Lidt ros til TMP og Aprilia - DK
Fra : Michael K.S.

Dato : 21-11-01 16:26

Jeg har fornyligt skulle lappe min racer sammen,og i den forbindelse
er den blevet så også blevet malet og de reklamer der sad på da jeg
købte den pillet af, da jeg nægter at reklamere hvis ikke der følger
kr. eller naturalier med ).

Lidt Aprilia-klistermærker ville jeg dog gerne sætte på da det jo
trods alt_er_ en Priller,så jeg spurgte min lokale Apriliaforhandler
(Bruun-Larsen i Odense) om de havde nogle jeg kunne få og gjorde
opmærksom på at det var til min racer.Men næh nej, Aprilia forærer
ikke noget væk var svaret,men jeg kunne da bestille nogle (til
spidsen af en rumraket sikkert)....og betale for at sætte en reklame
på - der sætter jeg altså grænsen .Nå tænkte jeg så,bare fordi
forhandleren siger det, er det jo ikke nødvendigvis sandt og Aprilia
vil jo gerne fremstå som race-orienteret,så jeg sendte dem en mail i
fredags og spurgte om de havde lyst til at sende mig lidt
klistermærker (uden de store forventninger) og hurra-hurra idag kom
der så en fin pakke med en stak klistermærker )

Naturligvis en lille ting,men bare det at de trods alt gad at gøre det
har fået deres stjerne til at stige hos mig....

-M

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 21-11-01 19:57

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Naturligvis en lille ting,men bare det at de trods alt gad at gøre det
> har fået deres stjerne til at stige hos mig....

Tillykke med det , min erfaring med TMP er, at slapper de mere af, ja !
så skider de sq i bukserne.

--
Ha'ed rart
Dennis Pedersen ( _Tidligere_ Guzzi ejer )

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-11-01 20:27

On Wed, 21 Nov 2001 19:57:26 +0100, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp@tdcadsl.dk> wrote:

>Tillykke med det , min erfaring med TMP er, at slapper de mere af, ja !
>så skider de sq i bukserne.

Tjoh - jeg er egentlig også med på at mange har kritik af TMP ,det var
sådan set også netop derfor at jeg valgte at skrive indlægget,idet det
vel er rimeligt nok at vi bringer _såvel_ ris som ros når _det_ nu er
påkrævet.Det var ikke ment som hverken reklame eller anbefaling af TMP
generelt - blot en erfaring.

-M

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 21-11-01 22:02

> [...]
> vel er rimeligt nok at vi bringer _såvel_ ris som ros når _det_ nu er
> påkrævet.Det var ikke ment som hverken reklame eller anbefaling af TMP

Du har helt ret, man er nogle gange tilbøjelig til at fokusere for meget på
det negative,
jeg må ligesom komme ud over at min lille "dans" med TMP har kostet mig 45 K
på et halvt år

--
Ha'ed rart
Dennis Pedersen

Fra : Armand

Dato : 22-11-01 01:04

Dennis Hellan Pedersen <dhp@tdcadsl.dk> skrev i en

> ..............min erfaring med TMP er, at slapper de mere af, ja !
> så skider de sq i bukserne.

Hvis ikke at de simpelthen falder under-ud af ringmusklen

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-11-01 07:55

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
> [...]
> klistermærker (uden de store forventninger) og hurra-hurra idag kom
> der så en fin pakke med en stak klistermærker )

Imponerende. For en måned siden kunne jeg hverken få telefonisk eller mail
kontakt. Jeg måtte så via en forhandler - som jeg egentlig heller ikke har
hørt fra endnu... hmmm...

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 22-11-01 11:57

On Thu, 22 Nov 2001 06:55:17 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<mic@rrxnord.dk> wrote:

>Imponerende. For en måned siden kunne jeg hverken få telefonisk eller mail
>kontakt.

Jeg har da snakket med dem i tlf tidligere og min forhandler ringede
om prisen på en racekåbe i sidste uge,jeg fik svaret med det samme
(indenfor 2 min.),det er første gang jeg har sendt dem en mail.Til
gengæld skulle jeg så også tidligere have prisen på nogle
plasticstudser til en Mikuni-karb. og det tog herrelang tid, (over en
md.) før det blev endelig udredt at de ikke kunne fås i løs vægt.

>Jeg måtte så via en forhandler - som jeg egentlig heller ikke har
>hørt fra endnu... hmmm...

Forklaring : De ved hvem du er )

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-11-01 12:31

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<jplpvtotk6mmbdt5i14flh36sid24f48ar@4ax.com>...

