Køle behov? Geforce3 TI500 m. BlueOrb ?
Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 21-11-01 01:23

Jeg har netop monteret mit nye "super" Hercules 3D Prophet III Titanium
500 grafikkort.
Det første jeg bemærker ved kortet, er at blæseren er en 'Orb' og dem
bryder jeg mig bestemt ikke om. De ser rigtig fede ud, men køleevnen og
støjniveauet harmonerer overhovedet ikke!

Da mit GF3 kort ikke har en temperaturføler, så kan jeg ikke se hvor
varmt kortet bliver, men er der nogen som kan sige mig om Blue Orben
virkeligt behøver at køre for fulde omdrejninger ved alm. Windows brug.
Kunne man ikke nedsætte spændingen på Orben ved alm. 2D eller udvikler
nVidiaGF3 TI500 GPUen ligeså meget varme når den IDLER som når den
FULDLOADER ?

» Björks 'Bachelorette' fra albummet 'Homogenic' «

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 25-11-01 13:13

"Rasmus A. Nielsen." <rasmus@bbservice.dk> wrote
> Kunne man ikke nedsætte spændingen på Orben ved alm. 2D eller udvikler
> nVidiaGF3 TI500 GPUen ligeså meget varme når den IDLER som når den
> FULDLOADER ?

Nu ved jeg ikke med GF3 TI500, men mit GF2 Pro som er oc'et, kører fint med
blæseren (blue orb) ved 5v. Den eneste måde du finder ud af det på er jo nok
ved at prøve, først med 7v måske.

Anders Lorentzen