Troens prøve
Fra : Live4Him

Dato : 19-11-01 17:19

Her for ca 14 dage siden opdagede jeg at mit vand indeholder noget der
minder og lugter som benzin eller et andet kemikalie. Det skal selvfølgelig
undersøges af de rette myndigheder for stadfæstelse af hvad det er og hvor
det kommer fra. Endnu er det en tung psykisk byrde jeg bærer, og min tro
vakler - jeg har bedt til Gud om hjælp i dette, men det er svært ikke at
give op, for jeg synes at hver gang jeg får et problem og beder om hjælp, så
får jeg bare et nyt problem at slås med. Som at gå op ad en bakke der bare
bliver mere og mere stejl.

Det er svært at leve med Tinnitus og det er svært at bo i et hus hvor
drikkevandet er forurenet. Men det sværeste er dog at fortsætte med at tro,
med at bede, når man slides op. Hvor skal jeg få overskud fra ?

Jeg vakler ofte med at komme til Gud med byrderne. Som et ben i hver lejer
"skal, skal ikke". Og jeg ressonere "hvad hjæper det at bede hvis troen
mangler? Hvis jeg kommer til Gud i opgivenhed og tvivl, hvad hjælper mine
bønner så?". Hører Gud mig, eller er han ligeglad ?

Hvad er det som sker ? Bliver min tro prøvet, renset og styrket ? Eller
bliver den bare slidt op, indtil døden ?

jørgen.

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 19-11-01 19:43

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i melding
> [...]

> Hvad er det som sker ? Bliver min tro prøvet, renset og styrket ? Eller
> bliver den bare slidt op, indtil døden ?

Du er ikke alene om å ha det slik til tider, men han har sagt a than vil
være med deg alle dager inntil verdens ende.
Ber du om noe som er hans vilje har Jesusu sagt at "Hittil har dere ikke
bedt om noe i mitt navn.Be, og dere skal få, for at deres gled kan være
fullkommen.
Det er ikke så vanskelig å tro på Gud i 5 sekunder, men når troen prøves
over tid, det er da de er hardt, men fortivl ikke Jesus løfter deg opp av
bølgnen likevel som han løftet Peter opp da han var på vei til å synke.
Håper at vannet blir bra snart.Du får sikkert renset det

Det er værre med mine regninger om dagen tror jeg, men det ordner seg snart
det også, idag har jeg vært i høy sjø selv på grunn av dem.

Vennlig hilsen
Grethe.

Fra : Erik Larsen

Dato : 19-11-01 21:07

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> mangler? Hvis jeg kommer til Gud i opgivenhed og tvivl, hvad hjælper mine
> bønner så?". Hører Gud mig, eller er han ligeglad ?

Hvis jeg svarer dig, får jeg vel kun tilbage svaret at "jeg ikke er rigtig
klog"

Men; hvad der hjælper mig er den forkyndelse jeg tror på, nemligt at vi dør
med Jesus i dåben til døden og opstår med Jesus fra de døde.

På den måde; - Når jeg er nede eller bliver tynget, bruger jeg min ret som
Genfødt til at pege på korsfæstelsen og fortælle Satan at mit liv der
tilhørte
ham hænger på korset og jeg er opstået fra de døde og tilhører idag Jesus.

En gang for mange år siden var jeg plaget i længere tid, indtil en dag da
jeg
benyttede mig af min ret. Jeg gik ud på wcét og råbte af al min kraft efter
ham skideriken og så skyllede jeg plageånden ud.

Der er kraft og frihed i sandheden.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-11-01 21:12

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Hvis jeg svarer dig, får jeg vel kun tilbage svaret
> at "jeg ikke er rigtig klog"

Nu må du altså lige styre dit handicap, ja du må så! ;-(

Kan du ikke komme med noget fornuftigt i stedet for dette bavl, så
hold din bøtte!

Jørgen, du skal slet ikke tage dig af den slags kommentarer.
Og så er jeg ganske overbevist om, at selv om du nok ikke føler det
hele tiden, så er Jesu kærlighed til dig meget stor. Og trøst dig med
disse ord af Paulus: "I min magtesløshed er jeg stærk". Dette var en
af de måder Paulus kunne "overleve" på, når han følte at ingenting
fungerede for ham længere når han blev forfulgt, pisket, stenet og sat
i fængsel, for til sidst at blive henrettet.

