FireWire brænder virker ikke
Fra : MacMan

Dato : 20-11-01 02:13

Hej,

Jeg har netop modtaget min One-Tech 24x FireWire brænder, men den funker
ikke.
Min computer (PowerBook Pismo) genkender den overhovedet ikke.
På andre maskiner kan man i Apple System Profiler se FireWire under 2.
faneblad, men det er der bare ikke på min:
http://www.musehullet.dk/appleSystemProfiler.gif

Er mine FireWire porte defekte? Jeg har aldrig brugt dem før så jeg ved ikke
om de i så fald nogensinde har virket.

Det er totalt øv. Jeg har ikke råd til at få den repareret hvis bundkortet
skal skiftes og jeg kan endnu mindre undvære den i en måneds tid hvis den
skal sendes til Holland (hvorfor kan OfficeLine dog ikke klare den slags?,
det kunne de før i tiden).

- Morten, der efterhånden ikke giver meget for Apples kvalitet og service
:-/

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-11-01 02:43

In article <B81F6CA1.F952%nospam@nospam.com>,
MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> [...]
> På andre maskiner kan man i Apple System Profiler se FireWire under 2.
> faneblad, men det er der bare ikke på min:

Er dine FireWire udvidelser slået fra?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : MacMan

Dato : 20-11-01 11:47

I brevet "newsspam3-22DA6F.02430720112001@news.sunsite.dk" skrev Martin
Edlich (newsspam3@mail.edlich.dk) den 20/11/01 2:43:

> Er dine FireWire udvidelser slået fra?

Hov, var de krævet for at se man har FW installeret? He he...
Yipee, tusind tak for hjælpen, nu funker det

Men nu har jeg et nyt problem i stedet:
Da jeg købte drevet sagde MacXpres at drevet var understøttet af Disc Burner
i Mac OS X.
Det har jeg endnu ikke prøvet, men det er i hvert fald ikke understøttet af
Disc Burner i Mac OS 9.21.
Er der forskel på hvilke drev der er uderstøttet af Disc Burner i de forsk.
udgaver af Mac OS?

Mvh.
Morten

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-11-01 16:16

In article <B81FF31E.F968%nospam@nospam.com>,

> Hov, var de krævet for at se man har FW installeret? He he...
> Yipee, tusind tak for hjælpen, nu funker det

Så er du altså glad for Apples kvalitet og service alligevel?

> [...]
> Disc Burner i Mac OS 9.21.
> Er der forskel på hvilke drev der er uderstøttet af Disc Burner i de forsk.

Har du læst de der tekstfiler der følger med?

Eller sagt på en anden måde: Aner det ikke.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-11-01 16:36

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> Hov, var de krævet for at se man har FW installeret? He he...
> Yipee, tusind tak for hjælpen, nu funker det

det er lige somnå man bander over støvsugeren der ikke virker for 10
minutter senere at opdage at stikket ikke var sat i

> [...]
> i Mac OS X.
> Det har jeg endnu ikke prøvet, men det er i hvert fald ikke understøttet af

Prøv at installere Authering Support 1.13 - hvis du kører med dansk
system er du nød til at trække filerne ud af installationsarkivet med
TomeViewer

> Er der forskel på hvilke drev der er uderstøttet af Disc Burner i de forsk.
> udgaver af Mac OS?

Ja, det afhænger af hvilken version af Authering Support der er
installeret.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : MacMan

Dato : 20-11-01 18:09

I brevet "1f36j8k.nqc5tr1rcuwezN%spam@reippuert.dk" skrev Morten Reippuert
Knudsen (spam@reippuert.dk) den 20/11/01 16:35:

> [...]
> TomeViewer

> Ja, det afhænger af hvilken version af Authering Support der er

Jeg har installeret 1.1.4 iflg. Vis info på udvidelsen "Authoring Support".
Hmm... nå, men så kunne det jo være at man skulle se at få opgraderet til X
for jeg er sørme ked af at undvære Disc Burner, så kan jeg jo ikke blære mig
med det :)

Er der nogen der ved om man er nødt til at have købt Toast 5 for at kunne
bruge Toast 5 Preview 2 til Mac OS X som man kan hente gratis? Så behøver
jeg ikke købe både X og Toast på samme tid, hvilket vil være ret fedt nu
hvor vi nærmer os jul :)

- Morten

Fra : macsteen

Dato : 20-11-01 18:39

in article B8204CA4.FE97%nospam@nospam.com, MacMan at nospam@nospam.com
wrote on 20.11.2001 18:08:

> [...]
> jeg ikke købe både X og Toast på samme tid, hvilket vil være ret fedt nu

Du skal have et Toast 5 serienummer for at kunne downloade PR2.
Afhængigt af hvilken mekanisme der sidder i dit drev er det ikke helt
umuligt at du kan få Disc Burner til at virke alligevel.
Prøv at studere emnet på http://www.xlr8yourmac.com

Fra : MacMan

Dato : 20-11-01 20:34

I brevet "B82053BC.D375%macsteen@remove.yahoo.com" skrev macsteen
(macsteen@remove.yahoo.com) den 20/11/01 18:38:

> Du skal have et Toast 5 serienummer for at kunne downloade PR2.

Jeg har ellers downloadet den, men den kræver jo nok et nummer hvis jeg
prøver at installerede den :)

> Afhængigt af hvilken mekanisme der sidder i dit drev er det ikke helt
> umuligt at du kan få Disc Burner til at virke alligevel.
> Prøv at studere emnet på http://www.xlr8yourmac.com

Tak for forslaget, jeg prøvede at rette i filen "LiteOnCDR" med ResEdit og
Forker som de foreslår
(http://forums.xlr8yourmac.com/action.lasso?-database=faq.fp3&-layout=FaqLis
t&-response=answer.faq.lasso&-recordID=33745&-search)
og det får også Disc Burner til at kendes ved den.
Desværre går brændingen ikke så godt; den brænder fint, siger "Track
closing", men under "Session closing" sker der ingenting, den står bare og
kører og kører og kører så eneste løsning er at dræbe programmet - og CD'en
er ubrugelig.
Det skulle ellers kunne lade sig gøre iflg. en på sitet.

Er der nogen der har erfaringer med Lite-On LTR-24102B mekanismen?

- Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-11-01 22:52

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> Er der nogen der har erfaringer med Lite-On LTR-24102B mekanismen?

ikke med 24/10/40, men jeg har en 16/10/40 som virker fint under 9.21 +
AS v1.13 samt 10.1 - det er nok blot et spørgsmål om tid før Apple
understøtter din.