> Jeg har da snakket med dem i tlf tidligere og min forhandler ringede
> om prisen på en racekåbe i sidste uge,jeg fik svaret med det samme
> (indenfor 2 min.),

Det var faktisk også kåber min forespørgsel gik på - hvilken pris fik
du...?
For hvis prisen er tilpas gider jeg nemlig ikke spilde en masse kræfter på
at få min nuværende til at se bare nogenlunde ud...

> Forklaring : De ved hvem du er )

Ja... det var det jeg var bange for

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 22-11-01 12:45

On Thu, 22 Nov 2001 11:31:02 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<mic@rrxnord.dk> wrote:

>Det var faktisk også kåber min forespørgsel gik på - hvilken pris fik
>du...?

1345 kr ex. moms for den 2-delte racekåbe fra RS250-racekittet,til
AF-1'eren bør det vel ikke være dyrere,hvis de stadig har den altså !!

Det er jo egentlig pænt billigt,Sebimoto tager omkring 2.000 for en
RS250 racekåbe.

>For hvis prisen er tilpas gider jeg nemlig ikke spilde en masse kræfter på
>at få min nuværende til at se bare nogenlunde ud...

Nej jeg har lige fedtet med min og det var ærligt talt ikke helt
morsomt,okay nu ved jeg præcis hvordan og kan velsagtens gøre det på
en brøkdel af tiden næste gang,men det er lidt beskidt og træls
arbejde så hvis den på et tidspunkt går rigtig i stykker gider jeg nok
ikke .Har også fundet en automaler der vil male en racekåbe
ensfarvet for ca. 500,- så det gider jeg nok heller ikke selv gøre
mere ).

>Ja... det var det jeg var bange for

He-he ...

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-11-01 12:57

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<bpopvtkpkg1399ntlivu3af2j3dqk09va2@4ax.com>...

> 1345 kr ex. moms for den 2-delte racekåbe fra RS250-racekittet,til
> AF-1'eren bør det vel ikke være dyrere,hvis de stadig har den altså !!

Lyder ganske rimeligt. Jeg må vist hellere lige få rykket lidt for et svar.

> Nej jeg har lige fedtet med min og det var ærligt talt ikke helt
> morsomt...

Absolut ikke. Så der ryger nok en ny på, hvis de altså stadig kan skaffes,
og så ryger den gamle kåbe i reservedels kassen. Spareparts kan man aldrig
få for meget af

--
Mikkel

Fra : RpR

Dato : 22-11-01 19:47

> 1345 kr ex. moms for den 2-delte racekåbe fra RS250-racekittet

Må da være uden lakering? Ikke fordi det har betydning på banen, men det
lyder da bare lidt billigt =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael K.S.

Dato : 22-11-01 19:52

On Thu, 22 Nov 2001 19:47:02 +0100, "RpR" <rpr@mopedgallery.com>
wrote:

>Må da være uden lakering?

Naturligvis !

-M

Fra : RpR

Dato : 22-11-01 19:57

> Naturligvis !

Syns' nok, kåben på GPR'en kostede 1500,- at få lakket "orange" og kan ikke
se hvorfor man så skulle kunne købe kåben til en MC for ca. 1300,- fiks og
færdig =)

Fra : Michael K.S.

Dato : 22-11-01 20:07

On Thu, 22 Nov 2001 19:56:51 +0100, "RpR" <rpr@mopedgallery.com>
wrote:

>Syns' nok, kåben på GPR'en kostede 1500,- at få lakket "orange" og kan ikke
>se hvorfor man så skulle kunne købe kåben til en MC for ca. 1300,- fiks og
>færdig =)

Det kan man da heller ikke.Her er der jo tale om en racekåbe og de
lev. næsten altid i ren glasfiber ulakerede (det er jo netop meningen
at man vælger sit design selv),omend man tit kan få dem i forskellige
grundfarver (indfarvede) men altså ikke lakerede.En std. kåbe til en
fuldkåbemodel koster nemt 20-30.000 som reservedel .....

-M

Fra : RpR

Dato : 22-11-01 22:35

> En std. kåbe til en
> fuldkåbemodel koster nemt 20-30.000 som reservedel .....

Føj :(
Hvis vi siger den koster 25k og jeg bruger 200,- om måneden i benzin, så kan
jeg køre i ca. 10,4 år for de penge =)

Fra : Michael K.S.

