Tabelforvirring
Fra : Kurt Lund

Dato : 20-11-01 10:59

Det kan være lidt svært for mig at holde styr på
alle atributter til alle tags, men nu er det da helt galt.
Jeg sidder og læser i HTML 4 leksikon fra IDG, at:

"COLS=antal
Definerer antallet af kolonner i tabellen. Hvis denne
attribut anvendes, kan browseren hurtigere behandle
tabellen, specielt hvis den er stor."

Det efterprøver jeg så, validerer på w3c og - stor er
min overraskelse - da validatoren siger at det ikke
dutter.
Ind at kigge på specifikationerne samme sted.
Cols som attribut til table er der ikke?!
Hvis det er en fejl i HTML 4 leksikon, hvordan i alverden
er den så kommet ind? Fra den blå luft, eller er det mig
der er tosset?

Er der nogen der har en god forklaring?

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 20-11-01 11:44

> Det efterprøver jeg så, validerer på w3c og - stor er
> min overraskelse - da validatoren siger at det ikke
> dutter.
Der kan være forskel på om du anvender HTML 4.01 Transitional
eller HTML 4.01 Strict. Jeg kan ikke på stående fod huske hvordan
de to versioner har det med COLS, men det er der sikker nogen der
lige ved...

Lars Klingenberg
[lklingenberg@lknet.dk]

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-11-01 12:05

"Lars Klingenberg" <lklingenberg@lknet.dk> skrev:

> [...]
> eller HTML 4.01 Strict. Jeg kan ikke på stående fod huske hvordan
> de to versioner har det med COLS, men det er der sikker nogen der

Jep. Der kan være forskel. Derfor validerede jeg efter begge, men
det gav ingen forskel.

--
Kurt Lund

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 20-11-01 13:43

> Jep. Der kan være forskel. Derfor validerede jeg efter begge, men
> det gav ingen forskel.
Hm, jeg har været inde på w3c's netsted og der er COLS ikke med i
listen over attributter:
http://www.w3.org/TR/html4/index/attributes.html