|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | SMITH & CO a/s ODENSE Fra : CB
 | 
 Dato :  20-11-01 13:45
 | 
 |  | Hej NG.
 
 Jeg syntes bare lige jeg ville vise jer min S.C.O. motor, nu da jeg
 alligevel havde den skilt ad, pga. af pakningskift. Det er virkelig noget
 der rykker.....36,5 cm3 og 0,8HK. Årgang 1954. Min oldefar købte den fra ny,
 men døde kort tid efter, så kørte min morfar lidt på den og nu har jeg så
 fået den. Jeg har desværre ikke billeder af stellet endnu, da det er til
 pulverlakering. Den blir desværre ikke original farver, da det var for dyrt,
 til mit budget.
 I kan se billedet af den adskilte motor i dk.binaer
 
 Mvh CB
 
 
 
 
 |  |  | 
  [KTN]FalkenDK (20-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [KTN]FalkenDK
 | 
 Dato :  20-11-01 16:08
 | 
 |  | 
 
            Den er da nuttet   ;-P. Husk lige at poste pics når den er færdig !
 Jeg vil ihverfald gerne se den nyrenomalet !
   Hilsen
    H;P
 ----------[KTNFalkenDk----------
     Rock & Rail  Rocket & Roll
 ------------------------------------
        hpaalling@hotmail.com
     http://falken.vikingdk.net             icq # 28655310
 -----------------------------------
    "BooggyMan"-how could U
            
             |  |  | 
  Thomas Buus Andersen (20-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen
 | 
 Dato :  20-11-01 19:21
 | 
 |  | 
 "CB" <chrborup@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
 news:ZbsK7.4705$8%.151165@news000.worldonline.dk...
 > Hej NG.
 >
 > Jeg syntes bare lige jeg ville vise jer min S.C.O. motor, nu da jeg
 > alligevel havde den skilt ad, pga. af pakningskift. Det er virkelig noget
 > der rykker.....36,5 cm3 og 0,8HK. Årgang 1954. Min oldefar købte den fra
 ny,
 > men døde kort tid efter, så kørte min morfar lidt på den og nu har jeg så
 > fået den. Jeg har desværre ikke billeder af stellet endnu, da det er til
 > pulverlakering. Den blir desværre ikke original farver, da det var for
 dyrt,
 > til mit budget.
 > I kan se billedet af den adskilte motor i dk.binaer
 
 En skam du ik har knasterne til at lave den i orginale farver når det er
 sådan en gammel sag ! Se lige om du ik kan ryste lidt penge op ad lommen
 på en eller anden !
 
 /Thomas
 >
 > Mvh CB
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Tommy Fer (21-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy Fer
 | 
 Dato :  21-11-01 11:53
 | 
 |  | > Mvh CB
 >
 
 Hej CB
 
 Har en magen til... tror jeg... dvs ud fra dine specs.. kan ikke se
 indlægget i dk.binaer.motor.. ?? den har slet ikke nogen fra idag...
 typisk..
 
 men kan fortælle at når plumben er taget går den meget fint :D
 
 Tager jeg meget fejl hvis vi snakker om en motor uden gearkasse, af nogen
 art? bare en tør kobling og intet andet?
 
 mvh Tommy Fer
 
 Glæder mig til at se resultatet!
 
 
 
 
 |  |  | 
  CB (22-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : CB
 | 
 Dato :  22-11-01 17:41
 | 
 |  | Hej Tommy.
 
 Jeg tror den er god nok. Der er ingen gearkasse, altså kun et gear og bare
 en tørkobling. Jeg har lige smidt et billede af motoren samlet, ind i
 dk.binaer, hvis det skulle have interesse. Det er næsten synd at tage
 plomben på sådan en gammel fætter, syntes du ikke? Hvor hurtigt går din,
 efter du har taget plomben?
 
