Det Hakker!!!!
Fra : Christoffersen

Dato : 19-11-01 17:16

Hej Gruppe!

Jeg ved ikke helt om der her er den rigtige gruppe, da jeg ikke er sikker på
om det er grafikkortet det er galt med, men nu prøver jeg altså alligevel!!!

Jeg har lige købt ny PC og det drejer sig i korte træk om en 1,4Ghz T-bird,
512mb ram med et ASUS Geforce2 mx-400/64mb ram... Mit problem er at der er
rimelig mange spil der efter min mening ikke køre helt tilfredsstillende.
Tropico hakker f.eks... hvorfor gør det det???? Jeg troede da helt ærligt,
at en computer som min, burde være i stand til at køre Tropico uden at
hakke!!!! Er det mig der er helt gal på den eller hvad?

PS: Jeg har de nyeste drivere til grafikkortet

Fra : DaWizeGuy

Dato : 19-11-01 17:58

"Christoffersen" <fam.christoffersen@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]

> hakke!!!! Er det mig der er helt gal på den eller hvad?
>
> PS: Jeg har de nyeste drivere til grafikkortet

Hvilket styresystem kører du, og har du installeret VIAs 4-in-1 drivere?

Fra : Christoffersen

Dato : 19-11-01 18:05

Jeg Har Windows ME... Hvad er "VIAs 4-in-1 drivere"?

Fra : Henrik Jensen

Dato : 19-11-01 19:06

4-IN-1 er noget stads fra VIA, som du skal installere, det løser med garanti
dine problemer

Fra : Christoffersen

Dato : 19-11-01 19:37

Er det " version 4.35 Final" jeg skal downloade? Hvad er det egentlig helt
præcist at det gør? Jeg gider nemlig ikke til at installere det, hvis der er
en risiko for det gør mere skade end gavn!!!

Henrik Jensen <enrico@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bf948ca$0$750$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 19-11-01 19:55

Christoffersen wrote:

> Er det " version 4.35 Final" jeg skal downloade? Hvad er det egentlig
> helt præcist at det gør? Jeg gider nemlig ikke til at installere det, hvis
> der er en risiko for det gør mere skade end gavn!!!
<snip>

VIA's 4-in-1 indeholder drivere til AGP, IDE, ACPI og IRQ, og skal
installeres på systemer, der indeholder både en VIA North Bridge og en VIA
South Bridge.

4.35v er den seneste version.

Du vil ikke kunne opnå fuld ydelse uden.

MVH

Thomas A. Frederiksen
--
<Geekcode> Version: 3.12
GED/H d++@ s: a-- c++ UL++ P+ L+++ E---- W++ N++ o? K? w--- O M+ V? PS++

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-11-01 12:41

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 21-11-01 15:18

Thomas S. Iversen wrote:

> Hej Thomas

> Det skulle ikke have været et både og, men et enten eller! :)

Ikke helt, for hvis NB'en ikke er fra VIA skal man jo bruge 3-in-1, da man
så slipper for at sige nej til at installere GART'en...

> Eller stabilitet.

Det havde jeg ikke lige tænkt på, men jo da, selvfølgelig

> Thomas, Vanløse

Thomas, ikke Vanløse

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-11-01 18:39

Hvis du har købt maskinen samlet fra butikken, så kan du være sikker på at
den ikke er sat rigtigt op i din BIOS. Det problem er meget almindeligt, og
en fatal fejl fra forretningens side. For at få det sat ordenligt op skal du
have fat i en der har forstand på disse ting, eller læse den "bog" der
fulgte med. Men det er ikke sikkert det er det der er galt, se hvad andre
også skriver og prøv dig frem.

Kim Larsen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 20-11-01 15:40

> [...]
>have fat i en der har forstand på disse ting, eller læse den "bog" der
>fulgte med. Men det er ikke sikkert det er det der er galt, se hvad andre

Der er en god BIOS guide her:
http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/BIOS_Guide/BIOS_Guide_Index.htm

/Jacob Larsen

Fra : Flare

Dato : 20-11-01 20:55

4-IN-1 fra VIA...kan man instalere det i win XP? Eller er det
includeret heri?

Anders

Fra : Rnen Christensen

Dato : 21-11-01 20:42

Her du også installeret de nyeste drivers til bundkortet?
og hvilket OS kører du med?
--
Rune Christensen

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 25-11-01 23:01

In article <3bf93076$0$89831$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
fam.christoffersen@mail.tele.dk says...
> [...]
> at en computer som min, burde være i stand til at køre Tropico uden at
> hakke!!!! Er det mig der er helt gal på den eller hvad?

CPU'en er god, grafikkortet er skrantende ;)

Du skal være opmærksom på at GeForce2MX ikke er ret glad for opløsning over
800x600. Det er heller ikke meget for at rulle afsted i 32bit. Det kan være at
du har været lidt for ivrig med de grafiskeindstillinger i spillene ?

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)