2d kvalitet mere sløret med GeForce 3 ti-2~
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 20-11-01 00:24

Hej

Jeg har netop modtaget mit Palit Microsystems GeForce 3 ti-200 kort. Til min
store undren er 2d-kvaliteten ved 1600x1200 dårligere med mit nye
grafikkort. Kan dette virkelig passe? Synes eller jeg har læst et eller
andet sted, at dette kort skulle have ganske fornuftig 2d-kvalitet. Og i det
mindste da bedre end mit gamle Riva-kort.

*Min skærm er en Samsung SyncMaster 959NF
*Kører med de nyeste Nvidia-drivere

1. Kan software/indstillinger løse dette problem?
2. Kan jeg indstille noget på selve særmen, der vil løse mit problem? Har
prøvet at lege med noget "purity", "clear Moire", "Linearity" og "Focus",
men synes ikke dette har afhjulpet problemet.

Håber på positive svar, da jeg må erkende, at jeg er en kende skuffet atm.

/Jeppe

Fra : Martin Bangsø

Dato : 20-11-01 13:58

On Tue, 20 Nov 2001 00:23:49 +0100, Jeppe Vesterbæk wrote:

> Jeg har netop modtaget mit Palit Microsystems GeForce 3 ti-200 kort. Til min
> store undren er 2d-kvaliteten ved 1600x1200 dårligere med mit nye
> grafikkort. Kan dette virkelig passe? Synes eller jeg har læst et eller

Nu er du sikker på at du kører den samme refresh rate med dit nyt kort
som du gjorde med det gamle?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 20-11-01 14:58

> Nu er du sikker på at du kører den samme refresh rate med dit nyt kort
> som du gjorde med det gamle?

Med det gamle kort kørte jeg med 1600x1200@75 Hz ... På mit nye er der ingen
forskel på billedkvaliteten ved 1600x1200@75 og 1600x1200@85.

Jeg tror konsekvensen bliver, at jeg sender det tilbage og får fat på et
Radeon 8500, der efter sigende skulle have bedre 2d-kvalitet.

/Jeppe

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 21-11-01 01:17

"Jeppe Vesterbæk" <jhv38731@but.auc.dk> skrev:

> Til min store undren er 2d-kvaliteten ved 1600x1200
> dårligere med mit nye grafikkort.

Mit Hercules GeForce III Ti500 er sgu heller ikke noget at råbe hurra
for. Allerede ved 1152*864 går det galt.

> Kan dette virkelig passe?

Tilsyneladende ja - tror jeg smider mit gode gamle Radeon kort i igen.

» Björks 'Bachelorette' fra albummet 'Homogenic' «

Fra : SharkanDK

Dato : 26-11-01 22:43

> [...]
det
> mindste da bedre end mit gamle Riva-kort.

Jeg har også et Geforce 3 ti200 fra Asus.

Jeg har lige købt den 19" Monitor som Aldi har på tilbud, og synes den er
noget sløret ved 1280x1024 i 85 hz, men jeg er i tvivl om det er
grafikkortet eller skærmen. Jeg har ikke kørt 1280x1024 på den gamle. Nogen
der har oplevet noget lignende ?

Fra : TBC

Dato : 27-11-01 00:57

"Jeppe Vesterbæk" <jhv38731@but.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøvet at lege med noget "purity", "clear Moire", "Linearity" og "Focus",
> men synes ikke dette har afhjulpet problemet.

Nu ved jeg ikke hvilken RAMDAC dit forrige kort havde (og hvad din skærm kan
klare), men hvis grafikkortet havde haft en mindre, kan det at dit billede
nu ser mere sløret ud med det nye(? ..Du beskriver "dåligere") måske skyldes
at din skærm nu arbejder med højere refresh rate end før. - Det kan godt
give et indtryk af et mere sløret billede end en lavere refresh rate. Har du
prøvet at rode med refresh rate endnu ?

TBC

Fra : Fragel

Dato : 27-11-01 18:55

> [...]
> give et indtryk af et mere sløret billede end en lavere refresh rate. Har

1. Jeg har rodet med refresrate - det ændrer intet.

2. Mit gamle kort(Creative Riva TNT) har en RAMDAC på 250Mhz
(http://www.3dblaster.com/products/riva-tnt/specs.asp)

3. Min skærm er en Samsung SyncMaster 959NF. Specs på den kan findes her:
http://www.samsung.se/cgi-bin/ecse/product/product_detail_b2c.jsp?BV_Session
ID=@@@@2014175385.1006882601@@@@&BV_EngineID=hadccijmlmfdbedkcfecfcli.0&prod
ID=AQ19NSBUC%2fEDC&prod_path=%2fConsumer+Products%2fComputers+%26+Related+Pr
oducts%2fMonitor%2fCDT

4. Med "dårligere" mener jeg sløret/uskarp. Dette ses især ved mindre
skrifttyper sort på hvidt.

/Jeppe

Fra : dr. nrj

Dato : 27-11-01 23:53

Jeg er ked af at måtte sige dette til dig - men 3D kort som Georce 2og
3, TNT og alle andre 3D kort r simpelthen slet ike lavet til at køre
højere 2D opløsning end max 1280*1024.

Derfor har jeg aldrig gidet at beskæftige mid med dem, da jeg arbejder
med en 22´skærm i 1600*1200

Eneste 2 kort, til under 4000 kr - der kan bruges til seriøst 2D i
1600*1200 er matrox (G450, G550 - ja alle matrox - men de er døde i
3D) og så ATI nye radeon 8500 - men hér er der driver problmer - så
det ser sort ud.

Først når alle gamerne fatter, at 21' skærm er MEGET federe at arbejde
med end 17' og 19', så vil 3D kort fabrikanterne gøre noget ved deres
ynkelige og elendige 2D. Sådan er det bare.

Har det aldrig undret dig, at på ALLE hardware sider, hvor de anmelder
3D kort - bruger de gerne 10.000 linier på at beskrive 3D - men aldrig
bare 1 linie på at beskrive 2D.

Og gør de det endelig, så måler de 2D ydelsen - som til intet siger,
om hvordan kortet ser ud i 1600*1200.

Havde de en 22' eller en 24' skærm - så ville de nok interessere sig
EN LILLE SMULE mere for 2D.

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com