Skærme
Fijala 3554
Min skærm driller......
Fra : Finn Jørgensen

Dato : 19-11-01 19:39

Hej alle her i nyhedsgruppen.

Jeg har fået et lille problem med min skærm. Der er tale om en 15 " cobra,
som på en eller anden måde har forvredet billedet. Det ser nærmest ud som en
firkant der er stillet på et af hjørnerne (håber i kan følge mig).

Jeg ved at der normalt er mulighed for at indstille disse ting, men det er
netop her at det største problem opstår. Når jeg trykker på skærmens knap
for at få menuen med indstillingsmulighederne frem, så blinker skærmen bare
en gang, og så sker der ellers ikke mere. Hvad kan dette skyldes? Er min
skærm helt kaput? eller?

Hvis jeg bliver nødt til at købe en ny, hvad skal jeg så holde øje med i
annoncerne? Jeg har hørt at det er vigtigt at skærmen kan køre en høj
oplysning med min 75-80 hz. Er det rigtigt?

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Finn Jørgensen
Stud.Merc.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 19-11-01 20:18

Finn Jørgensen wrote:

<snip>
> [...]
> annoncerne? Jeg har hørt at det er vigtigt at skærmen kan køre en høj
> oplysning med min 75-80 hz. Er det rigtigt?

Om din skærm /er/ kaput skal jeg ikke kunne sige, det må guruerne svare på.

Skal du ud efter en ny, kan jeg anbefale (da du er stud.merc, og dermed nok
ikke jordens rigeste menneske...) at du kigger efter en god 17" skærm. De
kan som regel fås til omkring 2500,-.

Det vigtigste: At skærmen kan køre 1024x768@85Hz.

Nogle mærker der ikke plejer at skuffe:

Viewsonic
Nokia
Eizo
Hitachi
LG
Philips

At Sony ikke er på min liste, skyldes udelukkende én model, nemlig A220.
A220 produceres ikke længere, men jeg bærer nag endnu (ikke at jeg har haft
en, men de var f***ing tunge at få ind over disken da jeg var tech i
sommers...).

Selv har jeg købt en Viewsonic E70f, og den er jeg *meget* glad for.
<reklamelignende udsagn>
Køber du den hos Computercity, bør du tage en forsikring med i købet -
Computercitys forsikring har *ikke* fået tæsk af forbrugerklagenævnet (det
fik Fona m.fl. jo for deres...).
</reklamelignende udsagn>

Lad mig her indskyde at jeg på ingen måde er affilieret med Computercity,
og at anbefalingen kun bygger på eget indkøb af skærm+forsikring.

MVH

Thomas A. Frederiksen
--
<Geekcode> Version: 3.12
GED/H d++@ s: a-- c++ UL++ P+ L+++ E---- W++ N++ o? K? w--- O M+ V? PS++

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-11-01 17:56

Thomas Alexander Frederiksen skrev:

>Køber du den hos Computercity, bør du tage en forsikring med i købet -
>Computercitys forsikring har *ikke* fået tæsk af forbrugerklagenævnet (det
>fik Fona m.fl. jo for deres...).

Njoah... læs om min kamp med Computercity for nogle år siden:

http://fergusons.dk/temp/kattens.jpg

Og alle detaljerne er IKKE med!

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 28-11-01 18:32

Lasse Hedegaard wrote:

> Njoah... læs om min kamp med Computercity for nogle år siden:
>
> http://fergusons.dk/temp/kattens.jpg
>
> Og alle detaljerne er IKKE med!
<snip>

Før eller efter 1999, og hvilken afdeling ?

Send bare per mail, hvis du ikke ønsker at føre det videre i
gruppen.

Min erfaring med CC er fra efter 1999, før 1999 residerede jeg i
det østjyske, og havde således ingen mulighed for at vurdere
firmaet.

Mig bekendt har forbrugerklagenævnet forsat ikke haft noget at
udsætte på selve forsikringen, og af dit link kan jeg jo også
læse, at det var forretningens sælgere og serviceafdeling der
var problemet, og ikke selve forsikringen.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-11-01 18:57

Thomas Alexander Frederiksen skrev:

>Før eller efter 1999, og hvilken afdeling ?

Jeg har en "serviceseddel" på en defekt mus fra 29. januar 1994, og
det har været lige kort tid efter jeg købte maskinen.

>Min erfaring med CC er fra efter 1999, før 1999 residerede jeg i
>det østjyske, og havde således ingen mulighed for at vurdere
>firmaet.

Hvordan 'erfaring'?

> [...]
>læse, at det var forretningens sælgere og serviceafdeling der
>var problemet, og ikke selve forsikringen.

Både og vel, og for forbrugeren er det jo lige gyldigt om forsikringen
er OK hvis man ikke kan få noget ud af den fordi folk står i vejen for
det.

FUT: dk.forbruger hvor snakke hører hjemme.

venligst,
Lasse Hedegaard