forbindelse til DB
Fra : Nicolai Hansen

Dato : 21-11-01 13:15

Hej,

Jeg har ikke arbejdet meget med databaser og VB60 og har derfor er absolut
begynderspørgsmål:

Kan man åbne forbindelse til en access database via VB uden at sætte DSN op.
Jeg
tænker på noget i retning af connectionLess forbindelse til en database i
ASP.

Hvis ja, hvordan gør man det.

Ser frem til nogle forslag, tak.

nicolai

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-11-01 21:42

"Nicolai Hansen" <nh@niels-burcharth.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg
> tænker på noget i retning af connectionLess forbindelse til en database i

Har du prøvet at gøre det på samme måde?
Du skal dog lige tage i betragtning at din access database kan ligge de mest
underlige steder

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : nh

Dato : 23-11-01 17:07

Tak for inputet, men jeg fandt denne løsning som fungere fint.

Private mCN As Connection
With mCN
.ConnectionString = "Provider=Microsoft.JET.OLEDB.4.0;Data Source=" &
strPath
.CursorLocation = adUseClient
.Open
End With

Jeg havde brug for at kalde en DB med flere tabeller og relationer. Derfor
var et SQL kald med div. Joins nødvendig. Som jeg opfatter det kan det ikke
lade sig gøre med Data Control? har jeg ret.

Nicolai

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-01 20:57

"nh" <nrh@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> lade sig gøre med Data Control? har jeg ret.

Du kan evt lave en query i din access database

mvh/Peter Lykkegaard