Outlook XP og vedhæftede EXE filer
Fra : Jørgen

Dato : 21-11-01 11:14

Hej.

Subject blokere jo for alle EXE filer (og andre filtyper) men er der ikke
een eller anden måde, hvor på man kan komme til at eksekvere disse filer på
alligevel? Jeg har set efter i diverse indstillinger, men jeg kan ikke finde
noget? Jeg synes i hvert fald at det burde være en option, om man vil vælge
at have en højere fleksibilliet på bekostning af sikkerheden... men det ér
jo M$.. de ved jo nok hvad der er bedst for mig

Mvh. Jørgen

Fra : Mizar

Dato : 21-11-01 11:23

"Jørgen" <jh@hinet.dk> wrote in message news:3bfb7e6d$0$262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> at have en højere fleksibilliet på bekostning af sikkerheden... men det ér
> jo M$.. de ved jo nok hvad der er bedst for mig

Det er p.... irriterende
MEN der er en løsning, som gir dig mulighed for at gemme filen på harddisken,
ikke eksekvere den direkte fra outlook, men det er jo bedre end ingenting;

Outlook 2002 and .EXE file:

Outlook 2002 disallows access to certain attachments

There are 2 levels of attachments, by default:

Level 1 contains:

ade;adp;asx;bas;bat;chm;cmd;com;cpl;crt;exe;hlp;hta;inf;ins;isp;js;jse;lnk;mda;mdb;mde;mdz;msc;msi;msp;mst;pcd;pif;prf;reg;scf;scr;s
ct;shb;shs;url;vb;vbe;vbs;wsc;wsf;wsh

Level 2 contains:

none

Actions:

Level 1 - Attachments are blocked from user access.

Level 2 - Attachments can be saved but not viewed.

Workround:

The following key moves attachments from level 1 to level 2 so that users can save the attachment.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security

Lav en ny key med navnet: Level1Remove

Sæt værdi af key til:
ade;adp;asx;bas;bat;chm;cmd;com;cpl;crt;exe;hlp;hta;inf;ins;isp;js;jse;lnk;mda;mdb;mde;mdz;msc;msi;msp;mst;pcd;pif;prf;reg;scf;scr;s
ct;shb;shs;url;vb;vbe;vbs;wsc;wsf;wsh

Genstart Outlook

mvh
Brian Olsen

Fra : Jørgen

Dato : 21-11-01 13:33

> [...]
ade;adp;asx;bas;bat;chm;cmd;com;cpl;crt;exe;hlp;hta;inf;ins;isp;js;jse;lnk;m
da;mdb;mde;mdz;msc;msi;msp;mst;pcd;pif;prf;reg;scf;scr;s

Tak skal du have - det var lige svaret

Mvh. Jørgen