VB og Access 2002 (Office XP)
Fra : Jav Vennike // Dansk~

Dato : 21-11-01 09:42

Nogle der har erfaringer ??

Kan man stadig bruge DAO eller skal man over på ADO og i givet fald -
hvilken version ???

Jan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-11-01 21:41

"Jav Vennike // Dansk Miljø Data" <jv(remove this)@miljodata.dk> wrote in
message news:3bfb6983$0$25388$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nogle der har erfaringer ??
>
> Kan man stadig bruge DAO eller skal man over på ADO og i givet fald -
> hvilken version ???

Skift dog til ADO en gang for alle (2.6 må det være efterhånden)

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 22-11-01 00:38

Peter Lykkegaard skrev:
> Skift dog til ADO en gang for alle (2.6 må det være efterhånden)

Den nyeste tilgængelige må vel være 2.7, men det ser ud til at det
bestemt ikke er alt, som den virker sammen med.

Eksempelvis har jeg indtil videre opgivet den i forbindelse med en
Oracle-database...

-------
Tomas

Fra : Jav Vennike // Dansk~

Dato : 22-11-01 08:11

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> message news:3bfb6983$0$25388$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Skift dog til ADO en gang for alle (2.6 må det være efterhånden)

Jamen det ville jeg også gerne.

Men jeg har en uendelighed af mange småprogrammer, som jeg vedligeholder for
kunder.

Nogen har jeg overtaget fra min forgænger, som brugte DAO. Nogen har jeg
selv lavet i starten af min VB-tid, og der brugte jeg også DAO. Jeg er selv
gået over til ADO, men da jeg har en stor installeret base af programmer,
baseret på DAO, som det forventes at jeg kan "patche" med en ny EXE-fil og
IKKE med en ny installation, bliver jeg nødt til at finde mig i DAO lidt
endnu.

Så tilbage til spørgsmålet: DAO eller ADO til Access 2002 ????

Jan

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 22-11-01 09:40

"Jav Vennike // Dansk Miljø Data" <jv(remove this)@miljodata.dk> skrev i en
meddelelse news:3bfca4ef$0$25401$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

DAO 3.6 kan udmærket bruges med en Access 2000 base - og jeg giver dig helt
ret: Det er bøvlet at skifte til ADO, hvis man *er* i gang med DAO.

Men prøv med 3.6 - det kører fint.

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Jav Vennike // Dansk~

Dato : 22-11-01 10:41

"Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
helt
> ret: Det er bøvlet at skifte til ADO, hvis man *er* i gang med DAO.

ENDELIG en forstående sjæl mht DAO

Men sp gik nu godt nok på den nye Access 2002 (Office XP) og DAO

2000'eren ved jeg godt at jeg kan håndtere via DAO 3.6

Jan

(Som ikke selv kan se sit foregående indlæg - har Tele DK stadig News probs
??)