 Vh CB
 
 
 
 
 
 "Tommy Fer" <fer@cool.NOSPAm-at-all.dk> skrev i en meddelelse
 news:9tg107$1bqt$1@news.cybercity.dk...
 > > Mvh CB
 > >
 >
 > Hej CB
 >
 > Har en magen til... tror jeg... dvs ud fra dine specs.. kan ikke se
 > indlægget i dk.binaer.motor.. ?? den har slet ikke nogen fra idag...
 > typisk..
 >
 > men kan fortælle at når plumben er taget går den meget fint :D
 >
 > Tager jeg meget fejl hvis vi snakker om en motor uden gearkasse, af nogen
 > art? bare en tør kobling og intet andet?
 >
 > mvh Tommy Fer
 >
 > Glæder mig til at se resultatet!
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Tommy Fer (23-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy Fer
 | 
 Dato :  23-11-01 00:58
 | 
 |  | 
 "CB" <chrborup@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
 news:8Q9L7.468$TN1.41620@news000.worldonline.dk...
 > Hej Tommy.
 >
 > Jeg tror den er god nok. Der er ingen gearkasse, altså kun et gear og bare
 > en tørkobling. Jeg har lige smidt et billede af motoren samlet, ind i
 > dk.binaer, hvis det skulle have interesse. Det er næsten synd at tage
 > plomben på sådan en gammel fætter, syntes du ikke? Hvor hurtigt går din,
 > efter du har taget plomben?
 >
 > Vh CB
 Hej CB
 Den render 40 til 45 stykker. Men den lyder også til at kunne trænge til en
 overhaliong snart. Jeg skal havde gjort mine studier færdig, så tror jeg den
 får en tur.
 kigger lige i binaer    mvh Tommy Fer
 Suzuki GSXR250
 SCO Pixie ?? (kan det passe?)
            
             |  |  | 
    Brian aka Hekto (23-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian aka Hekto
 | 
 Dato :  23-11-01 15:15
 | 
 |  | 
 
            Nej ikke Pixie; men 'Popular'
 Forløberen for en Puch Maxi, og før mælkekasser blev af plastik. Sås ofte
 med en sildekasse (af træ) ell. lign. bagpå!
 Kørte i en million år, på en liter benzin, og uden anden reparation end et
 spark i ny og næ.
 Skulle hjælpes igang med pedalerne, og også lidt op af bakkerne.
 Blev moderniseret lidt, omkring '75, hvor den fik en mere moderne tank, og
 kunne fås i orange og blå.
 Desværre var malingen af stellet noget der ville have været af bedre
 kvalitet, hvis det var lavet i Kina!
 Popular kunne kun fås med 38cc, det var kun de 'store' modeller der kunne
 fås med 50cc.
 Jeg har faktisk også sådan en motor liggende et eller andet sted. Den var
 med tøkobling, og resten af transmissionen 'levede' af 2-taktsolie.
 Det store udviklingsarbejde, med netop denne model, var sket efter det senre
 nok så kendte KISS-princip!  Keep It Simple, Stupid!
 /Brian
 "Tommy Fer" <fer@cool.NOSPAm-at-all.dk> wrote in message
 news:9tk3ct$1st5$1@news.cybercity.dk...
 >
 > "CB" <chrborup@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
 > news:8Q9L7.468$TN1.41620@news000.worldonline.dk...
 > > Hej Tommy.
 > >
 > > Jeg tror den er god nok. Der er ingen gearkasse, altså kun et gear og
 bare
 > > en tørkobling. Jeg har lige smidt et billede af motoren samlet, ind i
 > > dk.binaer, hvis det skulle have interesse. Det er næsten synd at tage
 > > plomben på sådan en gammel fætter, syntes du ikke? Hvor hurtigt går din,
 > > efter du har taget plomben?
 > >
 > > Vh CB
 >
 > Hej CB
 >
 > Den render 40 til 45 stykker. Men den lyder også til at kunne trænge til
 en
 > overhaliong snart. Jeg skal havde gjort mine studier færdig, så tror jeg
 den
 > får en tur.
 >
 > kigger lige i binaer    >
 > mvh Tommy Fer
 > Suzuki GSXR250
 > SCO Pixie ?? (kan det passe?)
 >
 >
 >
            
             |  |  | 
     CB (23-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : CB
 | 
 Dato :  23-11-01 16:41
 | 
 |  | Hej Brian.
 
 Jeg kan se det ser ud til, du har tjeck på det med S.C.O. Jeg syntes bare
 der er et par ting jeg ikke kan genkende. F.eks. skriver du at motoren på
 den lille model var på 38cc. På min motor sidder der en lille plade hvor der
 står motor nr. og andre oplysninger, og der står der altså 36,5cc og 0,8HK.
 Der sad også to gamle slags forskellige klistermærker. Et på hver side af
 tanken, hvor der stod "Meteor" og så var der et billede af en komet. Det
 andet klistermærke, er jeg NÆSTEN sikker på er et originalt mærke. Det
 sidder midt på tanken og der står "Universal" bare med tekst. Jeg troede
 egentlig det var navnet på modellen??? Nu er jeg ikke lige den årgang der
 har mest tjek på de gamle maskiner, så alt er relativt.
 