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 19-11-01 21:41

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nu må du altså lige styre dit handicap, ja du må så! ;-(
>
> Kan du ikke komme med noget fornuftigt i stedet for dette bavl, så

Lige hvad jeg havde forvendtet,

> [...]
> fungerede for ham længere når han blev forfulgt, pisket, stenet og sat
> i fængsel, for til sidst at blive henrettet.

Jørgen er ikke magtesløs, han er en genfødt Kristen der har fået Ordet
i sin mund. 1 Pet 1 v 23, Ef 6 v10-20, Heb 4 v11-14,

Men Kære Anders, det kræver Åndeligt indsigt som Jørgen også er
i besidelse af, men du ikke.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-11-01 23:05

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Men Kære Anders,

det hedder jeg stadig ikke!

> det kræver Åndeligt indsigt
> som Jørgen også er i besidelse af, men du ikke.

Det kender du vist ikke noget til.

Men iøvrigt - *PLON* med et hult drønt
Når du nu igen ikke kan opføre dig ordentligt

--
Andreas Falck - ICQ 108 480 093

Fra : TommyGun

Dato : 19-11-01 23:38

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse >
> Nu må du altså lige styre dit handicap, ja du må så! ;-(
>
> Kan du ikke komme med noget fornuftigt i stedet for dette bavl, så
> hold din bøtte!

Avaba!? Jeg kan nu ikke se at Erik bavlede, han deler en erfaring om hvad
der har hjulpet ham i en lignende situation ,og at ligefrem kalde det bavl
og så bede ham om at holde bøtte! er en kende for meget, tsk tsk, skam dig.

> Jørgen, du skal slet ikke tage dig af den slags kommentarer.

Jørgen, jeg syntes du skal tage dig af kommentaren, det hjælper skisme at
skrige engang i mellem :)

> [...]
> fungerede for ham længere når han blev forfulgt, pisket, stenet og sat
> i fængsel, for til sidst at blive henrettet.

Amen!

Guds fred,

Tommy.

Fra : Mark Langdahl

Dato : 20-11-01 08:41

> [...]
>
> Nu må du altså lige styre dit handicap, ja du må så! ;-(
>
> Kan du ikke komme med noget fornuftigt i stedet for dette bavl, så

Jeg synes faktisk, at det var ganske fornuftigt (til en vis grad). Som døbte
til Jesu død har Satan ingen råderet over os. Det betyder bestemt ikke, at
vi helt slipper for prøvelser, men vi vil aldrig blive prøvet over evne.
Hvad vejen ud af prøvelsen er, kan være vidt forskellig. Men jeg mener
bestemt ikke, at det er forkert, når Satan presser os, at fortælle ham som
det er, at i vores liv har han ikke noget at gøre.

< Jørgen, du skal slet ikke tage dig af den slags kommentarer.

Hvorfor ikke det. Det var da for mig at se en meget relevant kommentar.

> [...]
> fungerede for ham længere når han blev forfulgt, pisket, stenet og sat
> i fængsel, for til sidst at blive henrettet.

Her har jeg til gengæld ikke andet at sige end amen...

Guds fred!

Mark Langdahl

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-11-01 11:28

"Mark Langdahl" <kajqrd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]

> Jeg synes faktisk, at det var ganske fornuftigt (til en vis grad).

Dette var hvad jeg reagerede mod:
Erik Larsen skrev: "Hvis jeg svarer dig, får jeg vel kun tilbage
svaret at "jeg ikke er rigtig klog"."

Og det kan jeg ikke se noget som helst fornuftigt i at sige til en
person der i forvejen har det svært psykisk.

[ ... ]
> < Jørgen, du skal slet ikke tage dig af den slags kommentarer.
>
> Hvorfor ikke det. Det var da for mig at se en meget relevant
> kommentar.

Er dette en relevant kommentar til Jørgen:
"Hvis jeg svarer dig, får jeg vel kun tilbage svaret at "jeg ikke er
rigtig klog"."

