur at alt Paulus
> skreiv var direkte frå gud. Med andre ord, du blir utfordra til å tenkja
Tænke selv. Hmmm?! Det hænder da indimellem at jeg tænker selv. Men jeg
synes også det er interessant at stimulere andre til at tænke. Hvad med om
vi tænkte *sammen*, så kom vi måske sandheden nærmere

jørgen.