billede skal deles op (lidt li'som
Fra : Appendix123

Dato : 20-11-01 11:29

Hej!

Jeg er ved at lave et web-site, hvor et billede skal deles op (lidt li'som
en lagkage) i flere dele.
Hver del skal være et menupunkt = link

Hvordan gør jeg det!

Jeg bruger FP 98

Hilsen
Carsten

--
/appendix123
appendix123@hotmail.com

Fra : DL

Dato : 20-11-01 16:12

Hej Carsten
Hvis jeg har fostået dig ret, så har jeg følgende tip:

Vælg i menubar at vise "Image toolbar". Klik dernæst på det billede der skal
deles op. Klik dernæst på det værktøj i "Image toolbar", hvis form du ønsker
fx firkanten, cirklen eller polygonen (sidstnævnte kan bruges til at tegne
rundt om en figur der hverken er firkantet eller cirkel - dette gøres ved at
lave små klik mens du flytter musen efter den tegning, du ønsker at
"indramme". Aflsut med dobbeltklik). Nu kan du på din tegning tegne et felt,
som du ønsker et bestemt link på. Når du har tegnet/indrammet figuren færdig
og slipper din mus vil du straks blive bedt om at indtaste et hyperlink.
Dette kan gøres med det samme eller du kan vende tilbage til det på et
senere tidspunkt ved at dobbeltklikke på figuren på tegningen.

Håber det kunne hjælpe?!

MVH/DL

Fra : Camilla Scharff

Dato : 20-11-01 21:26

"Appendix123" <appendix123@hotmail.com> skrev..
> Jeg er ved at lave et web-site, hvor et billede skal deles op (lidt li'som
> [...]

Hej Carsten

Du kan enten benytte såkaldte hot-spots til at lave linksene med - som
beskrevet i en anden mail - eller du kan "slice" billedet i flere dele i et
billedbehandlingsprogram, og lave hver del som en "knap"...

Mvh. Camilla