Delphi 6 Personal Edition Tutorials
Fra : Z@R

Dato : 21-11-01 11:13

Hej med alle jer (respekt:)
JA nu har jeg luret på gruppen i et stykke tid og det er blevet tid for mit
føste indlæg... hehe
ja jeg er mere end nubi til Pascal men jeg kan da hitte ud af IDE (delphi)
da det minder om VC++ som jeg har rodet med (dvs. IKKE kodet!) men ja det
evige spørgs mål: hvordan vil i starte?
jeg har på
http://danish-shareware.dk/delphi/hvordan/valgsprog.html
læst at det er en god idet at læse en bog om simpel programmering i fx. VB -
og tilfældigvis har jeg læst en god dansk bog om netop dette emne. men ja
jeg er blevet opfordret til at gå over til delphi hvilket jeg selv er med
på!
JEg har så fået hentet Delphi Personal fra deres side og få det startet op
og ja det ser jo meget fint ud =)
men jeg kender intet til Pascal programmering og så læste jeg igen på
ovenstående link at man skulle starte med en dansk bog... jeg har kikket på
edbprisers bogsalg men der kun en på DK og den ser ikke just ud til at
henvende sig til begyndere.
Så hvis i har nogle gode tutors eller kan henvise til nogle bøger jeg burde
invistere i så vil jeg blive rimelig haPpY!
indtil videre har jeg tænkt mig følgende indlærings program:
1: kikke efter bøger(DK) på Biblioteket
2: Læse totur der ligger i Delphi
3: Læse Sams teach your self Delphi in 21 days hvis jeg kan finde den
4: kikke efter gode sider på nettet (keder i nogle?)
5: kikke efter andre bøger....

mvh:
--
//Z@R
UiN: 46245436

Fra : Thomas Schulz

Dato : 21-11-01 12:12

> ovenstående link at man skulle starte med en dansk bog... jeg har kikket

Det er fuldstændigt lige gyldigt (i det store og hele i hvert fald)...
Her er 2 meget gode (skulle være i hvert fald) bøger til begyndere (på
nettet, og gratis):

http://www.marcocantu.com/

essential pascal
og
essential delphi

mvh
Thomas

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 21-11-01 15:53

Jeg kan varmt anbefale: Per Amdal Steffensen: Delphi(4) programmering. på
forlaget systime: www.Systime.dk
Den vil også kunne anvendes til Delphi 6.
Det er den grundigste og mest velskrevne danske Delphi-bog, jeg kender. Mine
elever i 8-10 klasse anvender den meget!

hilsen Niels Aage Schmidt

"Z@R" <h@cker.mailbox.as> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1: kikke efter bøger(DK) på Biblioteket
> 2: Læse totur der ligger i Delphi
> 3: Læse Sams teach your self Delphi in 21 days hvis jeg kan finde den

Jeg bryder mig ikke om den!

Fra : DJ_Adrian

Dato : 21-11-01 23:08

Vi bruger den faktisk også på første semester på Aalborg Universitet
Esbjerg.

Fra : Splatman

Dato : 21-11-01 20:04

Z@R <h@cker.mailbox.as> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9tfuoe$hhk$1@news.net.uni-c.dk...
!

> [...]
> 3: Læse Sams teach your self Delphi in 21 days hvis jeg kan finde den
> 4: kikke efter gode sider på nettet (keder i nogle?)
Jeg lærte Delphi ved at spørge her i gruppen og finde eksempler på nettet
som jeg så kiggede i og forstod stille og roligt koden mere og mere... Prøv
det...

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 21-11-01 20:28

"Z@R" <h@cker.mailbox.as> skrev i en meddelelse
> 3: Læse Sams teach your self Delphi in 21 days hvis jeg kan finde den

Hvis du ikke har fundet den endnu ligger den på www.informit.com under Free
Library - nederst.

Bjarne Damsgaard

Fra : Z@R

Dato : 22-11-01 09:55

Okay jeg siger tak for tippene jeg vil begynde med Programmering i Delphi
4.....

--
//Z@R
UiN: 46245436

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 22-11-01 11:08

hejsa......

Don't.......

brug D5 eller D6.......D4 er der mange fejl i, som du som nybegynder ikke vil
ha nemt ved at gennemskue.....

et andet råd......
lad være med at være alt for amisiøs.... lav noget simpelt til at starte
med.......tips-programmer, lotto-programmer og lignende..... ikke noget med
3D-spil....*S*

ellers god fornøjelse.....

/Finn Bindeballe

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 22-11-01 13:09

Så vidt jeg forstod skal programmeringen foregå i Delphi 6 personal, men
bogen som anvendes hedder: "Programmering i Delphi(4)". Så Delphi4
problemerne undgås.

vh Niels Aage

Fra : Z@R

Dato : 22-11-01 13:51