Det kan jeg i al fald ikke se!

Jeg tror næppe det nogen sinde vil være en relevant kommentar at
udtrykke sig således til personer der har det svært!

Nu har jeg forklaret hvad, og hvorfor jeg reagerede som jeg gjorde, og
så kan vi vel ikke presse mere saft ud af den citron.

"Sådan tror jeg" - http://www.sda-net.dk/~tror/

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-11-01 14:56

> [...]
>
> Og det kan jeg ikke se noget som helst fornuftigt i at sige til en
> person der i forvejen har det svært psykisk.

Jeg viste på forhånd hvad du ville komentere det med og jeg fik ikke ret;
Jeg må være en Profet, sådan at kunne forudse hvad du eller en anden
ville skrive.

Men;-
Hvorfor hjælper du ikke selv Jørgen med din erfaring, du må jo være
prøvet i mange ting, siden du har kendskab til hvad der er Bavl og hvad
der kan hjælpe.

Og;-
Der er en ting der ligger fast, kære Andreas; åndsfraværende kristendom
hjælper ingen. Det er Helligånden der hjælper os i vor afmagt og det er
Helligånden der hjælper os med at blive udfriet fra disse humørsvingende
medture, fordi Helligånden tager Liv fra Gud og giver det til os.

Erik L

Fra : Mark Langdahl

Dato : 20-11-01 16:25

> [ ... ]

> Dette var hvad jeg reagerede mod:
> Erik Larsen skrev: "Hvis jeg svarer dig, får jeg vel kun tilbage
> svaret at "jeg ikke er rigtig klog"."

Han fik jo sådan set ret. Han skrev intet om, at det var Jørgen, der ville
svare ham.

> [...]
>
> Nu har jeg forklaret hvad, og hvorfor jeg reagerede som jeg gjorde, og
> så kan vi vel ikke presse mere saft ud af den citron.

Ååååh jo, lad os... Og jeg er stadig ikke enig i reaktionen, omend din
reaktion på Erik Larsens svar var noget mere forståeligt.

Fra : Live4Him

Dato : 20-11-01 12:11

"Mark Langdahl" <kajqrd@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> vi helt slipper for prøvelser, men vi vil aldrig blive prøvet over evne.
~~~~~~~~~~
Det er en udbredt og fejlagtig floskel. Der er da mange kristne der er
blevet prøvet over evne. Kristne der under forfølgelse gik i stykker, og
kristne der af en eller flere årsager begik selvmord. Jo, også for kristne
kan livet gå helt i stykker under en byrde man ikke længere kan bære.

jørgen.

Fra : Mark Langdahl

Dato : 20-11-01 16:28

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kristne der af en eller flere årsager begik selvmord. Jo, også for kristne
> kan livet gå helt i stykker under en byrde man ikke længere kan bære.

Er det så ikke fordi man netop forsøger at bære byrden selv? Jeg tror stadig
på, at hvis man giver Jesus ens byrder, så vil de aldrig blive tungere end
han kan klare dem.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : E.Dalgas

Dato : 20-11-01 17:24

Mark Langdahl <kajqrd@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5CuK7.343$fj1.2194@news000.worldonline.dk...
> [...]
stadig
> på, at hvis man giver Jesus ens byrder, så vil de aldrig blive tungere end

Hvordan vil du give Jesus din byrde ? Kan du ikke forklare, hvad det er du
mener Jørgen, helt konkret skal gøre ?

--

************
E. Dalgas

Fra : Live4Him

Dato : 21-11-01 17:44

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> wrote in message
> [...]
> stadig
>
> Hvordan vil du give Jesus din byrde ? Kan du ikke forklare, hvad det er du
~~~~~~~~~~~~~~
Du skal nok ikke forvente at få et svar fra Mark, da han er en af dem som
kun sporadisk "deltager" i gruppen. Der går flere uger imellem han poster.

jørgen.

Fra : Mark Langdahl

Dato : 22-11-01 07:19

> Du skal nok ikke forvente at få et svar fra Mark, da han er en af dem som
> kun sporadisk "deltager" i gruppen. Der går flere uger imellem han poster.

