Nokia 6210 og mystisk fejl
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-11-01 20:13

Hej

Jeg ved ikke om nogen har hørt om den fejl før, men jeg spørger....

Det er sådan, at nogen gange. Periodisk, afbryder man samtalen, hvis man vil
tage telefonen med det grønne rør. Og jeg har altså ikke tastet forkert...
Den afbryder simpelhen, ligesom hvis man trykkede på den Røde afbryder knap.

Firmware 5,17 opgraderet hos teleservices. Som jeg desuden havde telefonen
til reperation med,,, Og efter den reperation, fik den denne periodiske
fejl... Jeg leverede den også tilbage igen, da displayet var revnet i
posten... Der nævte jeg så den fejl. Men er ikke rettet.

Nu er telefonen over eet år gammel. Er det ikke noget med 3 månederes
garanti på reperation? Er medlem af klub Nokia, selvom jeg aldrig har fået
et kort...
--
·:;·-·:;·-·:;·-·:;·-·:;·-·:;·-·:;·-·:;·-·:;·-·:;·-·:;··:;·-·:;·-·:;·

Bjarke Hansen
Elektriker-lærling i Siemens Technology Service
ICQ#31813486

Fra : Søren Larsen

Dato : 21-11-01 21:24

> Den afbryder simpelhen, ligesom hvis man trykkede på den Røde afbryder
knap.

Jeg har lidt samme fejl med min 6210. Den taber signalet engang imellem. Den
kan sagtens vise fuldt signal, men når jeg så har snakket i den i et lille
stykke tid falder den pludseligt ud, mister signalet i et par sekunder, og
fanger så nettet igen. Det samme kan ske, som i dit tilfælde, hvor jag tager
telefonen, og med det samme mister den signalel (i hvert fald samtalen).

Jeg havde før SW 5.01 og fik den så opdateret til SW 5.27, og stadig denne
irriterende fejl. Desværre har jeg ikke mere garanti på den, så hvis der er
en der ved hvad der er galt bliver jeg da meget glad.

Mvh.
Søren Larsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-11-01 21:36

"Søren Larsen" <s_y_larsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
tager
> telefonen, og med det samme mister den signalel (i hvert fald samtalen).

Jeg tror ikke det er den samme fejl så,, Godtnok fik jeg telefon lavet. Da
antennen var revet sig løs eller ligende.. Så jeg fik ny antenne I... men
den afbryder bare samtalen... Har ikke signalproblemer.

Fra : Dennis Lange

Dato : 21-11-01 22:28

> Hej
>
> Nu er telefonen over eet år gammel. Er det ikke noget med 3 månederes
> garanti på reperation? Er medlem af klub Nokia, selvom jeg aldrig har fået
> et kort...

Så længe vi snakker reperation, og det er _samme_ fejl der er tale om en
reklamationsfrist (garanti er noget andet) på 5 år.

--
Mvh. Dennis Lange

Kig dig for hvis du vil maile til mig c",)

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 22-11-01 06:25

Davs.

> Nu er telefonen over eet år gammel. Er det ikke noget med 3 månederes
> garanti på reperation? Er medlem af klub Nokia, selvom jeg aldrig har fået
> et kort...

Ud fra det jeg har fået at vide på værksted, så er der 1½år garanti på
Nokia's ting.
--

Mvh.
Kai Hoffmann

www.hoffmann.cc
________________

Det kan godt være at mad er et modelune,
men jeg tror det er kommet for at blive.

Fra : Benjamin Jensen

Dato : 24-11-01 16:21

I lille Danmark bestemmer forhandleren selv garanti-perioden, dog mindst 12
måneder.. I tilfælde af reperation hedder det en reklamationsfrist på
minimum 3 måneder.. Er fejlen stadig den samme efter gentagne reperationer,
kan man forlange et nyt apperat eller handlen ophævet så længe man har
opdaget fejlen indenfor garantiperioden.
Disse oplysninger kan også findes i købeloven som man kan låne/læse på
biblioteket, benyt jer af den, den har sparet mig for mange penge og tårer..

Kai Hoffmann <kai@hoffmann.slet-dette.cc> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ti26t$1gs7$1@news.cybercity.dk...

Fra : Dennis Lange

Dato : 24-11-01 16:47

"Benjamin Jensen" <benjamin.sebelius@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> I lille Danmark bestemmer forhandleren selv garanti-perioden, dog mindst
12
> måneder.. I tilfælde af reperation hedder det en reklamationsfrist på
> minimum 3 måneder..

Nej. Fristen er på 5 år ved reperation.

> Disse oplysninger kan også findes i købeloven som man kan låne/læse på
> biblioteket, benyt jer af den, den har sparet mig for mange penge og
tårer..

Ved reperation gælder købeloven ikke, men de alm. forældelsesfrister træder
i kraft. Iøvrigt bestemmer købeloven _intet_ om en 3 mdr.s frist...

Fra : Benjamin Jensen

Dato : 24-11-01 17:05

Der er jeg nu ganske uenig med dig, jeg har selv et lille firma hvor jeg
sælger elektronik, og udfører da også reperationer på samme, og ifølge de
regler jeg blev udstukket SKAL jeg give mindst 3 måneders garanti på en
reparation.. I tilfælde af at du modtager et nyt apperat fordi det gamle
ikke kunne laves, ja så har du ret til fornyet 12 måneders garanti, men
ellers er forhandleren faktisk ret frit stillet hvad det angår.. Men tag et
tjek i købeloven, jeg har skam selv været igang med diverse diskutioner hvor
jeg måtte melde pas..

Dennis Lange <dblng@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tofcn$q3r$1@sunsite.dk...