et meget enkelt spg
Fra : Butch

Dato : 19-11-01 22:02

Hej NG
Hvis en NPC under indflydelse af en "Dominate person" 5.level Wizard ench.
spell. Deltager i en ny kamp. Vil han så skulle have del i evt. XP?

/Thomas

Fra : Klaus Æ. Mogensen

Dato : 19-11-01 22:53

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> skrev:

> Hvis en NPC under indflydelse af en "Dominate person"
> 5.level Wizard ench. spell. Deltager i en ny kamp.
> Vil han så skulle have del i evt. XP?

Det ville hjælpe betragteligt hvis du fortalte os hvilket spil du
talte om. Er det Rolemaster? RuneQuest? Mage: The Ascension?
Sovereign Stone? Ars Magica? MERP? Skyrealms of Jorune? Powers &
Perils? Pendragon? Fading Suns? In Nomine? Castle Falkenstein?
Amber? Epiphany? Fantasy Hero? Eller noget andet?

--
Klaus Æ. Mogensen
http://hjem.get2net.dk/Klaudius

He had squatted for hours in the courtyard of the philosophers,
listening to the arguments of theologians and teachers, and had
come away in a haze of bewilderment, sure of only one thing,
and that, that they were all touched in the head.
- Robert E. Howard, "The Tower of the Elephant"

Fra : Butch

Dato : 19-11-01 22:56

> [...]
> Perils? Pendragon? Fading Suns? In Nomine? Castle Falkenstein?
> Amber? Epiphany? Fantasy Hero? Eller noget andet?
Hej
Klart. Det var en svipser. Det er DND 3rd edition, forgotten realms.

/Thomas

Fra : Kjeld Johansen

Dato : 20-11-01 01:16

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> skrev
evt. XP?

Fnis Hvormange af disse spil har en 5. level wizard spell ved navn
Dominate Person?

> Klart. Det var en svipser. Det er DND 3rd edition, forgotten realms.

Reglerne i DMG tager ikke højde for dette tilfælde, så det er GM'ens
afgørelse.
Men generelt, så vil den nye kamp være lettee for spillerne, så derfor
vil de ikke opnå den samme kamperfaring, og derved færer xp.

Kjeld.

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 20-11-01 01:07

"Klaus Æ. Mogensen" <klaudius@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Perils? Pendragon? Fading Suns? In Nomine? Castle Falkenstein?
> Amber? Epiphany? Fantasy Hero? Eller noget andet?

Hey! Er det en fornærmelse?

..
..
..
..... Castle Falkenstein bruger ikke levels

venlig hilsen,
Andreas, der gerne vil prøve Amber, men ikke kan finde en bog at købe.
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 20-11-01 01:07

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 20-11-01 01:07

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 20-11-01 01:07

Fra : Klaus Æ. Mogensen

Dato : 20-11-01 18:14

"Andreas Haugstrup" <usenet@solitude.dk> skrev:

> Hey! Er det en fornærmelse?
> .... Castle Falkenstein bruger ikke levels

Der er der heller ikke så mange andre af de nævnte spil der har
(kun Rolemaster og MERP, tror jeg). Selvfølgelig var jeg godt
klar over at spørgeren refererede til en eller anden version af
XD&D, men det irriterer mig lidt at mange bare antager at det er
dét man spiller og intet andet (der er et tilsvarende problem på
rec.games.frp.super-heroes, hvor de fleste tror alle spiller
Champions). Derfor det lidt provokerende svar. (Og så glemte jeg
endda at nævne HarnMaster, som faktisk er et af de to spil jeg
aktivt spiller i øjeblikket).