Ragtime er nu gratis
Fra : Thorfinn

Dato : 20-11-01 11:04

Ragtime - en blanding af dtp og kontorpakke - er nu frigivet til
private.
Ragtime er en lidt mere dtp agtig tekstbehandling med
tabellefunktioner, der minder mere om et regneark. Ragtime har i
forhold til andre kontor pakker en lidt speciel brugerflade. Ragtime
er født på Mac, men der findes også PeZe udgaver. Ragtime kan
importere Mindstbløds Ord og Udmærker dokumenter.

Programmet kan hentes gratis fra http://www.ragtime.de lige så snart
deres server kan klare stormen.

Jeg har desværre ikke nogen erfaringer med programmet men vil gerne
teste den, lige så snart jeg har de 70 MB på Rubilines harddisk.

hilsen
Sebastian

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-11-01 13:48

Hej Sebastian

Det er da noget af en nyhed! - Men svj. kan se, er det kun den tyske
version, der er frigivet endnu. Der gik også en del tid, før den sidste
engelske 'RagTime Private 3.2' blev frigivet.

Jeg har selv flere versioner af RT, og det er et fremragende godt
program! - Jeg vil kategorisere det som hørende blandt de absolut 2
bedste programmer til både tekst og layout. Og har man først vænnet sig
til den, ja, så vil man ikke spilde tid på fx. at bruge hverken Word,
AppleWorks/ClarisWorks eller evt. WordPerfect

En af de rigtig store fordele ved RT er, at den er 100% XTND
compatibelt, og at de bruger samme format på både PC og Mac versionen,
så der bliver overhovedet ingen 'oversættelsesproblemer', hvis begge
parter bruger RT. Og med XTND og/eller MacLinkPlus er den lige så
kompatibelt som et native program. Selv tabeller og skemaer oversættes
faktisk så korrekt, så man ikke kan se forskel, hvis man fx. oversætter
fra RT med tabeller til MSWD 98 eller nyere.

Så selv om det kun vil være den tyske ver., så hent den og brug den, -
du vil ikke fortryde det. - men hold op, hvor er der belastning på lige
nu!(-

mvh. Erik Richard

Thorfinn wrote:

> [...]
>
> Jeg har desværre ikke nogen erfaringer med programmet men vil gerne
> teste den, lige så snart jeg har de 70 MB på Rubilines harddisk.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thorfinn

Dato : 21-11-01 12:27

Erik Richard ?iso-8859-1?Q?S?ensen? <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote
:

> Hej Sebastian
>
> Det er da noget af en nyhed! - Men svj. kan se, er det kun den tyske
> version, der er frigivet endnu.

Nu svarer Ragtimes tyske server (http://www.ragtime.de).
Ragtime fås også på engelsk, fransk, hollandsk og italiensk. På deres
engelske hjemmeside http://www.ragtime-online.com er gratis -
privatversionen dog ikke omtalt (endnu ?).

På den tyske side kan man læse at gratis privat versionen ikke
indeholder stavekontrol og et pop up vindue hver gang du starter
programmet, der minder dig om at du arbejder med privatudgaven og ikke
med kommerciell software.

hilsen
Sebastian

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-11-01 15:22

Hej Sebastian

Thorfinn wrote:

> [...]
> engelske hjemmeside http://www.ragtime-online.com er gratis -
> privatversionen dog ikke omtalt (endnu ?).

Ja, jeg har også hentet den til både Mac og PC, men jeg har endnu ikke
haft tid til at installere den.

I forvejen kører jeg på min ene arbejdsmaskine med den nyeste demo af
5.5.2EN, og det er altså en ren 'lise' at arbejde med. Desværre er den jo
rimelig dyr at købe, så jeg nøjes med den 'gamle' 5.01+EN til nogle
bestemte opgaver.

Jeg har sendt en forespørgsel til B&E om, hvornår den engelske version
kommer i 'Private' version, så jeg skal nok lade det gå videre, når jeg
får svar derfra.

> [...]
> indeholder stavekontrol og et pop up vindue hver gang du starter
> programmet, der minder dig om at du arbejder med privatudgaven og ikke

- Så er det som med version 3.2Privat/Private.

mvh. Erik Richard