Dato : 22-11-01 23:10

On Thu, 22 Nov 2001 22:34:52 +0100, "RpR" <rpr@mopedgallery.com>
wrote:

>Føj :(
>Hvis vi siger den koster 25k og jeg bruger 200,- om måneden i benzin, så kan
>jeg køre i ca. 10,4 år for de penge =)

Nå ja,der er jo stort set heller ikke nogen der køber sådan en selv
som reservedel,ryger man ned og selv skal betale kan det næsten altid
betale sig at lappe på den selv eller købe delene i udlandet.Kun i
forsikringssituationer får man helt nyt herhjemme - Det er en af
grundene til at MC-forsikringspræmier er temmelige høje......

-M

Fra : Armand

Dato : 22-11-01 16:47

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> skrev i en
> [...]
> For hvis prisen er tilpas gider jeg nemlig ikke spilde en masse
> kræfter på at få min nuværende til at se bare nogenlunde ud...

Replica-kåber til RR-maskiner er da for dyre at handle ved TMP :-/

Prøv at finde SB-design og forhør på priser dér!

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 22-11-01 17:29

On Thu, 22 Nov 2001 16:46:53 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Replica-kåber til RR-maskiner er da for dyre at handle ved TMP :-/

Er du sikker på det ? Hvis den pris jeg fik opgivet på ca. 1700 incl.
moms for en RS250-kåbe holder,så vil jeg gerne se dig finde det
billigere

>Prøv at finde SB-design og forhør på priser dér!

Er det SB fiberdesign du mener,i så fald er det en ræddi-ræddi dårlig
ide ,idet de står til ca. 4000 for en RS250-racekåbe ...og det er
pænt dyrt skal jeg hilse at sige.

http://www.sbfiberdesign.com/html/helkaaber_aprilia.html

-M

Fra : Armand

Dato : 23-11-01 15:27

> Er du sikker på det ? 1700 incl. moms for en RS250-kåbe
> Er det SB fiberdesign du mener,i så fald er det en ræddi-ræddi dårlig
> ide ,idet de står til ca. 4000 for en RS250-racekåbe

Ergo:
Atter en overraskelse fra TMP !

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-11-01 17:18

On Fri, 23 Nov 2001 15:27:20 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Ergo:
>Atter en overraskelse fra TMP !

Hvis jeg skal prøve at komme med en forklaring set i lyset af TMP's
øvrige prissætning,må det være at det er en decideret racedel som de
sælger uden fortjeneste.Det gælder også på nogle andre områder at dele
til race er lidt billigere.Netop derfor synes jeg måske nok det er
lidt svagt af dem,at bremsegrebene er så dyre som de er.....

-M

Fra : Søren L Hansen

Dato : 26-11-01 15:49

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<ubtsvt8jb9rf65ttht27okjbl82k4t78t2@4ax.com>...

> [...]
> til race er lidt billigere.Netop derfor synes jeg måske nok det er
> lidt svagt af dem,at bremsegrebene er så dyre som de er.....

dele til motocross er også tit billigere end til gademaskiner, sikkert pga.
det noget større forbrug. F.eks. et 80 er stempel koster vist ikke over 150
kroner!! OG greb fås for den fladkørte halvtredser.
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Michael K.S.

Dato : 26-11-01 16:09

On Mon, 26 Nov 2001 14:48:45 +0000 (UTC), "Søren L Hansen"
<lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote:

>dele til motocross er også tit billigere end til gademaskiner, sikkert pga.
>det noget større forbrug. F.eks. et 80 er stempel koster vist ikke over 150
>kroner!! OG greb fås for den fladkørte halvtredser.

Ja og netop derfor _har_ jeg også ringet og spurgt LC-Cross om de
havde noget der kunne bruges på RS'eren,men det havde de ikke
umiddelbart.Så skulle jeg prøve at sende det til dem,men når man kun
har et så vil man helst ikke af med det,særlig ikke da det koster
700,- kr for et nyt hos TMP .Ducati-greb (916) er nøjagtig de
samme,men de vil "kun" have 500,- for deres Brembotingest,det siger
vel alt .
Til Millen vil TMP have en bagatel af 1000,- for et bremsegreb
=,jeg fatter det altså _ikke_.

-M

Fra : RpR

Dato : 26-11-01 18:42

> [...]
150
> kroner!! OG greb fås for den fladkørte halvtredser.

Ikke alt bane legetøj ligger i den prisklasse. f.eks stemplet til et 70cc
Polini Evolution til en vandkølet Minarelli MA motor koster 350,- men oki,
der blir nok solgt lidt flere til crosserne.