Skal vi sige, jeg skriver i stimer Det kommer sig af, at udstyret nogen
gange giver så meget bøvl, at jeg mister modet. Men nu har jeg fået ny
computer, og så burde det problem være løst... Jeg håber da i hvert fald, at
jeg er kommet for at blive.

Guds fred

Mark Langdahl

Fra : Mark Langdahl

Dato : 22-11-01 07:24

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> kristne

> stadig
>
> Hvordan vil du give Jesus din byrde ? Kan du ikke forklare, hvad det er du
> mener Jørgen, helt konkret skal gøre ?

Man skal først og fremmest bede til Jesus om hjælp til at komme igennem den
prøvelse, man tynges af. Der ud over tror jeg også, at det er vigtigt, at
man finder en anden kristen (evt. flere) at dele problemerne med. Troen er
ikke skabt til at fungere alene, og som brødre og søstre har vi pligt til at
bære hinandens byrder. At der er andre måder at overlade sin byrde til Jesus
på, er bestemt sandsynligt, men dette har i høj grad hjulpet i mit liv.

Guds fred

Mark Langdahl

Fra : Live4Him

Dato : 20-11-01 17:26

> Er det så ikke fordi man netop forsøger at bære byrden selv? Jeg tror
stadig
> på, at hvis man giver Jesus ens byrder, så vil de aldrig blive tungere end
> han kan klare dem.
~~~~~~~~~~
Jo, men så må vi definere hvad vi mener med at klare det/ikke klare det.
Hvor går grænsen ? Rent fyisk er der jo mange ting hvor byrden overstiger os
; vi bliver syge, vort legeme forfalder, og vi dør tilsidst. Så kroppen
bliver udsat for mere end den kan bære, kristen eller ikke-kristen. Så er
der yderligere 2 områder tilbage ; det psykiske og det åndelige :

Hvis en kristen bliver udsat for ting der er så tunge og traumatiske at det
resultere i en psykose og indlæggelse på den lukkede, kan man vel godt tale
om at man er blevet udsat for mere end man kunne bære. Jeg var selv igenem
en angst psykose sidste år, og måtte indlægges, selvom jeg bad meget til
Gud.

Så er der det åndelige, hvornår bryder vort åndelige liv sammen ? I tider
med kraftig forfølgelse var det vist normalt at mange kristne afsværgede
deres tro pga. trusler om tortur og henrettelse. Jeg tænker på
middelalder-forfølgelserne og den unge kirkes forfølgelse. Kirken tog vist
disse tilbage, men var der også blandt disse "frafaldne" også dem som
virkelig forlod troen pga. endeløs forfølgelse, nød og lidelse ?

Så når vi taler om ikke at kunne klare den, er det så vores fysiske,
psykiske, eller åndelige liv vi taler om ?

jørgen.

Fra : E.Dalgas

Dato : 20-11-01 14:39

> [...]
> tilhørte
> ham hænger på korset og jeg er opstået fra de døde og tilhører idag Jesus.

Ja`men dog, ja`men dog ! Erik Larsen, du er jo en ægte TRO`S FORKYNDER.
Og jeg som troede du frasagde dig alt som bare lugter af LO. Er du gået hen
og blevet økumenisk orienteret i løbet af ugen eller hvad ?

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-11-01 15:38

> [...]
hen
> og blevet økumenisk orienteret i løbet af ugen eller hvad ?

Det glæder mig meget hvis LO er begyndt, at forkynde Frelse, død og
opstandelse
gennem dåbens vand, men den hopper jeg ikke på Erik D. Det er nok svært at
se
en forskeld mellem det jeg siger og det LO siger, om dette udfrielses emne,
men tro
mig, forskællen er at LO selv vil gøre det og vil tvinge udfrielsen igennem
hvis det
ikke lykkes første gang og ved mange forsøg smider de personen ud af
menigheden
LOs metode er ikke Guds metode, Gud forlanger blot du skal tro på at han
udfriede
dig da du døde med ham og opstod med ham

Igen Erik D, er du døbt til Jesus død, eller er du ikke. Den bekendelse er
stor, både
når du med din mund bekender dig til hans død og med din handling har ladet
dig
døbe til til Jesus død.

Først når du ER død, kan du opstå med Jesus fra de døde.

