Andet multimedie
bentjuul 3670
Dual Screen ?
Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 20-11-01 20:50

Hejsa I NG´ en

Er der nogen der har prøvet at køre med 2 skærme over hver sit grafik-kort.
Køre p.t en gammel hund af en k6-2-300@375Mhz med Diamond viper v550 16Mb
AGP(1024x768-32Bit) + s3 virge 4 Mb PCI(640x480-24 Bit) som support skærm.
Nogen der har et par gode "tweaks" til sådanne opstillinger ?. Eller nogen
der kender til en god COMBO af grafik-kort, og nu ikke noget af det fabriks
nye/ ny lanceret "det-koster-kun-et-hul-i-jorden" hardware !
Leger med psp/ani shop-& eget web-site.

R ren newbie på dette felt så, ikke for store armbevægelser tak !

Hilsen

H;P

Fra : jopa

Dato : 20-11-01 21:03

"[KTN]FalkenDK" skrev bla...
> Er der nogen der har prøvet at køre med 2 skærme over hver sit
grafik-kort.

Tror egentlig dit ? hører hjemme i :news:dk.edb.hardware grafikkort hvor
du formentlig har større chancer for et svar

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 20-11-01 21:50

Ok kloge Åge !

Set dit reply til mange, hvor du henstiller til anden news.group !
Er det her ikke et grafik relateret ? eller er jeg bare en smule mere normal
?

H;P

Fra : Thomas

Dato : 20-11-01 22:04

"[KTN]FalkenDK" <hpaalling@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Set dit reply til mange, hvor du henstiller til anden news.group !
> Er det her ikke et grafik relateret ? eller er jeg bare en smule mere
normal

Dit spørgsmål er relateret til grafikkort, som der findes en specifik gruppe
for, derfor har du fået en henvisning dertil. Det er ikke noget at blive sur
over, tværtimod burde du blive glad, da du kan få bedre svar derovre.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : jopa

Dato : 20-11-01 22:17

"[KTN]FalkenDK" skrev bla..
> Er det her ikke et grafik relateret ? eller er jeg bare en smule mere
normal

Jo gu er det grafikrelateret det er mit tapet på væggen også, og ja det er
rigtigt du er ikke mere normal, når du ikke vil godtage 2 henvisninger til
at spørge i den rigtige gruppe.

Et godt link til dig www.usenet.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-01 21:13

Tue, 20 Nov 2001 20:49:46 +0100, skrev "[KTN]FalkenDK"
<hpaalling@hotmail.com>:

>Er der nogen der har prøvet at køre med 2 skærme over hver sit grafik-kort.

Det er ikke lige den rigtige gruppe, du har fundet.

Prøv at spørg i news:dk.edb.hardware.grafikkort, det er der du
(måske) finder svaret på dine spørgsmål.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Thomas

Dato : 20-11-01 21:46

> [...]
fabriks
> nye/ ny lanceret "det-koster-kun-et-hul-i-jorden" hardware !

Jeg overvejer selv at købe nyt grafikkort og ekstra skærm, men har tænkt på
ATI 8500 (hedder det vist), som ligger i den dyre ende. Hvordan er det at
arbejde med 2 skærme, er det lutter gode erfaringer eller er det også noget
skrammel ind i mellem?

Jeg forestiller mig en skærm til paletter og så en side til f.eks. layout i
InDesign. Hvordan bruger du det?

Fra : find clausen

Dato : 20-11-01 21:46

> Jeg overvejer selv at købe nyt grafikkort og ekstra skærm, men har tænkt på

Det er ET at sige til det, at køre med to skærme :
Det er STÆRKT vanedannende !
Jeg kører med et Matrox dualhead,
men det dur ikke til win2000,
idet 2000 laver begge skærme til en stor,
så alle dialogboxe kommer op i midten af de to skærme ...
Ellers er det bare helt fedt !

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Thomas

Dato : 20-11-01 21:57

"find clausen" <noreply@nospam.com> skrev i en meddelelse
> men det dur ikke til win2000,
> idet 2000 laver begge skærme til en stor,
> så alle dialogboxe kommer op i midten af de to skærme ...

Det gør ATI ikke ifølge deres specs for deres 8500 kort. Det sørger for at
putte dialogboksene på den ene eller den anden skærm.

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 21-11-01 00:44

"find clausen" <noreply@nospam.com> wrote in message

> [...]
> Jeg kører med et Matrox dualhead, men det dur ikke til win2000,
> idet 2000 laver begge skærme til en stor, så alle dialogboxe kommer

Æhm... Win2000 her og det virker perfekt! Prøv at hente den nyeste
Matrox QuickDesk eller kig under Multi-Display Controls efter en
afkrydset "Use CenterPOPUP".

Men det er ganske rigtigt meget vanedannende! :)

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 20-11-01 22:36

Min egen erfaring er kun positiv !. Det går det noget lettere at finde rundt
når man skal finde feks. en fil og man har stifinder liggende på support
skærmen (sekundær skærm !). Det er ren drag & drop !. Eller man vil se et
preview af et stykke grafik ( ok, det trækker min rig altså ikke så flot !)
Men hvilken grafik-kort man skal hugge sammen er oxo et ? fra min side !

Hilsen

H;P

Fra : Madsen

Dato : 20-11-01 22:45

"[KTN]FalkenDK" <hpaalling@hotmail.com> skrev:

> Men hvilken grafik-kort man skal hugge sammen er oxo et ? fra min side !

Hvad betyder 'oxo' ?

Madsen.

Fra : PunisherOlsen

Dato : 21-11-01 00:25

~slår op~ Ahhh, i følge Bogen For De Langhårede er det en afstumpet
sammentrækning af ordet "også"

Bogen tilføjer yderligere: "Brugt i flæng af den cola-drikkende og halvfede
2001 www generation.

Fra : Madsen

Dato : 21-11-01 00:41

"PunisherOlsen" <PunisherOlsen@Mail1.Stofanet.dk> skrev:

> ~slår op~ Ahhh, i følge Bogen For De Langhårede er det en afstumpet
> sammentrækning af ordet "også"

Nå'sårn.

Madsen.

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 21-11-01 00:56

"[KTN]FalkenDK" <hpaalling@hotmail.com> wrote in message
> Men hvilken grafik-kort man skal hugge sammen er oxo et ? fra min
> side !

Jeg går ud fra at du spørger hvilket grafikkort der kan anbefales?

Matrox Millenium G400 eller G450 DualHead. G550 er også en mulighed,
omend lidt dyrere og med en adaptor fra DVI til VGA... ikke en
voldsomt smart løsning, men det virker.

Der findes også GeForce2 MX baserede kort med TwinView, men disse er
mere gamer-kort. Jeg kender ikke til kortene personligt, så jeg vil
ikke give andet råd end at Matrox utvivlsomt leverer bedre billede.

Et Matrox G450 med 16MB DDR-RAM i bulkudgave koster iflg. edbpriser
765,- kroner og 944,- kroner med 32MB.

Daytona GeForce2 MX TwinView står til 549,- kroner med 32MB.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen