Reverse engineering
Fra : Søren Mogensen

Dato : 20-11-01 13:24

Hej Gruppe,

Er der nogen som kender et værktøj (evt. freeware), som kan lave et
klassediagram (evt. noget UML) ud fra en række klasser eller ud fra en
package?

Mvh.
Søren

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-11-01 13:49

JAD kan decompile det.
(http://www.meurrens.org/ip-Links/java/codeEngineering/jad15.html)

F.eks. TogetherJ kan tegne UML ud fra Java source. Måske også fra class
filer, det ved jeg ikke.
(http://www.togethersoft.com/)

-dennis

Fra : David Lamhauge

Dato : 20-11-01 15:15

prøv BlueJ på www.bluej.org . Findes til både windoze og linux.

--
Venligst

David Lamhauge

Fra : Bornholmeren

Dato : 23-11-01 16:17

"Søren Mogensen" <smm@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen som kender et værktøj (evt. freeware), som kan lave et
> klassediagram (evt. noget UML) ud fra en række klasser eller ud fra en

JVision kan ihvertfald det modsatte, altså lave klasser udfra diagrammer.

Men er det vildt svært at lave klassediagrammet i Visio selv?
Okay, selvfølgelig kan du jo have mange metoder og attributter, men man
behøver nødvendigvis ikke medtage mere end højest nødvendigt, udeladelse af
simple metoder som get/set kan selvfølgelig varmt anbefales, da de oftest
ikke har en særlig betydning.

Mvh
PMN

Fra : Max

Dato : 13-12-01 15:05

In article <MTtL7.3122$TN1.216848@news000.worldonline.dk>, holm@mail.dk
says...

> "Søren Mogensen" <smm@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> JVision kan ihvertfald det modsatte, altså lave klasser udfra diagrammer.

Together kan. www.togethersoft.com, hop ind på community siden for at få
fat i en gratis licens og forbered dig på et større download.

Together kan alt mht. klasse/sekvens/state diagammer og meget mere, men
det er en tung bamse at danse med, så en rimelig kraftig maskine
anbefales. Desuden kan det underlige license client-server system give
problemer med din firewall. Her virkede det ikke med Sygate Personal
Firewall, men ZoneAlarm derimod fungerer fint.

--
Max

Fra : Filip Larsen

Dato : 13-12-01 16:27

Hov, en eller anden spurgte for et stykke tid siden:

> Er der nogen som kender et værktøj (evt. freeware), som kan lave et
> klassediagram (evt. noget UML) ud fra en række klasser eller ud fra en
> package?

ArgoUML (http://argouml.tigris.org/) ser ud til at kunne køre både frem og
tilbage mellem kode og diagrammer. Jeg har i hvert haft rimelig succes med
lave diagrammer baseret på eksisterende kode, men generelt skal man nok
indstille sig på den stadig er lidt ustabil og har manglende features (ok,
jeg beder også om problemer fordi jeg kører med beta versionen).

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>