Oprettelse af mobil number for feriegæster
Fra : Henrik Husted

Dato : 20-11-01 23:33

Hej gruppe.

Jeg kommer til DK på ferie om ikke så lang tid og min Siemens S40 skulle
ikke have nogle problemer med at virke på det danske net.
Men jeg vil meget gerne have et dansk taletidskort, at skulle betale roaming
er ikke en økonomisk mulighed (jeg bor i USA).
Hvad har jeg af muligheder?
Selvfølgelig kunne jeg købe en dansk telefon med abb., men jeg vil gerne
kunne benytte min egen telefon da den har alle nummerne indkodet. Jeg leder
altså efter det billigeste taletidskort (gætter jeg på).

Findes der en web side med info omkring oprettelse gebyr, pris på SIM kort,
minut pris etc etc på de danske udbydere?

TIA
.Henrik

Fra : Michael Jensen

Dato : 21-11-01 00:22

Det er da helt klart værd at overveje Orange Mayday, som også er et
forudbetalt taletidskort.

http://orangeprivat.dk/mobil/orangemayday/

Fra : David Holm

Dato : 21-11-01 07:46

Du kunne evt. overveje:
www.telmore.dk
www.clubblahblah.dk
www.tiscalimobile.dk

Alle er taletids firmaer med betaling via internet og tager ikke noget for
sim kort...

mvh

David

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 21-11-01 15:20

Hej

"David Holm" <wormie@alberg.FJERNMIG.dk> wrote:

>Du kunne evt. overveje:
>www.telmore.dk
>www.clubblahblah.dk
>www.tiscalimobile.dk
>
>Alle er taletids firmaer med betaling via internet og tager ikke noget for
>sim kort...

Vær opmærksom på at alle operatører kræver at du har fast bopæl her i
landet, også for at købe taletidskort !

Vel, lidt afhængig af hvor du køber det går de måske mere eller mindre
op i den regel, og ellers kan du jo altid få en bekendt til at købe det
i dennes navn !

--
M.v.h. Ole®

Fra : Claus Svanholm

Dato : 21-11-01 18:20

Når man køber et startsæt til VIC taletid bliver der hverken spurgt om det ene eller det andet. Men måske skal man registrere sig
med noget inde i pakken??

VH Claus

Fra : jonas lumby

Dato : 21-11-01 12:22

hejsa

Der er ingen tvivl om at telmore.dk er de billigste og mest professionelle

mvh
jonas

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-11-01 14:17

jonas lumby skrev:

>Der er ingen tvivl om at telmore.dk er de billigste og mest professionelle

De billigste må være ClubBlahBlah, men jeg vil give dig ret i, at
Telmore virker langt mere professionelle.

Spørgsmålet er om Henrik kommer til at ringe for 199,- som det koster
at oprette en Telmore-konto (man får for 199,- taletid). Hvis det ikke
er tilfældet er et taletidskort måske en løsning.

Ellers også en klar anbefaling af Telmore herfra.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia 8310 uden SIM-lås - inkl. forsendelse: 3'699,-
Se http://www.simlock.dk/link/8310/

Fra : stendrup

Dato : 21-11-01 19:57

"Henrik Husted" skrev d. 20-11-01 23:33 dette indlæg :
> [...]
kort,
> minut pris etc etc på de danske udbydere?

Håber for dig du har en speciel telefon for eller kan du ikke bruge den
i Danmark
i USA køre de på 1900 net og i Danmark 1800 net
så du kan ikke bruge din telefon hvis den ikke er en Triband telefon

Mvh
en der prøvede det selv sidste sommer

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Husted

Dato : 21-11-01 21:29

Tak for oplysningerne, jeg proever lige at kontakte selskaberne.

.Henrik

Fra : Fischer

Dato : 22-11-01 10:33

> Findes der en web side med info omkring oprettelse gebyr, pris på SIM
> kort, minut pris etc etc på de danske udbydere?

Telestyrelsen havde engang sådan en, men den er ikke blevet vedligeholdt.
www.telmore.dk er der en oversigt over div. abonnementer + taletidskort,
men den er lidt uoverskuelig.

De fleste selskaber (Sonofon, Orange, Telia, Tele2 m.fl) kræver at du
registrerer dig ved køb af taletidsnummer. Jeg ved ikke om det kan give
probelmer når du bor i USA.
TeleDanmark VicTid kan dog købes uden problemer, men er dyrt at bruge i
dagtimerne (5,00/min).
Hvis du fortrinsvis skal bruge telefonen aften/weekend (2,50/min) så synes
jeg at VicTid er ganske udmærket.

*Fischer