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 20-11-01 17:03

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev

> LOs metode er ikke Guds metode, Gud forlanger blot du skal tro på at han
> udfriede
> dig da du døde med ham og opstod med ham

Jamen det er jo blot hvad jeg har sagt hele tiden. Du selv derimod, kan
åbenbart ikke finde en fast kurs i dine udsagn. Her er TROEN nok, andetsteds
siger du så at det er den ikke aligevel, uden dåb i vand.

> [...]
> stor, både
> når du med din mund bekender dig til hans død og med din handling har

Her siger du også noget jeg hele tiden har sagt, vi døbes TIL Jesu død. Det
var Kristus der døde, ikke os. Alle mennesker døde på Golgata, men i TROEN
på Jesus, fødes vi på ny og opstår til et helt nyt liv. Et liv, hvor dåben i
vand er indgangen deri og det synlige billed derpå og vor offentlige
bekendelse på at vi nu tilhøre Jesus Kristus. Det du i virkeligheden mener
er at dåben er nødvendig for frelse. Men det er den ikke teologisk set og
det burde du forholde dig til, så kursen i den lære du forkynder kan rette
sig ind efter det Guds ord lære.

> Først når du ER død, kan du opstå med Jesus fra de døde.

Alle ER døde. Tak du Herren for at han lod dig se det. Det du skrev til
Jørgen, læner sig kraftigt opad moderne trosforkyndelse som vi kender den
fra USA og LO, når du så samtidig lære at frelse udelukkende er et
dåbsspørgmål, fordi du ellers ikke kan SE om et menneske tror eller ej, ja
så tegner der sig et billed af noget usundt. Du åbner jo muligheden for at
"egne gerninger" og "dæmonisering" bliver den realitet vi som kristne først
og fremmest skal forholde os til. Det er muligt at det ikke er det du mener,
men du bliver bare nødt til at erkende at du med din egen forkyndelse ÅBNER
muligheden for at Gud frelser os på baggrund af vores lydighed (gerninger)
og ligeledes at en person som Jørgen er dæmoniseret. Hvis det er hvad du
virkelig mener, syntes jeg du skulle melde klart ud, eller også se at få
slået fast at det er VED TROEN vi frelses og at den selv SAMME TRO der
frelste os også har bragt os sejr over Satan og hans dæmoner.

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-11-01 20:58

> Her siger du også noget jeg hele tiden har sagt, vi døbes TIL Jesu død.
Det
> var Kristus der døde, ikke os.

ALTSÅ Erik D, Jeg peger på korset og siger der hænger mit gamle liv,
og jeg lever et nyt i Jesus. Paulus siger, (læs selv Rom 6 v 6 11) det
samme.

>Alle mennesker døde på Golgata, men i TROEN
> på Jesus, fødes vi på ny og opstår til et helt nyt liv.

JA Erik D, Jeg tror på det, som står skrevet og handler derpå (så godt
jeg nu kan). hele Guds frelserværk starter med omvendelse og så dåb, det
er den befaling Peter gav på Tempeltrappen APG 2v38. og først når vi er
døbt har Gud lovet dig Helligåndens gave.
Gud ser vores villighed og uvillighed til at adlyde ham og vi velsignes
derefter.
5 Mos 28.

> [...]
> det burde du forholde dig til, så kursen i den lære du forkynder kan rette

Dåben er IKKE en offentligt bekendelse, men en pagt med Gud ved Jesu
død og opstandelse.

> [...]
> Jørgen, læner sig kraftigt opad moderne trosforkyndelse som vi kender den
> fra USA og LO, når du så samtidig lære at frelse udelukkende er et

Nej, det gør ikke; f.eks treenighedslæren er ikke hjemme ved flere af de
personer der dandede fundamentet for Herlighedslæren, lige fra profeten
W Brandham har treenigheden været vaklende og derfor udebliver den
smukke og ædlere lærdom, som kun Helligånden kan give os.

> [...]
> slået fast at det er VED TROEN vi frelses og at den selv SAMME TRO der
> frelste os også har bragt os sejr over Satan og hans dæmoner.

Hvad jeg tror er, at vi ved lydighed til skriftens påbude og befalinger,
bliver
udfriet af Gud fra alle disse ting der ikke har med Himmelens herlighed at
gøre,
men ikke såm et ta´selvbord som trosvækkelsen forsøger at få herligheden,
men
ved at afklæde os alle de lærdomme og skøre ideer som hører verden til.
New age og forvirende falsklærer. Dette kan kun gøres ved Guds Nåde,
Jesu død og opstandelse og Helligåndens hjælp og undervisning.

OG alle ting der præsser nedaf, behøver ikke være onde ånder, dæmoner
osv, dengang jeg havde været kristen et par år, havde jeg det elendigt. En
morgen jeg sad på sengekanten for at samle mig sammel, sagde Gud til mig
"" Erik du har 150 LPér med musik, der ikke er fra mig"". Jeg tog en sort
plastiksæk og stoppede alle LPérne deri og gik op på forbrændingen med
dem, så havde jeg det godt igen.
En dag sagde Gud til mig, Gå hen til Mr NN og sig til ham "" ******** "",
men det var efter min mening ikke mit problem og sagde det ikke til manden.
I 2½ år plagede det mig, til sidst så meget jeg gik hen og sagde det til
manden,
så var den plage væk.

Hvad kan udledes deraf, Joser du " lydighed er lettere end ulydighed "

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 21-11-01 23:56

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aCyK7.165$9o3.9516@news.get2net.dk...
> [...]
> er den befaling Peter gav på Tempeltrappen APG 2v38. og først når vi er
> døbt har Gud lovet dig Helligåndens gave.

Ja selvfølgelig siger du dette. Uden dåb, ingen Helligånd og dermed ingen
frelse. Men du er galt afmarcheret Erik. L. Hvem der en har lært dig dette
er under lovens forbandelse, for det er et andet evangelium end det Apostlen
Paulus fik at forkynde.

I uforstandige galatere! hvem har forhekset jer, I, hvem Jesus Kristus blev
malet for øje som korsfæstet? Dette ene vil jeg have at vide af jer: var det
i kraft af lovgerninger, I modtog Ånden, eller ved i tro at høre? Er I da så
uforstandige? I begyndte i Ånd; vil I nu »fuldende« i kød? Har I da oplevet
så meget til ingen nytte? hvis det da var til ingen nytte. Mon han, som
udruster jer med Ånden og virker undergerninger iblandt jer, gør det i kraft
af lovgerninger eller ved, at I hører i tro? ligesom jo »Abraham troede Gud,
og det blev regnet ham til retfærdighed.« Derfor skal I vide, at de, som er
af tro, de er Abrahams børn. Og da skriften forudså, at det er af tro, Gud
ville retfærdigøre hedningerne, forkyndte den forud Abraham det
evangelium: »I dig skal alle folkeslagene velsignes;« altså velsignes de,
der er af tro, sammen med den troende Abraham. Gal.3,1-10.

> Gud ser vores villighed og uvillighed til at adlyde ham og vi velsignes
> derefter.
> 5 Mos 28.

Har Herren da ikke skænket os hans Ånd, født os på ny, begyndt et værk i den
enkelte som han selv har lovet at fuldføre, med den ENE betingelse at vi
bliver i troen på Ham. Hvordan du kan bringe Israels forhold til Moselov ind
i en debat om HEDNINGENES FRELSESGRUND er utoligt. Det samme med Johannes
dåben og dens klare forbindelse til jødefolket og det rige der var forjættet
dem. Kan du slet ikke se at Jesu forkyndelse i evangelierne er forskellig
fra Paulus` forkyndelse i hans breve ? Er du totalt ligeglad med Guds løfter
og udsagn, om Hans folk Israel ? Er du totalt ligeglad med et kapittel som
f.eks Rom 11 ?

Nej Erik L, du må skelne i din Bibellæsning og du må gøre dig klart at når
du poster udsagn som blander to forskellige folks frelsesgrund, løfter og
endemål, sammen, ja så bliver det noget rod og giver forøvrigt også et
forkert resultat.

> Dåben er IKKE en offentligt bekendelse, men en pagt med Gud ved Jesu
> død og opstandelse.