 Vh CB
 
 
 
 "Brian aka Hekto" <bs@hekto.dk> skrev i en meddelelse
 news:3bfe59fb$0$10677$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
 > Nej ikke Pixie; men 'Popular'
 >
 > Forløberen for en Puch Maxi, og før mælkekasser blev af plastik. Sås ofte
 > med en sildekasse (af træ) ell. lign. bagpå!
 >
 > Kørte i en million år, på en liter benzin, og uden anden reparation end et
 > spark i ny og næ.
 > Skulle hjælpes igang med pedalerne, og også lidt op af bakkerne.
 > Blev moderniseret lidt, omkring '75, hvor den fik en mere moderne tank, og
 > kunne fås i orange og blå.
 > Desværre var malingen af stellet noget der ville have været af bedre
 > kvalitet, hvis det var lavet i Kina!
 > Popular kunne kun fås med 38cc, det var kun de 'store' modeller der kunne
 > fås med 50cc.
 >
 > Jeg har faktisk også sådan en motor liggende et eller andet sted. Den var
 > med tøkobling, og resten af transmissionen 'levede' af 2-taktsolie.
 > Det store udviklingsarbejde, med netop denne model, var sket efter det
 senre
 > nok så kendte KISS-princip!  Keep It Simple, Stupid!
 >
 > /Brian
 >
 
 
 
 
 
 |  |  | 
      Brian aka Hekto (25-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian aka Hekto
 | 
 Dato :  25-11-01 20:13
 | 
 |  | Hej!
 
 Som jeg husker det, var popular'en grå, med en 'dråbeformet' tank, og en
 lille trekantet værktøjskasse, bag tanjen, under sadlen. Den var ikke
 affjedret bagtil. På et tidspunkt dukkede der en billigere (!!!) model op,
 med en underlig flad tank, men stort set magen til.
 Jeg havde selv et af de orange, ny-modens, uhyrer, med den lille motor, som
 jeg godt nok mener var 38cc; men det kan da godt være at det var 36,5.
 Den var ikke rigtigt plomberet, så jeg borede hullet i cylinderen op til
 same diameter som kaburatoren. Indsugningsporten var i virkeligheden bare
 hullet i studsen, der fortsatte!
 Den gik vel omkring 45,
 
