Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Vil Asus V7100 Geforce MX2 være godt til n~
Fra : Dalle

Dato : 21-11-01 08:28

Hej

Jeg er ved at skulle bygge mig en AMD XP 1800 med 512 mb ram osv... men er
nu kommet lidt i tvivl om mit nuværende grafikkort som er et Asus V7100
Geforce MX2.
Jeg er i tvivl om, det er godt nok til sådan en ny hurtig computer eller om
jeg virkelig også er nød til at købe et nyt grafikkort til omkring max
2500 - jeg må ærligt indrømme jeg helst vil spare de penge, men omvendt hvis
Geforce2 mx vil være en flaskehals for min nye computer - ja så ved jeg jo
ikke rigtigt.

Hvad ville i gøre ????

Mvh
Dan

Fra : Butch

Dato : 21-11-01 13:28

> Hvad ville i gøre ????

Hej
Hvad bruger du maskinen til?
Hvad forventer du af din nye maskine?
Hvis det er det originale V7100 så er det et udemærket grafikkort som
sagtens kan følge med i alle spil på markedet idag. Du skal dog ikke
forvente at kunne køre alle spil med flotteste grafik, højeste opløsning og
flest detaljer. Men i 1024/768 burde det sagtens kunne følge med.

/Butch

Fra : Dalle

Dato : 21-11-01 13:58

Jeg bruger maskinen til internet, spil osv..
Jeg bruger en ikke til de store grafiske præsentationer, men vil
selvfølgelig gerne have, at min spil ser ordentlige ud.
Men det vil sige, at det faktisk vil være udemærket at beholde det kort jeg
har og så spare de penge.

Fra : Michael Petersen

Dato : 21-11-01 14:15

"> Men det vil sige, at det faktisk vil være udemærket at beholde det kort
jeg
> har og så spare de penge.

Jeg ville mene at dit kort er udemærket indtil videre. Selvfølgelig kan det
altid blive bedre og hurtigere men hvis finanserne er lidt trængt så vent et
par måneder og spar op til et Geforce 3 ti500. (som sikker er faldet lidt i
pris til den tid)

Michael

Fra : nikolaj borg

Dato : 21-11-01 14:21

"Dalle" <dalvang@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> selvfølgelig gerne have, at min spil ser ordentlige ud.
> Men det vil sige, at det faktisk vil være udemærket at beholde det kort

Kortet vil nok ikke ligefrem holde dig tilbage, selvom et GF3 naturligvis
vil være vildere. Har du OC'et kortet? Jeg har et kort magentil, og det
kører klippestabilt på 210 Mhz uden ekstra køling. Med køleprofiler på RAM
og chip kan man sikkert få endnu mere gang i det.

/Nikolaj

Fra : Mogens

Dato : 21-11-01 14:31

On Wed, 21 Nov 2001 13:57:36 +0100, "Dalle" <dalvang@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>selvfølgelig gerne have, at min spil ser ordentlige ud.
>Men det vil sige, at det faktisk vil være udemærket at beholde det kort jeg

Ja, du kan sagtens klare bruge dit V7100 til spil på din nye PC.
Jeg har samme grafikkort i min T'bird 1400 og den kan nemt
trække selv de tungeste 3D spil i 1024x768 og med al grafik
slået til.

Mvh Mogens