Telekort - Hello Card
Fra : Jan

Dato : 21-11-01 21:50

Jeg har bruge for at ringe til Grønland.

Har brugt GlobalOne som er ok, men lidt dyre.

Derfor prøvede jeg et "Hello Card", hvor der er 50 minutter for 90 kr. til Grønland. Jeg har dog en mistanke om at der er en
opkaldsafgift. Dog ringede jeg rimeligt længe på det første kort, da det blev brugt på 2 opringninger.

Nogen som kender disse "Hello Card"'s. Jeg har købt det i en kiosk og de har ikke nogen brochure på det.

Jeg kan ikke finde noget om det på nettet. På kortet står der "service provided by Delto1 Establishment. 1 tallet i Delto står inde
i en cirkel.

Mvh

Jan

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-01-02 17:04

"Jan" <jma73@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har bruge for at ringe til Grønland.
>
> Har brugt GlobalOne som er ok, men lidt dyre.

Til gengæld holder GlobalOne hvad de lover. Man får, før hver samtale,
klar besked om restbeløb og det antal minutter man har tilbage, hvis man
vælger at bruge hele restværdien på den aktuelle samtale. Disse to tal kan
bruges til udregning af minutprisen for den pågældende samtale.

Endvidere er der altid anført en udløbsmåned på GlobalOne's kort, og
gyldighedstiden er oftest 12-18 måneder fra købstidspunktet.

Jeg hader disse telekort, hvor der blot står at de er gyldige 6 måneder
efter ibrugtagning. Det er jo aldrig til at huske hvornår man tog det i brug,
når der først er gået nogle måneder. Hvis nu kortet har ligget i flere år inden
man købte det, vil det så mon stadig kunne bruges ? - Nej, hos GlobalOne
får man ren besked, og det er helt klart mit favoritkort.

(Nej, jeg arbejder ikke for GlobalOne eller har på anden måde økonomiske
interesser i firmaet)

Claus

Fra : Jan

Dato : 19-01-02 15:21

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> vælger at bruge hele restværdien på den aktuelle samtale. Disse to tal kan
> bruges til udregning af minutprisen for den pågældende samtale.

Desværre koster det også. Til Grønland er de dobbelt så dyre som "Hello".
Men jeg dropper dog også "Hello" nu, da jeg har haft for mange problemer med dem
og da de ikke giver sig til kende på kortet; hvor man kan henvende sig ved
problemer.
Istedet er jeg faldet over Go-Bananas som slår GlobalOne på prisen (til
Grønland) og har god service.

> [...]
> man købte det, vil det så mon stadig kunne bruges ? - Nej, hos GlobalOne
> får man ren besked, og det er helt klart mit favoritkort.

De har i hvert fald god service hos GlobalOne.

Mvh

Jan