 /Brian
 "CB" <chrborup@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
 news:G1uL7.3128$TN1.218316@news000.worldonline.dk...
 > Hej Brian.
 >
 > Jeg kan se det ser ud til, du har tjeck på det med S.C.O. Jeg syntes bare
 > der er et par ting jeg ikke kan genkende. F.eks. skriver du at motoren på
 > den lille model var på 38cc. På min motor sidder der en lille plade hvor
 der
 > står motor nr. og andre oplysninger, og der står der altså 36,5cc og
 0,8HK.
 > Der sad også to gamle slags forskellige klistermærker. Et på hver side af
 > tanken, hvor der stod "Meteor" og så var der et billede af en komet. Det
 > andet klistermærke, er jeg NÆSTEN sikker på er et originalt mærke. Det
 > sidder midt på tanken og der står "Universal" bare med tekst. Jeg troede
 > egentlig det var navnet på modellen??? Nu er jeg ikke lige den årgang der
 > har mest tjek på de gamle maskiner, så alt er relativt.
 >
 > Vh CB
 >
 >
 >
 > "Brian aka Hekto" <bs@hekto.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3bfe59fb$0$10677$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
 > > Nej ikke Pixie; men 'Popular'
 > >
 > > Forløberen for en Puch Maxi, og før mælkekasser blev af plastik. Sås
 ofte
 > > med en sildekasse (af træ) ell. lign. bagpå!
 > >
 > > Kørte i en million år, på en liter benzin, og uden anden reparation end
 et
 > > spark i ny og næ.
 > > Skulle hjælpes igang med pedalerne, og også lidt op af bakkerne.
 > > Blev moderniseret lidt, omkring '75, hvor den fik en mere moderne tank,
 og
 > > kunne fås i orange og blå.
 > > Desværre var malingen af stellet noget der ville have været af bedre
 > > kvalitet, hvis det var lavet i Kina!
 > > Popular kunne kun fås med 38cc, det var kun de 'store' modeller der
 kunne
 > > fås med 50cc.
 > >
 > > Jeg har faktisk også sådan en motor liggende et eller andet sted. Den
 var
 > > med tøkobling, og resten af transmissionen 'levede' af 2-taktsolie.
 > > Det store udviklingsarbejde, med netop denne model, var sket efter det
 > senre
 > > nok så kendte KISS-princip!  Keep It Simple, Stupid!
 > >
 > > /Brian
 > >
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Per Pedersen (23-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Pedersen
 | 
 Dato :  23-11-01 21:51
 | 
 |  | 
 "Tommy Fer" <fer@cool.NOSPAm-at-all.dk> wrote in message
 news:9tg107$1bqt$1@news.cybercity.dk...
 > > Mvh CB
 > >
 >
 > Hej CB
 >
 > Har en magen til... tror jeg... dvs ud fra dine specs.. kan ikke se
 > indlægget i dk.binaer.motor.. ?? den har slet ikke nogen fra idag...
 > typisk..
 >
 > men kan fortælle at når plumben er taget går den meget fint :D
 >
 > Tager jeg meget fejl hvis vi snakker om en motor uden gearkasse, af nogen
 > art? bare en tør kobling og intet andet?
 >
 > mvh Tommy Fer
 >
 > Glæder mig til at se resultatet!
 Jeg har haft en magen til endda i orginal stand!!Det var en jeg fik gennem
 min far af en ældre mand. Jeg var kun 12 år dengang og måtte derfor se mig
 henstillet til at køre rundt på min fars industrigrund. Jeg havde på det
 tidspunkt haft en Velo Solex til samme inddustrigrundsrace og var vildt glad
 for at få en baghjulstrækker. Min lillebror fik Velo´en og jeg havde så
 S.C.O´en.Men det er ikke sjovt at køre rundt på den når den ikke rigtigt
 ville bestille noget. Det er immervæk kun 36.5 ccm. Jeg ville så tune den
 men det sagde farmand nej til. Så fik jeg en anden SCO som stelmæssigt var
 noget mindre en Popular´en men med samme type motor. Men den motor fik jeg
 så frie hænder med. At der samtidig var en Radexi-tank på gjorde kun
 forvirringen større, så jeg ved ikke hav d modellen kunne have været for en
 fisk. Den høvlede jeg så rundt på og udviklede dengang en speedway-stil med
 et par gode spande vand på græsset omkring et skur. Den lille SCO kunne godt
 men min lillebror kunne ikke rigtig finde en god stil på Velo´en  .
 Nå, men min fars transportknallert, en østrigsk Bonnie Automatic Luxus, var
 blevet lidt vag og han inddragede SCO Popularen. Han havde vel kørt på den i
 2-3 uger hvor jeg fandt min far, som havde forbudt mig at tune SCO´en, i
 færd med at fjerne plomb og bore indsugningsstuds og karburator op!! Og tro
 det eller lad være....Det er 11 år siden at han modificerede motoren på
 den...og den kører stadig den dag i dag!!!!!!!!! Og den er blevet brugt HVER
 dag til og fra arbejde!! Hvor mange af de moderne plastikknallerter kan
 præstere det??
 Med Venlig Hilsen
 Per Pedersen...som lige gik i nostalgi-mode....
            
             |  |  | 
   RpR (23-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : RpR
 | 
 Dato :  23-11-01 23:43
 | 
 |  | 
 
            > Og tro
 > det eller lad være....Det er 11 år siden at han modificerede motoren på
 > den...og den kører stadig den dag i dag!!!!!!!!! Og den er blevet brugt
 HVER
 > dag til og fra arbejde!! Hvor mange af de moderne plastikknallerter kan
 > præstere det??
 Hvad er så ydelsen på den? Afhænger jo meget af hvor længe den holder i
 motoren.
 Og hvor mange km har den kørt? Har da set scootere der har rundet 40000km
 uden særlig meget vedligeholdelse, og de kører da endnu.
 --
 - RpR
 Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
 ICQ: 19284098
 "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
 --
            
             |  |  | 
  kallehalle (26-04-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : kallehalle
 | 
 Dato :  26-04-03 18:59
 | 
 |  | 
 - Hvor har du fået fat i reservedelen til den?
 Jeg tror nok jeg har en magen til, men for mig virker der usandsynligt
 svært at støve stmperne op.
 Med venlig hilsen
 Kallehalle
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
 |  |