Dåben er et TEGN på pagten - og det er din tolkning af denne pagts indhold,
jeg finder fejlagtig.

> [...]
> W Brandham har treenigheden været vaklende og derfor udebliver den
> smukke og ædlere lærdom, som kun Helligånden kan give os.

Treenighedslæren har været under angreb lige fra den kristne menigheds
begyndelse, hvor vil du hen med det her ?

> [...]
> bliver
> udfriet af Gud fra alle disse ting der ikke har med Himmelens herlighed at

Lovlære ! Du ER udfriet i troen på Jesus Kristus, det er din retmæssige
stilling. I og ved troen, er du udfriet. Lydighed og villighed, har med den
troendes VÆKST at gøre og høre derfor hjemme i en anden diskussion end den
om de kristnes frelsesgrund.

> [...]
> New age og forvirende falsklærer. Dette kan kun gøres ved Guds Nåde,
> Jesu død og opstandelse og Helligåndens hjælp og undervisning.

Trosbevægelsen ser ikke deres lære som et tag selv bord, det gør andre
derimod. Men når du ved hvor forkert de er på den, hvordan kan du da tale
som du gør, du lægger dig jo TÆT OP af en lære du selv kan se er forkert ?
Du fremholder velsignelsen ved at holde Moseloven, du gør vanddåben til
pagten og ikke pagtstegnet, du taler om at føre krig mod Satan som om det er
DIN RET......... der er ikke langt til noget der minder om den amerikansk
troslære du selv taler stærkt imod.

> Hvad kan udledes deraf, Joser du " lydighed er lettere end ulydighed "

Hvor står der i skriften at lydighed er noget let ! Men lad mig spørge -
Hvis nu du var død, inden du havde brændt dine ugudelige lp´er og inden du
havde kontaktet, MR NN, hvad da ! Var du da blevet frelst ? Hvis du her
mener ja ! Vil jeg meget gerne høre, på hvilket grundlag, du mener det ?

--

************
E. Dalgas

Fra : Live4Him

Dato : 21-11-01 16:12

> [...]
hen
> og blevet økumenisk orienteret i løbet af ugen eller hvad ?
Det som erik der beskriver har jeg også gjort engang - men jeg tror at det
sidste man har brug for i kriser er at snakke til satan og skælde ham ud.
Man skal snakke til jesus, ikke til satan. En anden fejl er at man
åndeliggør alle problemer som om alt dårligt der sker kommer fra satan og
har en eller anden åndelig årsag bag sig. "Shit happens" - også for en
kristen.

jørgen.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 19-11-01 23:36

> [...]

tro,
> med at bede, når man slides op. Hvor skal jeg få overskud fra ?

Se dit tidligere indlæg om Tinnitus

> [...]
> mangler? Hvis jeg kommer til Gud i opgivenhed og tvivl, hvad hjælper mine
> bønner så?". Hører Gud mig, eller er han ligeglad ?

For Gud er intet for småt og intet for stort. Hvis du bare kunne erfare dybt
i dit hjerte, hvor højt Jesus elsker dig og er interesseret i dig.

> Hvad er det som sker ? Bliver min tro prøvet, renset og styrket ? Eller
> bliver den bare slidt op, indtil døden ?
>
> jørgen.

Kære Jørgen
Da du bad om forbøn for din Tinnitus d. 6-11, var der mange indlæg og forbøn
for dig. Jeg ved du kan have det svært, men kunne du ikke have givet bare en
lille respons. Misforstå mig nu ikke. Har du læst indlæggene i den tråd. Jeg
er overbevist om, at der er mange i denne NG der vil bede for dig, incl. mig
selv.
Når man har det svært, som vi jo alle kan ha' det, må man også lige takke
Jesus for dem som har omsorg for dig, bl.a. forbøn, trøst og vejledning.
Jeg er nok helt forkert på den, når jeg fornemmer din manglene interesse for
det jeg lige har skrevet.

mvh
Ernst

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 20-11-01 16:52

Fra : Live4Him

Dato : 21-11-01 16:08

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
en
> lille respons. Misforstå mig nu ikke. Har du læst indlæggene i den tråd.
Jo, jeg har læst dem og takker for de svar som kom.

jørgen.